سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماجرای پاکت نجومی یک منبری/ روضه‌خوان‌ها اجر خود را با دنیا معامله نکنند

 هرساله در آستانه فرارسیدن عزاداری ماه محرم حرف‌ها و حدیث‌های بسیاری از ماجرای پاکت‌های میلیونی بعضی از مداحان و منبری‌ها به گوش می‌رسد. اما این بار یک منبری، ماجرای جالبی از یک پاکت نجومی که دریافت کرده بود، منتشر کرد.

ماجرای پاکت نجومی یک منبری/ روضه‌خوان‌ها اجر خود را با دنیا معامله نکنند

خبرگزاری فارس ـ حوزه مسجد و هیأت ـ امیرحسین کسائی: هرساله در آستانه فرارسیدن عزاداری ماه محرم حرف‌ها و حدیث‌های بسیاری از ماجرای پاکت‌های میلیونی بعضی از مداحان و منبری‌ها به گوش می‌رسد. افرادی که برای حضور در یک مجلس، رقم‌های آنچنانی مطالبه می‌کنند.

سنتی که خرابش کردیم

صله گرفتن سنتی است که از زمان اهل بیت (ع) رواج داشته است و هرزمان شعرا برای ائمه اطهار (ع) شعری می‌سرودند و یا از مصیبت‌های کربلا می‌خواندند اهل بیت (ع) از آنان با صله‌ای تقدیر می‌کردند. کمیت به محضر امام باقر (ع) مشرف شد و برای ایشان شعری از مصیبت‌های کربلا خواند. حضرت به ایشان فرمود زمانی نزد ما آمده‌ای که وضع مناسبی نداردیم. در آن زمان اموال حضرت مصادر شده بود. ایشان به خانواده و نزدیکان خود فرمود هرچه از طلا و زیور آلات دارید به کمیت دهید. در روایت دیگری از امام رضا (ع) داریم که به دعبل خزاعی چند سکه بابت شعرخوانی می‌دهد. دعبل می‌گوید: من برای سکه گرفتن شعر نخواندم. ایشان می‌فرماید: این هدیه من به توست.

بنابراین رسم صله گرفتن برای روضه‌خوانی و مداحی اهل بیت (ع) از گذشته وجود داشته است اما آنچه این روزها آزار دهنده شده است، تعیین کردن و مطالبه کردن اعدادی نامتعارف است.

قیمت روی امام حسین می‌گذارید!!

محمدحسین پویانفر چندی پیش در سالروز وفات سیدجواد ذاکر مداح اهل بیت (ع) با نقل خاطره‌ای از این مداح اظهارداشت: سیدجواد یک خصلت داشت و آن هم این بود که سر امام حسین (ع) قیمت نمی‌گذاشت و ایشان نمی‌فروخت. او نان کسی را نخورد. برخی قبل از اینکه به جلسه بیایند پاکت‌شان را می‌گیرند.

وی افزود: فردی از من پرسید در جلسه پاکت می‌گیری؟ گفتم آره می‌گیرم. گفت:  چقدر می‌گیری؟ گفتم: قیمت روی امام حسین (ع) بگذار تا من بفروشم. سیدجواد ذاکر بزرگترین خصلتش این بود که خودش نفروخت و ماندگار شد. ما را در قبر خودمان می‌گذارند اما مشخص می‌شود که از سر صدق کاری می‌کنیم یا نه.

فیلم اظهارات محمدحسین پویانفر را اینجا ببینید:

 

 

 

ماجرای پاکت نجومی یک منبری

چندی پیش هم حجت‌الاسلام عارف پیردهقان از منبری‌های جوان شهر تهران خاطره‌ای از یک پاکت نجومی در فضای مجازی منتشر کرد و نوشت: «روضه رو که خوندم داشتم از مسجد میرفتم بیرون، دیدم پشت سرم راه افتاده و صدام میکنه...
+ حاج اقا...
_ جونم بابا جان ؟!
+ من خادم همین مسجدم؛ خونمون اون اتاقه که تو حیاط مسجده
(اشاره کرد به یه اتاق کنار حیاط مسجد)
_ بله در خدمتم! کمکی ازم بر میاد ؟
(اول فکر کردم کمک نقدی میخواد)
+ حاج اقا من خانومم زمین گیره نمیتونه بیاد بشینه تو مجلس روضه ؛ میشه تشریف بیارید یه چند خط براش روضه بخونید؟!
(موی بدنم بلند شد !!! انگار مغزم سوت کشید)

جلو جلو رفت، درو باز کرد و یه چادر کشید رو سر خانومش... یه پیر زن رو ویلچر تو یه اطاق کوچیک! پیرزن تا منو دید گل از گلش شکفت... نمی تونست حرف بزنه ولی با چشماش کلی ازم استقبال کرد.

روضه رو شروع کردم دیدم انگار پیر زن داره جون میده، دلم نیمد بیشتر گریشو ببینم... خودمم حالم خراب شده بود و میخاستم داد بزنم. روضه رو تموم کردم گوشه چادرشو بوسیدم. اومدم بیام بیرون دیدم پیرمرد یه پاکت گذاشت تو جیبم؛ قبول نکردم زد زیر گریه. گفت به این روضه که خوندی اگه قبول نکنی شکایت میکنم به حضرت زهرا.

پاکتو داد دستمم بوسید گفت: «کمه ولی امام حسین زیادش می‌کنه»


حجت‌الاسلام عارف پیردهقان

اسکناس‌ها را در کفنم خواهم گذاشت

حجت‌الاسلام پیردهقان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهارداشت: این خاطره برای زمان دوری نیست در همین ایام شهادت امام جواد (ع) در یکی از مساجد منطقه 16 تهران رخ داده است. اولین بار بود که به این مسجد برای روضه می‌رفتم. از بدو ورود دیدم این خادم به من لطف دارد و در پایان جلسه هم این اتفاق رخ داد.

وی افزود: این خادم در پاکت دو اسکناس 10 هزار تومانی قرار داده بود هم خودش به زبان گفت و هم برروی آن نوشته بود که کم است اما امام حسین زیادش می‌کند. معتقدم این نجومی‌ترین پاکتی است که گرفتم و بنا دارم این دو اسکناس نگه دارم و وصیت کنم در کفن من قرار دهند.

کدام صله برکت دارد؟

پیردهقان با اشاره به اینکه صله گرفتن از گذشته  رواج داشته است، گفت: از زمان اهل بیت (ع) نیز این بزرگواران به شاعران و روضه‌خوان‌ها صله می‌دادند اما متاسفانه این رسم این روزها کمی منحرف شده است و برخی از دوستان مداح و منبری آن را به حاشیه برده‌اند و از آن حال نورانی و معنوی‌اش خارج شده است.

