سفارش تبلیغ
صبا ویژن
واکنش پامپئو به انتقاد چین درباره حمله بیولوژیک آمریکا با کرونا

وزیر امور خارجه آمریکا به اظهارات دولت چین درباره اینکه ممکن است ویروس کرونای جدید نتیجه جنگ بیولوژیک واشنگتن باشد واکنش نشان داد.

واکنش پامپئو به انتقاد چین درباره حمله بیولوژیک آمریکا با کرونا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا به موضع‌گیری چین درباره اینکه ممکن است آمریکا عامل انتقال ویروس «کرونای جدید» به شهر «ووهان» برده باشد واکنش نشان داد. 

«مورگان ارتاگوس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته پامپئو در گفت‌وگوی تلفنی با همتای چینی خود اعتراض خودش را نسبت به این موضع‌گیری ابراز کرده است. 

ارتاگوس گفت: «وزیر خارجه پامپئو اعتراض شدید آمریکا را به تلاش‌های جمهوری خلق چین برای تغییر دادن ملامت‌های مربوط به کووید-19 به سمت آمریکا اعلام کرد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد الان وقت انتشار اطلاعات گمراه‌کننده و شایعات عجیب و غریب نیست بلکه وقت آن است که همه کشورها برای مقابله با این تهدید مشترک کنار هم باشند.»

به نوشته خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه آمریکا از چین خواسته از انتشار «شایعات عجیب و غریب» درباره ویروس کرونا خودداری کند. وی با وجود این توضیحی درباره سئوالاتی که دولت چین پنجشنبه گذشته از آمریکا مطرح کرده ارائه نکرد. 

دولت چین پنج‌شنبه از آمریکا خواسته بود در مورد سابقه ابتلا به بیماری «کووید-19» بر اثر ویروس کرونای جدید در آمریکا و احتمال انتقال این ویروس به چین توسط ارتش آمریکا، شفاف‌سازی کند. 

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در این مورد در توییتر نوشت: «شروع [ابتلای] بیمار صفر (اولین مورد ابتلا) در ایالات متحده چه زمان بوده است؟ چه تعداد مبتلا شده‌اند؟ نام بیمارستان‌ها چیست؟»

وی افزود: «شاید این ارتش ایالات متحده بوده که این همه‌گیری را به "ووهان" برده است. شفاف باشید! داده‌های خود را علنی کنید! ایالات متحده به ما یک توضیح بدهکار است.»

او در مورد احتمال انتقال ویروس توسط ارتش آمریکا به ووهان که فعلا نقطه اولیه انتشار ویروس کرونا شناخته می‌شود، توضیحی نداد، اما در روزهای گذشته مقام‌های چینی در مورد اینکه این شهر واقعا کانون اولیه شیوع ویروس بوده، ابراز تردید کرده‌اند.

هفته گذشته وزارت خارجه چین از «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به دلیل آنکه از ویروس کرونا تحت عنوان «ویروس ووهان» یاد کرد، انتقاد کرد و اظهارات وی را در تضاد با توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت خواند.

در پی این موضع‌گیری، وزارت امور خارجه آمریکا جمعه سفیر چین در واشنگتن را به دلیل اظهارات مقامات چینی درباره انتقال ویروس کرونا به ووهان توسط ارتش آمریکا فراخواند.

«یوری تاورُفسکی» شرق‌شناس و اندیشمند روسیه‌ای هم به این موضع‌گیری چین واکنش نشان داد و گفت: « «این مسئله‌ای است که می‌تواند عواقب بسیار غیرقابل پیش‌بینی داشته باشد. این [اظهارات] جبهه جدیدی برای وقوع جنگ سرد بین دو کشور (چین و آمریکا) ایجاد می‌کند».

به نوشته ریانووستی، تاورفسکی در ادامه توضیح داد، اگر آمریکا واقعا توانسته این ویروس را به ووهان منتقل کند، پس این امر را می‌توان به عنوان شروعی برای جنگ بیولوژیک علیه چین دانست که آنهم به نوبه خود مقدمه جنگ جهانی سوم است.

کرونای جدید یکی از 7 نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. 4 گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود. 

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از 121 هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد. 

انتهای پیام/ 




تاریخ : سه شنبه 98/12/27 | 5:43 صبح | نویسنده : مرتضی | نظر
   
 جنگ علیه دین با رمز کرونا

«کرونا» بهانه‌ای شده است تا رسانه‌های ضدانقلاب و شبکه‌های ماهواره‌ای پارسی‌زبان، علیه دین و اعتقادات هجمه‌های سنگینی وارد کنند.