این سخنران جوان با اشاره به اینکه بارها برایم ثابت شده و شنیده‌ام که این صله‌ها برکت دارد، گفت: صله برکت دارد اما نه آنکه تعیین کنیم به جلسه می‌آیم و این مقدار می‌گیرم. من این خاطره را بیان کردم تا پویشی شود تا صاحبان مجالس در آستانه محرم از دعوت افرادی که رقم تعیین می‌کنند، پرهیز کنند که الحمدلله استقبال شد.

اگر پاکت را تعیین کردی، انتظاری در قیامت نداشته باش

وی با بیان اینکه شاید بسیاری خواب را حجت شرعی نداند، گفت: پدر حاج محمدرضا طاهری مداح اهل بیت (ع) در خواب امام حسین (ع) را دیده بود و ایشان گفته بود افرادی که در دنیا پاکت تعیین می کنند و از این راه امرار معاش می‌کنند در روز قیامت از ما انتظاری نداشته باشند زیرا با آن‌ها حساب شده است.

پیردهقان افزود: در روایت داریم ملعون است کسی که به واسطه اهل بیت (ع) امرار معاش کند و درآمدش از این راه باشد. متاسفانه این روزها اعداد غیرقابل باوری از سوی برخی مداحان و منبری‌ها برای یک جلسه یکی دوساعته مطالبه می‌شود.

برای پول روضه نخوانیم

این سخنران مذهبی با اشاره به اینکه پدرم مداح بود و از 6 سالگی میکروفن به دستم داد و در مجالس روضه خواندم و از سال 90 به حوزه علمیه رفتم و 5 سالی است که معمم شده‌ام، گفت: در خانواده‌ای با همین و حال و هوا بزرگ شده‌ام و با زندگی این چنینی غریبه نیستم. عقیده‌ام این است که باید به اهل بیت (ع) اعتماد کرد و نباید منبع درآمد خود را این نوکری قرار دهیم. باید به اهل بیت (ع) اعتماد کنیم و برای پول روضه نخوانیم.

وی ادامه داد: در روایت داریم روزی پیامبر (ص) وارد خانه می شود و از همسر خود تقاضای غذا می‌کند. همسر ایشان می‌گوید غذایی در خانه نداریم. ایشان عبایش را برمی‌دارد تا بیرون رود. همسرش سوال می‌کند کجا می‌رود؟ ایشان می‌فرماید: به زیارت حسن و حسین (ع) می روم و با دیدار آن‌ها گرسنگی‌ام برطرف می شود. امام حسین (ع) فردی است که پیامبر (ص) با نگاه به چهره‌اش گرسنگی‌اش رفع می‌شود، آن وقت ایشان نمی‌تواند ما را اداره کند؟

قدیمی‌ها چگونه پاکت می‌گرفتند؟

پیردهقان تصریح کرد: مداحان و منبری‌های گذشته در خصوص صله گرفتن بسیار دقیق بودند. از مرحوم کافی داریم که می‌گفتند وقتی در مجلسی پاکت می‌گرفتن به عدد آن توجه نمی‌کردم تا موجب شود دفعه بعد به آن مجلس بروم یا نه. از سیدمهدی قوام هم نقل شده است که بعد از دهه محرم و فاطمیه پاکت دریافتی خود را به منطقه لاله‌زار که در آن زمان محل حضور زنان بدکاره بود می‌برد و به‌ آن‌ها می‌داد تا حداقل یک شب از کار دست بکشند. با این کار او زنی توبه کرده بود.


مرحوم انصاریان در لباس خادمی امام رضا (ع)

ماجرای پاکت گرفتن از امام رضا

مرحوم حاج رضا انصاریان هم در این خصوص خاطره‌ای جالب داشت و می‌گفت: «در شب ولادت حضرت صدیقه طاهره (س) جلسه‌ای بود در مشهد که بانی آن جلسه نیتش این بود که دویست، سیصد نفر از سادات را دعوت کند. از من هم برای مدّاحی در آن جلسه دعوت شد. بعد از جلسه، مردم می‌گفتند: «اون قُمیِ از همه بهتر خواند». مجلس که تمام شد به بانی مجلس به شوخی گفتم: «آقای فلانی! ما می‌خواهیم بریم، پاکت ما را بده!» او هم با زبان شیرین مشهدی گفت: «برو آقا! اگر می‌خواستم پاکت بدم که شما رو دعوت نمی‌کردم!» در بین راه به حضرت زهرا (س) عرض کردم: «بی بی جان! ما برای پول می‌خوانیم و برای ریا، شما کمک کنید که این خواندن ما فقط برای شما باشد.» حال عجیبی پیدا کردم و با همان حال وارد منزل شدم. در عالم خواب دیدم که از «بست بالا» به حرم امام رضا (ع) مشرف شدم؛ ناگهان دیدم وجود مقدّس حضرت رضا از «ایوان طلا» خارج شدند. تمام صحن نور بود. داخل صحن شدم. مثل اینکه من هم جزو کسانی بودم که باید خدمت حضرت رضا (ع) عرض سلام می‌کردم؛ جلو رفتم و سلام عرض کردم. جواب فرمودند: «تو بودی که پاکت می‌خواستی؟!» عرض کردم: «بله یابن رسول اللّه» فرمودند: «دامنت را بگیر» و سپس از دو دست مبارکشان، مثل یک آبشار، سکّه سرازیر شد! و بعد هم فرمودند: «هرچه می‌خواهید، ما هستیم».

نمی‌توانم وصف کنم که چطور از خواب بیدار شدم! وقتی از خواب بیدار شدم، صدای مناجات و پیشخوانی اذان را از حرم شنیدم. وضو گرفتم و با همان حال به حرم حضرت رضا (ع) مشرف شدم. همان نقطه را که در خواب دیده بودم، بوسیدم و صورتم را متبرّک کردم و به حضرت رضا (ع) عرض کردم: «آقا جان من را عفو کنید، من نفهمیدم که این حرف‌ها را زدم!»

فیلم این خاطره را از زبان مرحوم رضا انصاریان اینجا ببینید:

 

 

بسیاری از مدیران هیأت‌ها، عزاداران، مداحان و منبر‌ی‌های بعد از انتشار این خاطره حجت‌الاسلام پیردهقان با بازنشر این خاطره از اتفاقات رخ داده در این خصوص برای خود نقل خاطره کردند که متاسفانه برخی از مداحان و منبری‌ها برای حضور در جلسات هیأت چه اعداد باورنکردنی را مطالبه کردند. رقم‌هایی که 50 درصد آن را پیش از حضور در جلسه و 50 درصد را بعد جلسه دریافت می‌کنند. آن‌چه به این افراد باید گفت این است که اجر و پاداش کار عظیم خود را چندرغاز دنیایی عوض نکنید تا در آن دنیا شرمنده اهل بیت (ع) نباشید.

انتهای پیام




تاریخ : دوشنبه 100/4/28 | 5:58 صبح | نویسنده : مرتضی | نظر

هتک حرمت به زوار ایرانی در حج 34 سال پیش/ سعودی‌ها به بانوان هم رحم نکردند+عکس

در ششم ذی‌الحجه سال 66 که زائران ایرانی برای انجام حج تمتع به سرزمین وحی اعزام شده بودند، نیروهای پلیس عربستان دست به جنایتی زده و با حمله به زوار ایرانی در مراسم برائت از مشرکین، 325 ایرانی را به شهادت رساندند.

هتک حرمت به زوار ایرانی در حج 34 سال پیش/ سعودی‌ها به بانوان هم رحم نکردند+عکس

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، ششم ذیالحجه یادآور حج خونین است که در سال 66 شمسی زائران ایرانی که مشغول برپایی مراسم برائت از مشترکین بودند توسط پلیس عربستان با گازهای سمی و حتی اسلحه مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند. در این اقدام سعودی‌ها که از پیش تعیین شده بود،؛ حتی از پشت‌بام هتل و ساختمان‌های اطراف آنجا به سمت زائران آجر و سنگ نیز پرتاب می‌شد.

در این فاجعه غمبار که در روز جمعه نهم مرداد همزمان با ششم ذیالحجه سال 66 رخ داد، بسیاری از زائران ایرانی که با فریادهای خود ضمن اعلام بیزاری از دشمنان اسلام، فریاد و ندای وحدت و اتحاد مسلمانان در بسیجِ علیه توطئه‌های استکبار جهانی و جریان کفر را سر داده بودند، مجروح شده و بیش از 325 زائر نیز به شهادت رسیدند که بر اساس بیانیه وزارت خارجه از این تعداد 203 نفر را بانوان و 122 نفر را آقایان تشکیل می‌دادند.

این رخداد، موجب عکس‌العمل شدید حضرت امام خمینی (ره) و مقامات ایرانی و در نتیجه قطع رابطه سیاسی دو کشور و توقف اعزام حجاج به مدت چهار سال شد. امام خمینی (ره) در آن دوران درباره فاجعه مکه فرمودند: «این حادثه بزرگ‏‎ ‎‏نه تنها احساسات و عواطف ملت ایران را که یقیناً دل هم? آزادگان‏‎ ‎‏جهان و ملتهای اسلامی را جریحه دار و متألم ساخته است ولی‏‎ ‎‏برای ملت بزرگ و قهرمانی همچون مردم عزیز کشورمان که تجرب?‏‎ ‎‏چندین سال? انقلاب را دیده‌اند و نقاب از چهره‌ها و نیرنگ‌های‏‎ ‎‏ایادی امریکا چون شاه و صدام را در حمله به عزاداران حسینی و‏‎ ‎‏آتش زدن قرآن‌ها و مساجد برداشته‌اند، این حوادث غیرمترقبه و‏‎ ‎‏شگفت آور نیست که دوباره دست کثیف امریکا و اسرائیل از‏‎ ‎‏آستین ریاکاران و سردمداران کشور عربستان و خائنین به حرمین‏‎ ‎‏شریفین به درآید و قلب بهترین مسلمانان و عزیزان و میهمانان‏‎ ‎‏خدا را نشانه رود و مدعیان سقایت حاجّ و عمارت مسجدالحرام،‏‎ ‎‏خیابان‌ها و کوچه‌های مکه را از خون مسلمانان سیراب کنند».‏

در ادامه روایتی از روز ششم ذی الحجه سال 66 در مسجدالحرام و مصادف به شهادت ایرانیان در سرزمین امن الهی توسط سعودی‌ها را که کلیددار خانه خدا هستند، می‎خوانیم:

هجوم پلیس سعودی به صف اول زائران در راهپیمایی برائت از مشرکین

مراسم برائت از مشترکان با هماهنگی ایرانیان با سعودی‌ها روزششم ذی الحجه ساعت 16:30 آغاز شد. در ابتدای مراسم تلاوت آیاتی از قرآن کریم پخش شد و زائران با سر دادن شعارهای الموت لامریکا، الموت لاسرائیل، یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا آماده شنیده پیام حج 66 شدند که بخشی از پیام امام خمینی (ره) به زبان عربی نیز پخش شد و پس از آن نیز زائران راهپیمایی را آغاز کردند. به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر نیروهای انتظامات دست‌ها را زنجیر کردند و تظاهرات را مدیریت می‌کردند تا اینکه زائران با سردادن شعارهایی که از بلندگو پخش می‌شد، به سه راهی عبدالله بن زبیر رسیدند و نیروهای سعودی نیز به سوی صف اول تظاهرات نزدیک شدند و آرایش نظامی گرفتند.

صدای هلهله سعودی‌ها پس از ضرب و شتم زوار ایرانی

کم کم نیروهای پلیس سعودی باتون‌ها را درآوردند و اقدام به ضرب و شتم زوار کردند. همان لحظه زائران خانه خدا در باند سمت چپ توسط نیروهای سعودی مورد آزار قرار گرفتند و پلیس زائران را ابتدا هل داد و بعد با باتون کتک زد. سپس صدای شادی و هلهله افرادی که پشت نیروهای پلیس قرار داشتند، شنیده شد و نیروهای سعودی باند سمت راست را نیز محاصره کرده و اقدام به ضرب و شتم زوار با چوب‌های میخ‌دار و میله‌های آهنین کردند.

برای رعب و وحشت بیشتر بین زائران حج تمتع، نیروهای پلیس و افرادی که پشت پلیس حضور داشتند، سر و صدا کرده و هوهوکنان به سوی زوار حمله می‌کردند. همان لحظه بود که جمعیت سعودی‌ها افزوده شد و آنها سنگ و آجر و شیشه نوشابه به سوی جمعیت پرتاب کردند و هر لحظه زائران بیشتری مورد آسیب قرار گرفته و می‌افتادند.