جنگ علیه دین با رمز کرونا

از شایعه تا واقعیت؛ حمزه ناجیان: حدود یک ماه پیش بود خبری منتشر شد که به تیتر یک رسانه‌های کشور تبدیل شد. درست زمانی که بسیاری از رسانه‌ها شایعه می‌کردند جمهوری اسلامی به دلیل در پیش داشتن انتخابات مجلس شورای اسلامی و ترس از مشارکت پایین مردم، وجود کرونا را انکار خواهد کرد، مسئولان وزارت بهداشت در 28 بهمن ماه و در فاصله 2 روزمانده به انتخابات، از مثبت شدن تست کرونای دو نفر از بیماران قم به این ویروس خبر دادند.

 

پیدا شدن اولین نمونه تست مثبت کرونا در قم ، کافی بود تا هجمه‌های شدیدی علیه این شهر مقدس، مردمان و چهره‌های دینی  به راه بیافتد. یکی از اولین شایعاتی که در این باره منتشر شد این بود که 700 طلبه چینی، جامعه المصطفی قم علت آمار بالای کرونای ایران بوده است. نقل قولی که از رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر شد اما وی چنین مصاحبه‌ای را تکذیب کردو گفت اصلا چنین حرفی را نزده است.

 

* شایعه مخالفت علما با قرنطینه قم

بسیار از رسانه‌های ضدانقلاب و شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان سعی کردند علت عدم قرنطینه نشدن شهر قم را به مخالفت علما و مراجع تقلید ربط دهند و برخی دیگر مخالفت سپاه را مطرح کردند.  این درحالی است که ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت در نخستین نشست خبری برای مقابله با کرونا، در پاسخ به این انتقاد که چرا شهر قم به‌عنوان مبدأ این بیماری در کشور قرنطینه نشده، گفته بود «این کار در قدیم برای بیماری‌های وبا و طاعون بوده است و اکنون قدیمی شده است».

علاوه‌براین، سعید نمکی، وزیر بهداشت نیز تأکید کرد «با قرنطینه شهرها موافق نیستیم».

 آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه هم در این باره عنوان کرد که تشخیص وزارت بهداشت به عنوان فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا این نبود که شهر خاصی قرنطینه شود و در این موضوع تصمیم‎گیری به‎ صورت کامل و بدون هیچ‎گونه ممانعتی در اختیار این قرارگاه بود.

* خرافی و منفعل نشان دادن روحانیت

خط دیگری که ضدانقلاب در این روزها پیگیری می‌کند، متحجر و خرافی نشان دادن روحانیون و مراجع عظام تقلید است، آن‌ها حتی مدعی شدند آیت‌الله بهجت توصیه‌هایی درباره کرونا داشتند.

 

 

همچنین این رسانه‌ها اذکار و دعاهایی که مراجع تقلید برای حفظ آرامش در این شرایط توصیه کرده‌اند را به گونه‌ای تحریف کردند که گویا بزرگان دین این نسخه را برای دفع کرونا تجویز کردند و به توصیه های بهداشتی پزشکان بی‌توجهند.

 

 

 

از سوی دیگر این جریان، توصیه‌های مقام معظم رهبری و دیگر مراجع تقلید برای عمل به نکات پزشکی را بازنشر ندادند و بایکوت کردند.

 

* بدبین کردن مردم به شعائر اسلامی

این رسانه‌ها در برخی مواقع سیاست خود را تغییر دادند و سعی کردند تا به صورت غیرمستقیم حس منفی خود را به مخاطبان القا کنند. مثلا برای انتخاب اخبار ناامید کننده با موضوع کرونا، از تصویر اماکن مقدس استفاده می‌کنند. تصاویر مساجد و حرم اهل بیت(ع) استفاده شده در اخباری که اساساً ارتباط مستقیمی به موضوع کرونا ندارد مبین این موضوع است.

 

* حربه جدید با سوءاستفاده از لوگوی خبرگزاری‌های رسمی

اما این روزها رسانه‌های ضدانقلاب به خصوص منافقین بی‌پرده‌تر از همیشه به میدان آمدند تا به خیال خودشان اسلام را از ریشه بزنند. رسانه‌های این جریان با سوءاستفاده از لوگوی رسمی خبرگزاری‌ها در عکس نوشته‌(فوتوتیتر)ها جمله‌ای دروغین و البته عجیب را از شخصیت‌های دینی منتشر می‌کنند تا ضمن اعتبار بخشیدن به شایعه خود، مردم را به دین و علما بدبین کنند.

ادعاهای عجیب زیر در حالی منتشر و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که هیچ کدام از آیات نوری همدانی، اعرافی، شبستری چنین صحبت‌های را مطرح نکردند و هیچ یک از خبرگزاری‌های تسنیم، خبرگزاری رسمی حوزه و حتی بی‌بی‌سی  روی خروجی خود چنین چیزی را منتشرنکرده‌اند بلکه توسط ضدانقلاب جعل شده است.