پرتاب وسایل سنگین از پشت بام‌ها بر سر ایرانیان

با توجه به جمعیت زیاد زوار در آن مکان، هر وسیله‌ای که پرتاب می‌شد یک تا دو نفر را زخمی می‌کرد و گاهی هم برخی زائران بر اساس ضربات سنگین آجر، بتن، کپسول آتش نشانی و حتی بدنه کولر از پشت بام‌ها بر سرشان به شهادت می‌رسیدند.

شلیک سعودی‌ها به زائران بی‌دفاع ایرانی

همزمان با این فشار برخی از سعودی‌هایی که چماق در دست داشتند، از پشت مسجد جن به سمت بانوان حمله و شروع به ضرب و شتم بانوان ایرانی کردند. پلیس با آرایش مجدد در دو باند خیابان شروع به حمله به طرف ایرانیان کرد و این بار صدای تیراندازی شنیده می‌شد. اولین تیرها توسط تفنگ‌های ضدشورش بود و بعد رگبار گلوله‌های جنگی به سمت حجاج شلیک شد و بسیاری از زائران مجروح و زخمی و برخی شهید شدند. با شنیدن صدای تیراندازی در آن لحظه، جمعیت پراکنده شد و زائران کوچه پس کوچه‌ها را طی کرده و به پناهگاه‌هایی رفتند تا مورد آسیب قرار نگیرند.

بستن مسیر فرار زائران ایرانی توسط سعودی‌ها

برخی از زائران به سمت کوه پناه برده بودند که نیروهای سعودی در آنجا نیز با چماق به سوی زائران حمله‌ور شده و آنها را مجروح و شهید کردند. برخی هم به پل حجون در حال حرکت بودند که سعودی‌ها این مسیر را بستند و راه فراری برای زائران نبود. جمعیت محاصره شده در منطقه از عقب و جلو توسط پلیس سعودی به صورت وحشیانه حمله کرده و زائران را مجروح، زخمی و به شهادت رساندند.

ضرب و شتم زائران ادامه داشت تا اینکه ایرانیان پناه بردند و متفرق شدند. اما با شهادت زائران ایرانی، نیروهای سعودی حتی به جنازه بانوان ایرانی هم رحم نکردند و اقدام به تفتیش آنها کردند تا زیورآلات آنها را بردارند. بر همین اساس، زائران ایرانی جنازه‌هایی که افتاده بود تا حد امکان به عقب می‌کشیدند. اما در مسیر هم برخی سعودی‌ها چوب به دست به زائران زخمی حمله کرده و آنها را باز مضروب می‌کردند. در این شرایط از زیر پل حجون و ساختمان‌های اطراف پل حجون همچنان به سوی زوار شلیک می‌کردند و تعدادی از حجاج در اثر همین تیراندازی‌ها شهید و مجروح شدند.

وقتی زائران فلسطینی و اردنی به داد ایرانیان رسیدند

وقتی زائران ایرانی در برابر جنایات آل سعود پناهی نداشتند و پلیس عربستان راه‌ها را برای فرار زوار بست و گاز خفه‌کن پرتاب کرد، زائران اردنی و فلسطینی ساختمان و هتل‌های خود را به روی ایرانیان باز کردند و سعی در انتقال مجروحان به پناهگاه کردند که ناگهان برق ساختمان‌های آنها نیز قطع شد.

پلیس سعودی به آمبولانس‌ها هم شلیک کرد

همان زمان آمبولانس‌های هلال احمر با روشن کردن چراغ‌ها از طرف بعثه به سمت صف پلیس حرکت کرد و به نزدیک ساختمان اردنی‌ها رساند که البته در مسیر رسیدن به ساختمان اردنی‌ها، شیشه‌های ماشین آمبولانس شکسته شد. همچنان سعودی‌ها با همه توان برای از بین بردن زائران ایرانی تلاش می‌کردند. ساعت نزدیک اذان مغرب شد و ایرانیان اعلام کردند که می‌خواهند نماز را اقامه کنند که باز هم مورد هجوم نیروهای سعودی قرار گرفتند.

در نهایت زائران ایرانی که مورد هجوم سعودی‌ها قرار گرفته بودند، توسط پزشکان کشورمان در مراکز جمعیت هلال احمر مستقر در عربستان درمان شدند و پیکر برخی هم که شهید شده بودند شناسایی و به میهن بازگشتند. بر همین اساس حج تمتع سال 66 به «حج خونین» نیز نام گرفت و زائران داغدار به میهن بازگشتند.

البته این آخرین جنایت عربستان در مواجهه با زائران ایرانی نبود. بلکه سال 94 نیز در حج تمتع، در حالی که زائران کشورمان همزمان با روز عید قربان اعمال حج را به جا می‌آوردند و به سوی جمرات حرکت می‌کردند، در خیابان 204 و 223 در منا به شهادت رسیدند و با توجه به بسته شدن مسیر و نبود تهویه مناسب و حتی آب، زوار در تشنگی روی یکدیگر افتاده و به شهادت رسیدند که البته عربستان همچنان هم در این باره نه تنها گزارش دقیقی نمی‌دهد بلکه خود را نیز مقصر این فاجعه نمی‌داند تا آن را جبران کند.

انتهای پیام/




تاریخ : یکشنبه 100/4/27 | 5:13 صبح | نویسنده : مرتضی | نظر

پروژه اسلام‌زدایی در عربستان؛ ممنوعیت مراسم حج همزمان با جشن‌های مختلط و کنسرت

 نهاد موسوم به «سازمان سرگرمی» عربستان سعودی در حالی از آغاز مراسمات مختلف از جمله کنسرت و جشن‌های مختلف خبر داده که مراسم حج قرار است در شرایط کاملا محدود برگزار شود.

پروژه اسلام‌زدایی در عربستان؛ ممنوعیت مراسم حج همزمان با جشن‌های مختلط و کنسرت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت حج و عمره عربستان سعودی ماه گذشته خبر داد که برای دومین سال پیاپی مراسم حج محدود به شهروندان عربستان و آن هم در شرایط خاص برگزار خواهد شد؛ با این وجود نهاد موسوم به «سازمان سرگرمی» عربستان سعودی اخیرا از شهروندان این کشور خواسته است تا خود را برای حضور در جشن‌های سالیانه آماده کنند.

سازمان سرگرمی عربستان عنوان نهادی است که در ماه می سال 2016 تأسیس شد و هدف خود را افزایش نشاط و سرگرمی عنوان کرد. این سازمان هر ساله در شهرهای مختلف مراسمات و جشن‌های مختلفی را با دعوت از خوانندگان مختلف خارجی، ورزشکاران و هنرمندان برگزار می‌کند.

صفحه توئیتری «موسمات الریاض» (وابسته به سازمان سرگرمی عربستان سعودی) ویدئویی منتشر کرده و گفته است که به زودی جشن‌های «موسوم الریاض» آغاز خواهد شد. جشن‌هایی که با جمعیت زیادی برگزار می‌شود و خبری از دستورالعمل‌های مرتبط با کرونا یا لااقل آن‌گونه که در مراسم حج اجرا می‌شود، نیست.

 

 

ماهیت این جشن‌ها نیز از همان سال 2016 که با عناوین «موسم الریاض»، «موسم جده» و «موسم الشرقیه» برگزار می‌شد، موجب تعجب و خشم محافل دینی و مخالفان در عربستان شده است. مراسماتی که با رقص و پایکوبی و به صورت مختلط و پوشش‌های نامتعارف و همچنین مصرف مشروبات الکلی و برگزاری مسابقات قمار همراه است.

معارضان بارها این گونه جشن‌ها را که با عنایت خاص «محمد بن سلمان» و در راستای اهداف چشم‌انداز 2030 برگزار می‌شود را ابزاری برای دین‌زدایی در کشوری دانسته‌اند که میزبان مهم‌ترین اماکن مقدس اسلامی است و پادشاهش خود را خادم حرمین شریفین می‌نامد. به طوریکه در جشن‌های «موسم جده» در ماه می 2019 حضور «نیکی میناژ» خواننده پاپ آمریکایی در مراسم اختتامیه این مراسم موجب اعتراض بسیاری در عربستان شد. در همان زمان انتشار خبر اعتراض سه عضو هیأت علمای ارشد این کشور به عنوان عالی‌ترین نهاد دینی به اینگونه جشن‌ها توجه رسانه‌ها را جلب کرد؛ این سه تن اینگونه برنامه‌ها را «فساد اخلاقی هدفمند» توصیف کرده بودند. شیخ «عبدالله المطلق» عضو هیأت عالی علمای سعودی و مشاور دیوان پادشاهی این کشور نیز برنامه‌های «هیأت سرگرمی» سعودی را مخالف فرهنگ و سنت جامعه عربستان دانسته و گفت است که این برنامه‌ها از جانب «شیطان» است.

موسم جده 2020

موسم ریاض 2019

 تعداد کسانی که چندی پیش در کنسرت «نجوی کرم» خواننده پاپ لبنانی در ریاض شرکت کردند 70 هزار نفر بودند اما دولت سعودی فقط برای 60 هزار حاجی اجازه شرکت در مراسم حج را داده است.

 

اکنون «موسم ریاض» با انواع و اقسام اقدامات غیر اسلامی و حرام با موسم حج همراه شده است. حجی که شناسنامه سرزمین حجاز محسوب می‌شود، اما مقامات سعودی اولی را با تبلیغ فراوان قرار است برگزار کنند و دیگری فقط با 60 هزار حاجی آن‌هم از میان شهروندان عربستانی و با رعایت پروتکل‌های سفت و سخت برگزار خواهد شد.

در این میان مخالفان دولت سعودی این سؤال را مطرح می‌کنند که آیا کرونا بهانه خوبی برای محدود کردن مراسم حج است؟ آیا نمی‌شد حجاجی را پذیرفت که واکسن زده باشند؟ چرا باید باب حج بسته شده و باب فسق و فجور باز باشد؟

وبسایت سعودی‌لیکس در این باره نوشته است که «محمد بن سلمان» از این روند سه هدف را دنبال می‌کند.

1-تلاش برای از بین بردن قدسیت حرمین شریفین در چشم جهان اسلام

2- ارسال این پیام که برگزاری و عدم برگزاری شعائر دینی به دست اوست

3- جلب رضایت انگلیسی‌ها و صهیونیست‌ها و حامیان غربی

به نوشته این وبسایت، ولی‌عهد جوان سعودی از زمان روی کار آمدنش برای ایجاد تغییرات ریشه‌ای و اسلام‌زدایی از عربستان و کشاندن این کشور به سمت فساد تلاش زیادی کرده و در این سال‌ها فروش مشروبات الکلی، برگزاری جشن‌های مختلط، دعوت از خوانندگان آمریکایی و از سوی دیگر بازداشت صدها عالم دینی و خطیبان مساجد مصادیق بارز این موضوع است.

طبق گفته صفحه توئیتری «معتقلی الرأی» که به آمار بازداشت شدگان عربستانی می‌پردازد از زمان روی کار آمدن محمد بن سلمان بیش از 114 خطیب و روحانی دینی در عربستان بازداشت شده‌اند.

اکنون با برگزاری مراسمات موسم ریاض آن هم در ماه ذی حجه و ایام حج، کاربران عربستانی در شبکه‌های اجتماعی دست به اعتراض زده‌اند و با درج هشتگ #اجتجاج_یوم_عرفة خواستار اعتراض عربستانی‌ها به این گونه مراسمات در روز عرفه شده‌اند. هشتگ #اوقفوا_الحفلات_ایام_الحج (مراسمات جشن را در ایام حج متوقف کنید.) نیز در میان کاربران عربستانی استفاده می‌شود.

حساب کاربری «نوره الحربی» نوشته است که تعداد کسانی که در کنسرت «نجوی کرم» خواننده پاپ لبنانی در ریاض شرکت کرده‌اند 70 هزار نفر بودند اما دولت سعودی فقط برای 60 هزار حاجی اجازه شرکت در مراسم حج را داده است.

او افزود: «کرونا در مسجدالحرام وجود دارد اما در جشن‌هایی که ترکی آل الشیخ برگزار می‌کند وجود ندارد؟»

 

حساب کاربری «ابن المجتهد» نوشته است: «جنگ میان حق و باطل در آخر زمان شدید است. تعطیلی حج و برگزاری جشن‌ها نشان از این است که فردی که بر این سرزمین حکومت می‌کند دشمن خدا و دین پاکش است.» 

کاربر دیگری نوشته است که مکه مکرمه خالی از حجاج و جده پر از رقاص‌ها شده است. او با خطاب به مسلمانان نوشته است که تا کی می‌خواهند سکوت کنند.

کاربر دیگری نوشته است که بن سلمان موسم حج را به بهانه کرونا تعطیل و میلیون‌ها مسلمان را از این فریضه محروم کرده است و در مقابل درب رقاص‌خانه‌ها را باز گذاشته و هنرمندان و خواننده‌ها را از سرتاسر جهان وارد عربستان کرده است. او نوشت که این اقدامات جنگ واضح علیه شعائر اسلام است.