 

* تیری در تاریکی

پیاده نظام این رسانه‌ها نیز  از ترس و ناآگاهی مردم بهره می‌برند و باسوءاستفاده از تصاویر آرشیوی شروع به سیاه‌نمایی در فضای مجازی می‌کنند.  یکی از این کاربران برای تحقیر مردم ایران، توییت زده که بجای پیشگیری از ویروس کرونا، مردم «اعتکاف» رفته‌اند، اما تاریخ انتشار توییت نشان می‌دهد که 25 فوریه که توییت منتشر شده مصادف با اول ماه رجب بوده که تا زمان اعتکاف در آن تاریخ دو هفته وقت باقی مانده بوده.

هرچند که پس از فرارسیدن زمان اعتکاف رجبیه هم مردم متدین به توصیه پزشکان  عمل کردند و در شهرهایی احتمال شیوع کرونا بیشتر بود در خانه ماندند و به اعتکاف نرفتند.

 

کاربر دیگری برای بی‌خیال نشان دادن جامعه متدین در هفتم اسفندماه را مطلبی منتشر کرد که «در اصفهان برای مقابله با ویروس کرونا دسته‌زنجیر زنی به خیابان‌ها آمده است». اما این تاریخ دقیقا شب شهادت امام هادی(ع) بود که هیات معروف اصفهان طبق سنت سال‌های گذشته دسته عزاداری برگزار می‌کردند.(البته این مراسم پیش از توصیه‌های جدی مسئولان مبنی بر ماندن در خانه‌ها بود)

 

 انتشار تصاویر و فیلم‌های قدیمی برای ضربه زدن به روحانیت، از جمله هجمه‌هایی بود که در فضای مجازی دست به دست شد. ضدانقلاب فیلم روحانیونی که فروردین ماه برای کمک به سیل زدگان جنوب راهی این مناطق شدند را با عنوان فرار روحانیون از قم به بندرعباس منتشر کرد. 

 

 

همچنین درحالی هیات ها و گروه‌های جهادی برنامه‌های خود را کنار گذاشتند و همراه با مدافعان سلامت اقدام به خدمت‌رسانی کردند، اما این شبکه‌ها سعی در خودسر نشان دادن این نهادها دارند.

 

مرور عملکرد چندساله این رسانه‌ها و شبکه‌های فارسی زبان نشان می‌دهد که کینه و دشمنی آن‌ها  تمامی نخواهد داشت و در روزهای آتی حربه‌ها و ترفندهای جدیدتری از آن‌ها علیه سلامت و اعتقادات مردم ایران اسلامی خواهیم بود.

 

انتهای پیام/




تاریخ : سه شنبه 98/12/27 | 5:31 صبح | نویسنده : مرتضی | نظر
افزایش حداکثر 6 هفته‌ای سال تحصیلی دانش‌آموزان/ اینترنت رایگان برای معلمان و محصلان

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه موافقت گرفتیم که تا 6 هفته، سال تحصیلی را افزایش دهیم، گفت: 85 درصد مدارس از طریق یک ارتباط برخط با ما مرتبط هستند و 73 درصد از این تعداد گفتند که آموزش مجازی را ارائه می کنند.

افزایش حداکثر 6 هفته‌ای سال تحصیلی دانش‌آموزان/ اینترنت رایگان برای معلمان و محصلان

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محسن‌ حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو اظهار کرد: این روزها آموزش و پرورش شور و حال خاصی دارد چرا که در طول 100 سال گذشته یاد گرفتیم که در مدارس بچه ها آموزش ببینند اما حالا یک وقفه طولانی را در مدارس شاهدیم و نوع آموزش‌ها تغییر کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت سلامت و اینکه مدرسه کانون تجمع است و بچه‌ها ساعات طولانی کنار هم هستند و می‌توانند ناقل بیماری باشند، به صلاحدید ستاد ملی مبارزه با کرونا، مدارس تعطیل شد. 

* ارائه برنامه‌های آموزشی به دانش‌آموزان از 3 شبکه تلویزیون

حاجی میرزایی اضافه کرد: در این مدت اتفاقات زیادی افتاد مثلا با صدا و سیما به سرعت ارتباط گرفتیم و در ابتدا با 10 برنامه و یک شبکه و الان 3 شبکه و 28 برنامه، آموزش ارائه می شود که شبکه 2 هم اضافه شده است و همچنین معلمی که در یک جمع 20، 30 نفره تدریس می‌کرد الان باید در جمع مخاطبان گسترده‌ای آموزش دهد که استقبال خوبی شده است البته 1000 کتاب داریم و همه را در این قالب نمی‌توان اجرا کرد.

وی درباره اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: تلاش هایی در سطوح مختلف انجام شده است و برای اجرایی شدن سند تحول گام‌های زیادی باید برداریم و این سند باید بعد از 5 سال مورد بازنگری قرار می‌گرفت؛ در حال حاضر زیرنظام ها و اسناد مقدماتی آماده شده است. 

* بستر فضای مجازی برای ارتباط بین دانش‌آموزان و معلمان آماده شده است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعطیلی مدارس گفت: این تعطیلات موجب جهش جدی در کار تعلیم و تربیت شد و همه مدارس به میدان آمدند و تلاش‌های باارزشی انجام شده است. 

وی درباره سامانه‌ای برای ارتباط با دانش‌آموزان و معلمان، اظهار کرد: جلساتی با وزارت ارتباطات و پیام‌رسان‌های داخلی برگزار شد و فضایی را تعریف کردیم تا ارتباط بین دانش‌آموزان، معلم و مدیران را در سراسر کشور فراهم کنیم و بستر آن آماده شده است.

* 73 درصد از 85 درصد مدارس از آموزش مجازی بهره می‌برند

حاجی میرزایی اضافه کرد: 85 درصد مدارس از طریق یک ارتباط برخط با ما مرتبط هستند و 73 درصد از این میزان گفتند که آموزش مجازی را ارائه می‌کنند؛ البته معلمان می‌گویند کارمان بیشتر شده است؛ این موضوع حقیقت دارد زیرا ما در آموزش و پرورش نمی توانیم حرف گزاف بزنیم چرا که در معرض دید همه خانواده‌های ایرانی هستیم و همه دانش آموز دارند یا در اطرافشان دانش‌آموز وجود دارد.

وی افزود: برنامه‌های آموزشی تلویزیون در تلوبیون هم بارگذاری می‌شود که همین امروز شنیدم درس ریاضی 100 هزار بار دانلود شده است؛ البته در حال حاضر 3 هزار راهبر آموزشی داریم که در مناطقی که در دسترس نیست، آموزش ارائه می‌دهند و مأمور کردیم تمام استان ها در ارتباط روزانه با مدیران مدارس باشند و مدیران روزانه با معلمان در ارتباط باشند و این موارد الان انجام می‌شود. ببنید وقتی معلمی با 47 سال سابقه با هر روشی تلاش می‌کند با دانش آموزانش ارتباط بگیرد، نشان از پویایی و تلاش معلمان و مدارس است.

* سناریوهای مختلف آموزشی بعد از بازگشایی مدارس

وزیر آموزش و پرورش درباره میزان اهمیت دادن آموزش‌ها توسط دانش‌آموزان، گفت: والدین را به کمک طلبیدیم و یکی از محورهای ما ارتباط خانه و مدرسه است و نیاز داریم که خانواده‌ها به کمک بیایند.

وی درباره آموزش‌های آنلاین اظهار کرد: آموزش های آنلاین یکی از ابزارهای جبران زمان از دست رفته است اما یک ابزار مهم برای عدالت آموزشی نیز محسوب می شود که از این طریق همه می توانند از خدمات آموزشی مناسب تری برخوردار شوند؛ از سوی دیگر یاریگران آموزش نیز داریم که به دانش‌آموزان روستایی آموزش ارائه می کنند و همچنین از طریق راهبران آموزشی نیز آموزش ها را ارائه می‌دهیم.

حاجی میرزایی در واکنش به این جمله که برخی می‌گویند تلویزیون همه عقب افتادگی را نمی تواند جبران کند و نیاز به کلاس مجدد است، گفت: چند سناریو را پیش‌بینی کردیم و خوشبینانه ترین آن، ادامه تعطیلات تا 16 فروردین است که اختیاراتی به شورای آموزش و پرورش استان دادیم تا یک ماه به دوره آموزشی اضافه کنیم تا هم مرور آموزش مجازی و هم کسری آموزش را بتوانیم جبران کنیم.

وی ادامه داد: اجازه تقویم آموزشی در دست مجلس است اما ستاد ملی مبارزه با کرونا در این شرایط می‌تواند به ما اجازه دهد که تقویم زمان آموزش تغییر کند و ما بر این اساس اقدام می‌کنیم البته نمی‌خواهیم زمان سال تحصیلی آینده آسیب ببیند.

* اگر تعطیلات مدارس بیشتر شود، روزهای پنج‌شنبه و جمعه هم کلاس برگزار می‌کنیم

* کنکور 3 هفته بعد از آخرین امتحان نهایی برگزار می‌شود

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر تعطیلات مدارس اضافه شود، دوره‌ها آموزشی بعد از بازگشایی مدارس فشرده‌تر شده و پنج‌شنبه و جمعه هم کلاس تشکیل می شود؛ ما تا 6 هفته موافقت گرفتیم که دوره آموزشی را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه 70 درصد از محتوای آموزشی قبل از تعطیلی دانش‌آموزان، آموزش داده شده بود، گفت: برای 30 درصد از محتوای آموزشی باید برنامه ریزی کنیم که در حال انجام است و درباره زمان کنکور هم باید بگویم کنکور 3 هفته بعد از آخرین امتحانات نهایی برگزار می‌شود.