این کاربر در توئیت دیگری نوشت که «نانسی عجرم» خواننده پاپ لبنانی در روزهای گذشته چهار بار در شهرهای عربستان کنسرت برگزار کرده و همزمان مراسم حج تعطیل است.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن نیز چندی پیش در صفحه توئیتر خود نوشته بود که اگر دولت سعودی توانایی اداره حج را ندارد، یمنی‌ها می توانند به طور رایگان حج را برگزار کرده و درآمد آن را به دولت ریاض بدهند اما حج تعطیل نشود.

وزارت ارشاد دولت نجات ملی یمن نیز در واکنش به ممنوعیت شرکت در مراسم حج برای مسلمانان غیر عربستانی، این اقدام سعودی‌ها را خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام به بهانه شیوع کرونا دانسته بود.

در این خصوص «کریستین دیوان» از اندیشکده «دول الخلیج» در واشنگتن در مقاله‌ای نوشته است: «مبالغه نیست که بگوییم عربستان سعودی وارد دوره‌ جدید شده و خطوط دینی پر رنگ در حال تغییر است و دین در عربستان دیگر حق وتو در امور اقتصادی، زندگی اجتماعی و سیاست خارجی ندارد.»

به عقیده وی، اسلام دیگر نقشی در سیاست خارجی عربستان سعودی نیز ندارد به طوریکه در گذشته سیاست خارجی عربستان بر پایه دفاع از مسلمانان و این گزاره که «مسلمانان مانند یک پیکر واحد هستند» می‌چرخید، اما اکنون بر پایه سیاست «عدم دخالت» استوار است و حاکمان سعودی بر این عقیده هستند که :«از کشمیر و ایغور حرفی نمی‌زنیم شما هم چیزی راجع به جمال خاشقچی نگویید.»

انتهای پیام




تاریخ : چهارشنبه 100/4/23 | 9:42 عصر | نویسنده : مرتضی | نظر

تصاویر دیده‌نشده از اردوگا‌ه مرکزی منافقین/ روایت مردی که 27 سال فرمانده تانک مجاهدین خلق بود+ فیلم

 اردوگاه فرقه رجوی در آلبانی که به شدت حفاظت می‌شود شرایطی فوق سری دارد و ورود حتی خبرنگاران رسانه‌های بین المللی هم به آن ممنوع است.

تصاویر دیده‌نشده از  اردوگا‌ه مرکزی منافقین/ روایت مردی که 27 سال فرمانده تانک مجاهدین خلق بود+ فیلم

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس: اردوگاه سازمان منافقین در آلبانی، محل نمایش سه روزه آنلاین این فرقه مخرب، در منطقه‌ای دور افتاده میان شهر تیرانا پایتخت و شهر ساحلی دورس Durrës قرار دارد.

در سال 1395 تمامی اعضای این سازمان از عراق به آلبانی منتقل شدند و مریم رجوی نیز بعد از اخراج از فرانسه و اتحادیه اروپا در این مکان مستقر شد. این سازمان از طرف عربستان سعودی تأمین مالی و از جانب اسرائیل پشتیبانی تبلیغاتی می‌شود و دنباله روی سیاست های آمریکاست.

این نمایش اینترنتی که در روز‌های 19 تا 21 تیر 1400 برگزار شد همچون سنوات قبل حتی یک سخنران ایرانی به غیر از مریم رجوی نداشت و نزدیک‌ترین متحدان ایرانی فرقه رجوی هم اجازه اظهار نظر در آن را نیافتند. سخنرانان این نمایش طبق روش جاری این سالیان، از میان منفورترین و افراطی تری سیاست مداران سابق و غیر مؤثر آمریکایی و غربی انتخاب شده بودند که با دریافت دستمزد‌های کلان برای سخنرانی چند دقیقه‌ای آنلاین دعوت شده بودند.

اردوگاه فرقه رجوی در آلبانی که به شدت حفاظت می‌شود شرایطی فوق سری دارد و ورود حتی خبرنگاران رسانه‌های بین المللی هم به آن ممنوع است. یکان سایبری مجاهدین خلق مستقر در این مکان شامل 1000 تا 1500 نفر اعضای این سازمان با متوسط سنی بالای 50 سال است که در شرایط طاقت فرسا زندگی می‌کنند. آنان شبانه روز به تولید شایعات و اخبار جعلی علیه ایران مشغول هستند و در راستای اهداف دشمنان ایران و ایرانی امنیت روانی جامعه را هدف قرار داده اند.

ناظران سیاسی آگاه و متخصصین بین المللی معتقدند که هدف از برگزاری این گونه نمایش‌ها حفظ نیرو‌های فعلی و ممانعت از ریزش بیشتر نیرو‌هاست. فرقه تروریستی رجوی به این ترتیب تلاش می‌کند تا در برابر نیرو‌های سرخورده و مأیوس و روحیه باخته خود ابراز وجود کرده و به آنان امیدواری بدهد. همچنین تلاش می‌کند تا با برگزاری این گونه نمایشات تبلیغی به حامیان بین المللی و منطقه‌ای خود نشان دهد که سرمایه شان خیلی به هدر نرفته و این سازمان هنوز می‌تواند اسباب مزاحمت را برای جمهوری اسلامی ایران فراهم نماید.

 

 

سازمان منافقین در حال حاضر یک معضل امنیتی یا حتی سیاسی یا اجتماعی برای ایران نیست، بلکه حقیقتا یک مقوله حقوق بشری است. نزدیک به 2هزار نفر در اسارت ذهنی و فیزیکی این سازمان در آلبانی در شرایط برده داری نوین از کم ترین حقوق انسانی محروم هستند و خانواده‌های آنان در ایران از عدم اطلاع از وضعیت آنان و عدم امکان ارتباط با آنان رنج می‌برند. کشور‌های غربی و سازمان‌های بین المللی و حقوق بشری نسبت به این موضوع به دلایل سیاسی بی تفاوت بوده و به فرقه مخرب رجوی دست باز در نقض حقوق اعضای خود را داده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام




تاریخ : سه شنبه 100/4/22 | 9:6 عصر | نویسنده : مرتضی | نظر

رونمایی از اولین اپلیکیشن رسمی همسریابی در تبیان/پلتفرم «همدم» با حضور رییس مجلس رونمایی شد

مراسم رونمایی از اپلیکیشن «همدم» صبح امروز در موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی «تبیان» با حضور محمدباقری قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغاتی اسلامی رونمایی شد.