حاجی میرزایی در خصوص نگرانی برخی خانواده‌ها از آموزش دانش‌آموزان به ویژه کنکوری‌ها، تأکید کرد: نیازی به معلم خصوصی و کتاب کمک درسی نیست چرا که امتحانات نهایی و کنکور بر اساس محتوای همین دروس است و ما تلاش خود را می‌کنیم که همه محتوا به دانش‌آموزان آموزش داده شود. 

* اینترنت رایگان برای دانش‌آموزان و معلمان

وزیر آموزش و پرورش در خصوص اینترنت رایگان برای دانش‌آموزان و معلمان گفت: در شبکه‌ای که در حال طراحی داریم، اینترنت رایگان در اختیار معلمان و دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و گفت‌وگویی که با وزارت ارتباطات داریم مبنی بر این است که اینترنت رایگان درباره آموزش‌های معلمان ارائه دهیم.

وی ادامه داد: پیام‌رسان‌های متعدد اعلام آمادگی کردند البته اطلاعات دانش‌آموزان، اطلاعات حاکمیتی است و در اختیار خودمان است و کاملا مراقبت می‌شود و بخش اجرایی واگذار خواهد شد؛ به همه مدارس اعلام کردیم تا تعیین کنند که از کدام پیام‌رسان می‌خواهند استفاده کنند و پس از آن به پیام‌رسان‌ها ارائه می‌دهیم و عملیات ارتباط تعاملی را به زودی آغاز خواهیم کرد.

* کمبود 10 هزار مربی بهداشت در مدارس

حاجی‌میرزایی درباره گزارش از وضعیت آموزش دانش‌آموزان اظهار کرد: سامانه‌ای که طراحی کردیم، به ارتباطات همه مدارس و کلاس‌ها را دسترسی داریم و امکان گزارش گیری فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد: اعتقادم این است که این حادثه با همه تلخی‌ اما در خصوص آموزش الکترونیکی اتفاق بزرگی افتاده است و نظام آموزشی نشان داد که این ظرفیت را داشت که در این شرایط خود را با وضعیت تطبیق دهد البته مشکلاتی وجود دارد اما کار بزرگی است و باید از معلمان قدردانی کرد.

حاجی میرزایی در پاسخ به این پرسش که مدارس بعد از بازگشایی، چه وضعیتی از نظر سلامت و بهداشتی خواهند داشت، اظهار کرد: بیش از 900 هزار نفر از نیروهای شاغل در آموزش و پرورش، دوره‌های آموزشی بهداشت و ایمنی را دیدند و از نظر تجهیزات نیز اعتبار سرانه بهداشتی را در اختیار مدارس قرار دادیم. 

وی در پاسخ به این پرسش که وقتی مدارس مربی بهداشتی ندارند چگونه ایمنی محقق می شود، افزود:  یکی از دلایل تعطیلی مدارس این است که نمی توانیم این تراکم جمعیت را که نزدیک هم می‌نشینند، مراقبت کنیم و زمانی اجازه ورود دانش‌آموزان را به مدرسه می دهیم که خطر برطرف شده باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر به ازای هر 750 دانش آموز، یک مربی بهداشت داریم که 10 هزار مربی بهداشت کم داریم، گفت: ایده‌ای را تحت عنوان سفیران سلامت داریم که یک و نیم میلیون  دانش آموز سفیر سلامت هستند و بر تأثیرگذاری آموزش همسالان متمرکز هستیم.  

وی در پاسخ به این پرسش که «برای بهداشت روانی دانش آموزان چه فکری کردید؟»، اظهار کرد: در حال حاضر هسته‌های مشاوره که در 750 منطقه هستند، فعال هستند و دانش‌آموزان می‌توانند خدمات مشاوره‌ای دریافت کنند؛ حوزه معاونت پرورشی هم برنامه‌هایی را تدارک دیده که به برنامه تلویزیون اضافه می‌شود.

* شورایی در شرایط فعلی وضعیت شهریه و نوع خدمات مدارس غیردولتی را بررسی می‌کند

حاجی میرزایی در خصوص گلایه خانواده‌ها از هزینه‌کرد در مدارس غیردولتی که برنامه‌هایشان به دلیل تعطیلات عملی نشده است، بیان کرد: در آیین نامه مصوب هیأت وزیران، برای مدارس غیردولتی شورایی هست که درباره میزان شهریه و نوع خدمات مدارس تصمیم می‌گیرند؛ آنها بررسی می‌کنند و متناسب با شرایط اگر خدماتی ارائه نمی‌شود، تصمیم مقتضی اتخاد می‌شود.

وی درباره هزینه سرویس مدارس نیز ادامه داد: بر اساس آیین نامه مصوب هیأت وزیران، کارگروهی وجود دارد که نمایندگان شهرداری، انجمن اولیا و مربیان و وزارت کشور حضور دارند و متناسب با وضعیت درباره سرویس مدارس تصمیم‌گیری می کنند البته در هر منطقه تصمیم‌گیری متفاوت است. 

وزیر آموزش و پرورش از همکاری خوب صدا و سیما تشکر کرد و گفت: در شبکه 2 برای تحرک و ورزش دانش‌آموزان، برنامه ارائه می شود که این برنامه‌ها از اول فروردین صبح و بعدازظهر به مدت نیم ساعت پخش می‌شود و شامل نرمش‌های متفاوت و بازی‌های فکری است.

* ابتلای برخی فرهنگیان به کرونا

حاجی‌میرزایی درباره حمایت‌ از فرهنگیان در شرایط کرونا بیان کرد: همه روزه اطلاعات روز فرهنگیانی که در معرض کرونا قرار می‌گیرند و تستشان مثبت می‌شود را می‌گیریم؛ یک دانش‌آموز استثنایی داشتیم که متأسفانه به دلیل بیماری زمینه ای که داشت، فوت شده است و تعدادی از معلمان در قم و چند استان به دلیل ابتلا به کرونا فوت شده یا مبتلا شدند که با خانواده‌ها در ارتباط هستیم.

وی اضافه کرد: 120 مرکز درمانی داریم که به وزارت بهداشت اعلام آمادگی کردیم تا کمک کنیم همچنین برخی سالن‌های ورزشی و اردوگاه ها به عنوان نقاهتگاه مورد استفاده می‌تواند باشد که در صورت لزوم در اختیار قرار می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش درباره آموزش به دانش‌آموزان استثنایی گفت: ارائه آموزش ها در بستر فضای مجازی برای آنها فعال شده است و چون تعداد دانش‌آموزان به نسبت معلم کمتر است، کنترل‌ها و ارائه خدمات آموزشی راحت‌تر است.

حاجی میرزایی درباره گلایه فرهنگیان نسبت به بیمه تکمیلی گفت: امسال قرارداد بیمه که بستیم هم تعداد خدمات، هم نوع خدمات و هم سرعت پرداخت هزینه ها را افزایش دادیم اگر جایی خلاف آن باشد، رسیدگی می‌کنیم. 

وی تصریح کرد: فرهنگیان نشان دادند که در صحنه‌های سخت کنار مردم هستند؛ وقتی معلمی از بیمارستان درس می دهد و یا معلمی از دیواره یخچال برای تدریس استفاده می‌کند، نشان می دهد که جامعه فرهنگیان همواره کنار مردم هستند.

انتهای پیام/




تاریخ : سه شنبه 98/12/27 | 5:23 صبح | نویسنده : مرتضی | نظر

باکتری

باکتری چیست ؟

گروهی از موجودات تک سلولی ذره‌بینی هستند که پوشش بیرونی نسبتاً ضخیمی آن ها را احاطه کرده‌است. این موجودات ساختار ساده‌ای دارند و به گروه پروکاریوت‌ها تعلق دارند. این که پروکاریوت‌ها و یا یوکاریوت‌ها (جانداران ذره بینی)  کدام یک زودتر بر روی کره زمین ظاهر شده‌اند، کاملاً مشخص نیست. اما مطالعات تفاوت‌های ژنتیکی بین یوباکتری ها، آرکی‌باکتری‌ها و یوکاریوت‌ها نشان می‌دهد که هر سه گروه از دنیای مشترکی مشتق شده‌اند. )

 

باکتری ها فراوان ترین جانداران روی زمین، همگی تک سلولی هستند. هر یک از آن ها دارای دیواره ی اسکلتی، پوسته، سیتوپلاسم و مواد هسته می باشند. ولی به دلیل نداشتن غشای هسته، مواد هسته در سیتوپلاسم پخش می با شند.

باکتری چیست؟

 

باکتری چیست؟

در عمل باکتری هایی که دارای خواص یکسانی باشند به ندرت یافت می‌شوند، حتی باکتری هایی که از یک سلول منشا می‌گیرند ممکن است از نظر یک یا چند صفت با یکدیگر متفاوت باشند. این تفاوت ها نتیجه تغییراتی است که به علت جهش ژنی یا موتاسیون در سلول های باکتریایی پدید می‌آید.

 این باکتری های تغییر یافته ، موتانت Mutant نامیده می‌شوند که از نظر بعضی از خواص نظیر ساختمان آنتی ‌ژن ، حساسیت در مقابل آنتی بیوتیک ها و ... با سایر باکتری های مشابه اختلاف دارند.

باکتری چیست؟

 

سهولت تغییرپذیری در باکتری ها مربوط به سرعت تقسیم آن هاست. زمان تقسیم یا مدت زمانی که برای تولید یک سلول جدید در باکتری ها لازم است، حدود 2 دقیقه و در مورد انسان 20 سال است. مثلا یک سلول باکتری در مدت 18 ساعت 54 نسل به وجود می‌آورد. درحالی که برای ایجاد همین تعداد نسل انسان بیش از 1000 سال زمان لازم است. پس جهش ژنی در باکتری ها نسبت به موجودات عالی خیلی سریع و قابل ملاحظه است.