رونمایی از اولین اپلیکیشن رسمی همسریابی در تبیان/پلتفرم «همدم» با حضور رییس مجلس رونمایی شد

مراسم رونمایی از اپلیکیشن «همدم» صبح امروز در موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی «تبیان» با حضور محمدباقری قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغاتی اسلامی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خانواده خبرگزاری فارس، همزمان با اول ذی‌الحجه و سالروز مبارک ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) که به نام «روز ازدواج» نامگذاری شده‌است، از اپلکیشن «همدم» به عنوان اولین نرم‌افزار رسمی و دارای مجوز در امر همسریابی و مشاوره ازدواج در موسسه فرهنگی رسانه‌ای تبیان رونمایی شد.

 

در این مراسم که در صبح 21 تیرماه برگزار شد کمیل خجسته مدیرعامل موسسه رسانه‌ای تبیان، ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان این برنامه مساله ژئوپولیتیک جدیدی که انقلاب اسلامی درگیرش شده‌است را شبکه‌ها نامید.

وی با تشکر از توصیه‌های دکتر قالیباف، حجت‌الاسلام قمی و دکتر گلزاری درباره سایت «همسان‌گزینی» موسسه تبیان که بیش از این در امر همسریابی در این موسسه فعال بود گفت:«سایت همسان گزینی 3700 ازدواج بدون طلاق را در کارنامه خود ثبت کرد اما به دلیل محدودیت توان توسعه خودش را نداشت و برای 13 میلیون مجرد در سن ازدواج، رشد زیاد طلاق و کاهش ازدواج و افزایش تجرد قطعی که از جمله مشکلات کشور است سایت همسان‌گزینی راضی کننده نبود. لذا با کمک ابزارهای نوین و فناوری‌های جدید و علم روز روانشناسی تصمیم گرفتیم همدم را به عنوان سکوی تسهیلگری ازدواج راه‌اندازی کنیم.»

خجسته در ادامه جوانی را دوره تشکیل هویت فرد در خانواده دانست و گفت که باید این فردیت به زوجیت برسد  تا راه آرامش و کمال برای افراد را فراهم کند. خانواده سالم، پیشران پیشرفت جامعه است.

وی درباره تهاجم به نهاد خانواده در جهان گفت:« خانواده نقطه تهاجم شیطان است و طاغوت امروز در تلاش است مفاهیم و کلیشه‌های خودش را در قالب اسناد فرامرزی و ابلاغهای بین‌المللی مانند سند توسعه پایدار و 2030 تحمیل کند تا انسان شایسته خودش را بسازد. دعوا همین جاست. مقام معظم رهبری در شهریور99 فرمود دیگر رقابت بر سر انسان شایسته است و محور این موضوع مادر، معلم و خانواده است و محل تقابل، تلاقی و تقاطع این نبرد است. آنها نیز در این سه حوزه ورود جدی کرده‌اند تا کودک و آینده ساخته شود. این که در این نبرد چه کسی برنده می‌شود حتما به رفتار ما برمی‌گردد. ما هم باید انسان خودمان را بسازیم.

 تلاش ما به عنوان عضو کوچکی از خانواده انقلاب این است با تکیه بر عقلانیت انقلاب اسلامی و نگاه به فناوری روز و تکیه و نگاه به لبه علم تلاش کنیم خدمات فناورانه مبتنی بر علوم انسانی و نگاه عقلانیت انقلاب اسلامی ارائه کنیم تا هم زندگی مردم تسهیل شود و هم آینده خوبی برای کشور رقم بخورد.

حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی  در مراسم بهره برداری از پلت فرم همدم گفت: در یک جمله بگویم که ما خانواده را جدی گرفتیم و این را مقتضای حکمت می دانیم.در گام دوم انقلاب رکن اصلی را خانواده می‌دانیم، عالم در حال تغییر است و کسی که تغییر را نمی بیند و حس نمی کند نمی تواند مطابق با واقعیات عمل کنند .

 

حجت الاسلام قمی اظهار داشت:  پیرمرد و پیر زنی را در کرج می‌شناسم که 265 زوج را به هم رسانده بودند ،کار آنها نسبتا موفق بود و می‌توان به این افراد کمک کرد سرمایه‌های محله را می‌توان به نگاه‌های جدید پیوند زد.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: در سازمان تبلیغات اسلامی معتقدیم که باید خانه و خانواده را به صورت جدی دنبال کرد، به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا این پلتفرم را راه‌اندازی کردیم. کار همدم بسیار ارزنده است اما ما دراین جلسه داریم از یک اهتمام و ضرورت رونمایی می‌کنیم اما تا به یک جریان بزرگ و حمایت و همراهی مردم منجر شود راه طولانی در پیش است.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی و بهره‌برداری از پلتفرم همدم گفت: همانطور که در عزاداری‌ها فرهنگ اهل بیت را زنده نگه می‌داریم باید بدانیم، فرهنگ اهل بیت این است که فرزند زمان خود باشیم. پلتفرم همدم یعنی اینکه فرزند زمان خویش هستیم.

 

 وی ادامه داد:  با این پلتفرم با کمترین هزینه بیشترین کار با عدالت و با خطای کم انجام می‌شود .به جای اینکه سازمان‌های بزرگ پرهزینه و پرخرج این کار را انجام دهند یک پلت‌فرم این کار را انجام می‌دهد.

 

قالیباف با تاکید بر اهمیت خانواده و معنویت گفت : غرب نیز به دنبال بازگشت به خانواده است ، خانواده بستر رشد و تعالی انسان‌ها است. خانواده کانون تولید و تبادل پایدار و بی دریغ محبت است.

 رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:  محبت خانواده را پایدار نگه می دارد پول و مسکن عامل پایداری خانواده نیست. کانون محبت در خانواده زن است.

 رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زن ستون خانواده است گفت:  الگو، شکل و نحوه تربیت را زنان جامعه رقم می زنند، زنان نماد اخلاق و مهربانی هستند.

رئیس مجلس تصریح کرد:  اگر امروز چنین تحولی را در جامعه می‌خواهیم باید به زنان توجه داشته باشیم، برای داشتن خانواده پایدار باید به زنان توجه کرد.

 به گزارش خبرنگار فارس محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی و بهره‌برداری از پلتفرم همدم گفت: همانطور که در عزاداری‌ها فرهنگ اهل بیت را زنده نگه می‌داریمباید بدانیم، فرهنگ اهل بیت این است که فرزند زمان خود باشیم. پلتفرم همدم یعنی اینکه فرزند زمان خویش هستیم.

 

 وی ادامه داد:  با این پلتفرم با کمترین هزینه بیشترین کار با عدالت و با خطای کم انجام می‌شود .به جای اینکه سازمان‌های بزرگ پرهزینه و پرخرج این کار را انجام دهند یک پلت‌فرم این کار را انجام می‌دهد .