باکتری چیست؟ 

 

تفاوت یوکاریوت ها با باکتری ها:

در کره خاکی تنها دو نوع سلول توسط کلیه ارگانیسم های زنده تولید می‌شود. سلول های پروکاریوت (یا هسته ابتدایی). در این گروه هسته ، فاقد غشا است و شامل کلیه باکتری هاست. پروکاریوت ها شامل یو‌باکتری ها (باکتری های حقیقی) و آرکئی باکترها (باکتری های قدیمی) است. اما گروه دیگر یوکاریوت ها هستند که دارای غشای هسته و هسته حقیقی می‌باشند. این گونه هسته در تمام ارگانیسم های دیگر مانند Algae (جلبک ها) Fungi (قارچ ها) ، پروتوزوئرها (protozoa) و گیاهان (Plant) و جانوران (Animals) یافت می‌شود. پاتوژن های انسانی تنها در میان یوباکتری ها یافت می‌شوند.

 

ساختمان بدن باکتری ها:

باکتری ها جانداران تک سلولی از گروه پروکاریوت ها هستند. در بدن این جانداران هسته مشخصی دیده نمی شود. بلکه اجزای هسته در درون سیتوپلاسم پراکنده است. باکتری ها به شکل و اندازه های گوناگون دیده می شوند. دانشمندان باکتری ها را بر اساس شکل به سه دسته تقسیم کرده اند.

 

که عبارت اند از :

1) کوکسی ها یا باکتری های کروی شکل مثل میکروکوک استرپتوکوک استافیلوکوک

 

باکتری چیست؟

 

2) باسیل ها یا باکتریهای میله ای شکل باسیل یونجه یا مثل باسیل سیاه زخم

 

باکتری چیست؟

 

3) اسپریل ها یا باکتریهای فنری شکل مثل نوعی آنژین چرکی گلودرد

 

باکتری چیست؟

 

بیشتر باکتری ها را بر اساس اسم به سه گروه اصلی کروی، میله ای، خمیده (فنر مانند) تقسیم می کنند.

البته اقسام دیگری از باکتری ها نیز وجوددارد. بعضی از باکتری ها به صورت انفرادی و برخی اقسام کروی به صورت گروهی( دوتا دوتا،رشته ای وخوشه ای )زندگی می کنند. این نوع زندگی گروهی را(کلونی)می گویند.

 

باکتری چیست؟

 

 

 

کلونی بعضی از اقسام باکتری ها چنان بزرگ است که با چشم دیده می شود. مثلاً در ریشه ی گیاهانی مانند یونجه، شبدر، نخود و  لوبیا، برآمدگی هایی وجود دارد که تعداد زیادی باکتری درآن ها زندگی می کنند. این باکتری ها می توانند گاز نیتروژن هوا را بگیرند و آن را به گیاه بدهند. گیاه با کمک این ماده، پروتئین می سازد که وجود آنبرای همه ی گیاهان، جانوران و خود ما لازم است.




تاریخ : دوشنبه 98/12/26 | 8:26 صبح | نویسنده : مرتضی | نظر
ریاضت: ذکر خاص امام جواد (ع) و دعای نور را در این ایام بخوانید+فیلم

یک کارشناس دینی گفت: یکی از اذکاری که برای کم‌کردن استرس، اضطراب و دور شدن بلایا مفید است، ذکری بسیار کوتاه از امام جواد (ع) است: «یَا مَنْ یَکْفِی مِنْ کُلِّ شَیْ‏ءٍ وَ لَا یَکْفِی مِنْهُ شَیْ‏ءٌ اکْفِنِی مَا أَهَمَّنِی مِمَّا أَنَا فِیهِ»

ریاضت: ذکر خاص امام جواد (ع) و دعای نور را در این ایام بخوانید+فیلم

حجت‌الاسلام محمود ریاضت کارشناس دینی و از خطبای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ عمومی خبرگزاری فارس با اشاره به نقش دعا و ذکر در کاهش بلایا در جامعه بشری بیان داشت: در این روزها که کشور ما درگیر ویروس منحوس کرونا است، بسیاری از مردم سؤال می‌کنند چه ذکری بگوییم و چه دعایی را بخوانیم؟ علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی و دستورالعمل‌هایی که وزارت بهداشت اعلام کرده است، چه کاری کنیم تا این ویروس کرونا را شکست دهیم و از بلیه نجات پیدا کنیم.

پاسخ به این سؤالات را اینجا ببینید:

 

 

خواندن دعای 7 صحیفه سجادیه و ذکر خاص امام جواد (ع)

وی افزود: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند خواندن دعای 7 صحیفه سجادیه که در مفاتیح الجنان ذکر شده است. همچنین ذکر دیگری که برای کم‌کردن استرس، اضطراب و دور شدن بلایا مفید است. ذکری بسیار کوتاه که شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان از امام جواد (ع) نقل می‌کند، 3 جمله است و یک خط هم نمی‌شود. «یَا مَنْ یَکْفِی مِنْ کُلِّ شَیْ‏ءٍ وَ لَا یَکْفِی مِنْهُ شَیْ‏ءٌ اکْفِنِی مَا أَهَمَّنِی مِمَّا أَنَا فِیهِ»؛ ای خدایی که از هر چیزی بی‌نیازی و همه به تو نیازمندند، در مورد آنچه مرا غمگین و نگران کرده است، یاری‌ام فرما.

دعای نور که انشاء شده از طرف حضرت زهرا (س) است را بخوانید

حجت‌الاسلام ریاضت ابراز داشت: همچنین مداومت بر خواندن دعای نور در هر صبح و شب است که از حضرت زهرا (س) نقل می‌کنند. دعای نور یک دعای نیم‌صفحه‌ای است که سلمان فارسی از حضرت زهرا (س) برای دوری از بیماری و ترس نقل می‌کند که انسان علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی برای پیشگیری این دعا را بخواند، چرا که این دعا انشاء شده از طرف حضرت زهرا (س) است که از بیماری نجات خواهند پیدا کرد.

وی با اشاره به توصیه علامه طباطبایی بر مداومت داشتن بر ذکر صلوات بر پیامبر و آل طاهرینش ادامه داد: نماز استغاثه به ساحت حضرت ولی‌عصر (ع) که یک نماز 2 رکعتی است و بعد از آن دعای کوتاهی دارد که زیر آسمان باید خوانده شود، در این ایام توصیه می‌شود که ان شاء‌الله این بلیه از جامعه بشریت و انسانیت دور خواهد شد.

پی‌نوشت: 

دعای نور: سید بن طاووس در کتاب «مهج الدعوات» از سلمان روایتی نقل کرده که در آخر روایت مطلبی آمده به این مضمون: حضرت فاطمه کلامی به من آموخت که از حضرت رسول (ص) فرا گرفته بود، ایشان آن را در صبح و شام می‌خواند؛ به من فرمود: اگر می‌خواهی هرگز در دنیا دچار تب نشوی بر آن مداومت کن و آن کلام این است:

«بِسْمِ اللّ?هِ الرَّحْم?نِ الرَّحِیمِ

بِسْمِ اللّ?هِ النُّورِ، بِسْمِ اللّ?هِ نُورِ النُّورِ، بِسْمِ اللّ?هِ نُورٌ عَلى? نُورٍ، بِسْمِ اللّ?هِ الَّذِى هُوَ مُدَبِّرُ الْأُمُورِ، بِسْمِ اللّ?هِ الَّذِى خَلَقَ النُّورَ مِنَ النُّورِ. الْحَمْدُ لِلّ?هِ الَّذِى خَلَقَ النُّورَ مِنَ النُّورِ، وَأَنْزَلَ النُّورَ عَلَى الطُّورِ، فِى کِتابٍ مَسْطُورٍ، فِى رَقٍّ مَنْشُورٍ، بِقَدَرٍ مَقْدُورٍ، عَلى? نَبِیٍّ مَحْبُورٍ. الْحَمْدُلِلّ?هِ الَّذِی هُوَ بِالْعِزِّ مَذْکُورٌ، وَبِالْفَخْرِ مَشْهُورٌ، وَعَلَى السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ مَشْکُورٌ وَصَلَّى اللّ?هُ عَلى? سَیِّدِنا مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّاهِرِینَ.

به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانی‌اش همیشگی است؛ به نام خدای نور، به نام خدای نور نور، به نام خدای نور بر نور، به نام خدایی که تدبیرگر امور است، به نام خدایی که نور را از نور آفرید و سپاس خدایی را که نور را از نور آفرید و نور را در کوه طور فرو فرستاد، در کتابی بر نوشته، در ورقه‌ای گشوده، با اندازه‌ای درخور، بر پیامبری آراسته، سپاس خدای را که به عزت یاد شود و به عظمت مشهور است و بر شادی و بدحالی سپاسگزاری شود، درود خدا بر آقای ما محمد و خاندان پاکش. سلمان فرمود: چون آن را از حضرت فاطمه آموختم، قسم به خدا آن را به بیش از هزار نفر از مردم مکه و مدینه که دچار تب بودند تعلیم دادم، پس همه آنان به اذن خدای‌تعالی شفا یافتند.

انتهای پیام/




تاریخ : یکشنبه 98/12/25 | 4:22 عصر | نویسنده : مرتضی | نظر


  • paper | خرید لینک | اخبار
  • خرید Reports | مقاله سورس باز نیو