قالیباف با تاکید بر اهمیت خانواده و معنویت گفت : غرب نیز به دنبال بازگشت به خانواده است ، خانواده بستر رشد و تعالی انسان‌ها است. خانواده کانون تولید و تبادل پایدار و بی دریغ محبت است.

 رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:  محبت خانواده را پایدار نگه می دارد پول و مسکن عامل پایداری خانواده نیست. کانون محبت در خانواده زن است.

 رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زن ستون خانواده است گفت:  الگو، شکل و نحوه تربیت را زنان جامعه رقم می زنند، زنان نماد اخلاق و مهربانی هستند.

رئیس مجلس تصریح کرد:  اگر امروز چنین تحولی را در جامعه می‌خواهیم باید به زنان توجه داشته باشیم، برای داشتن خانواده پایدار باید به زنان توجه کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:  در انقلاب اسلامی زحمات زیادی را کشیدیم و افتخارات بزرگی را در زمینه توجه به زنان به دست آوردیم، امروز بالای 80 درصد زنان از نعمت سواد برخوردارند و بیش از 40 درصد آن ها در دانشگاه ها تحصیل کرده اند. سوال اصلی این است که آیا توانستیم نتیجه مورد نیاز را در خانواده به دست آوریم؟

 قالیباف ادامه داد:  زمانی که  در مورد اقتصاد و یا صنعت صحبت می کنیم زنجیره وار به آن نگاه می کنیم. خانواده نیزیک زنجیره است و باید همه چیز به صورت زنجیروار مورد توجه قرار گیرد.

 رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : نقش زنان آنقدر مهم است که همه ما مردان از نوزادی و کودکی تا زمان پیری از  چهار زن تاثیر می پذیریم.  که در زندگی ما تاثیرگذار هستند و هر مردی که به این 4 زن در زندگی توجه نکند پیشرفت نمی کند. اولین زن به عنوان مادر ، دومین زن به عنوان خواهر، سومین زن به عنوان همسر و چهارمین زن به عنوان دختر.امروز وقتی نگاه می‌کنم می‌بینم که دختر من نقشی را در زندگی من دارد، که همسر و خواهرم چنین نقشی را نمی توانند داشته باشند.

وی تاکید کرد:  در خانواده نیز محور اصلی زنان هستند، متاسفانه امروز در مسیر ازدواج مشکلات زیادی وجود دارد شامل مشکلات فرهنگی، اقتصادی و  رفتاری که باید حل شود، قبول دارم که یکی از مشکلات و مهم ترین چالش  ازدواج مشکلات اقتصادی است من به عنوان یک مدیر باید در مقابل افزایش هزینه‌های زندگی پاسخگو باشم. ما بد عمل کردیم و کارنامه قابل قبولی در این زمینه نداریم این نقطه ضعف ماست.

قالیباف گفت: سوال من این است که در میان خانواده هایی که از نظر اقتصادی هیچ مشکلی ندارند، ثبات بیشتری وجود دارد ؟و کانون محبت آرامش و آسایش وجود دارند یا خیر؟

وی با بیان اینکه  اقتصاد مهم است ولی همه زندگی نیست گفت: پنج سال اول زندگی دوران پرچالشی است باید با برنامه‌ریزی دقیق در بخش‌های مختلف در این مسیر به جوانان کمک کرد.

 وی ادامه داد زمانی که در این برنامه حضور یافتنم کل پلتفرم را مورد بررسی قرار دادم. مطمئن باشید انتخاب صحیح، آگاهانه و توأم با عقلانیت در شرایطی که جوانان در سن ازدواج در اوج احساس هستند بسیار مهم است. این پلتفرم، در کنار آن مشاوران مسلط و متدین که زیست مومنانه دارند و فرزند زمان خود هستند،  کمک کننده است.

 رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هر جایی که کار می کنم به چهار رویکرد توجه دارم؛ شفاف سازی،هوشمند سازی، مردم سازی و کارآمد سازی، پلت فرم همدم هر چهار کار را با هم انجام می‌دهد.

وی ادامه داد:  هر کاری که با توجه به این 4 رویکرد رویکرد انجام شود، موفق خواهد بود.

 

در ادامه مراسم رونمایی از پلتفرم همدم، دکتر گلزاری مشاور پروژه همدم نیز ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) گفت: با تحقیقات به نتیجه رسیدیم هر استانی که خانواده در آن درست تشکیل شود؛ مشارکت سیاسی و امنیت در آن بالاتر، تعداد زندانی در آن کمتر و رشد تحصیلی بیشتری نیز دارد. اگر دنبال آرامش و امنیت ملی هستیم باید خانواده را جدی بگیریم.
دکترگلزاری در ادامه گفت: در 20 سال اخیر  بالارفتن تعداد مجردها بسیار زیاد بوده‌است. ما در حال حاضر 13 میلیون مجرد زیر 35 سال که 5 میلیون آقا و 8 میلیون خانم هستند داریم. 30 درصد خانم‌‌های زیر 30 سال ما مجرد هستند و آمار تجرد قطعی در خانم‌های ما بسیار بالا رفته‌است. چرا ازدواج رخ نمی‌دهد.
دکتر گلزاری افزود: یکی از علل عدم ازدواج شیوه‌های سنتی همسریابی دیگر جواب نمی‌دهد. چون در ازدواجهانی سنتی کنشگر پدر و مادر بودند در حالیکه در ازدواج مدرن جوانان خودشان کنشگر و آغازگر ازدواج هستند. اما چون فرهنگ ما دینی ست و اقتصاد جوان‌های ما وابسته به خانواده است بازهم برای ازدواج به خانواده بر می‌گردند. همین است که می‌بینیم بسیاری از جوانان افراد خوب و با خانواده‌ای هستند اما ازدواجی رخ نمی‌دهد.
دکترگلزاری در خصوص سایت‌های همسریابی مختلف تصریح کرد:700 سایت همسریابی غیرقانونی وجود دارد که نامتناسب با فرهنگ جامعه گسترش پیدا کرده‌است. چون تقاضا زیاد است. پس حتما باید جایی باشد که هم رضایت خانواده و هم کنشکری آنها و جوانان همزمان وجود داشته باشد.
در سایت همدم غربالگری با آزمونهای تخصصی رخ می‌دهد که در هیچ موسسه دیگری وجود ندارد تا اختلالات شخصیتی توسط مشاوران مشخص شود. همچنین در همدم خود فرد انتخاب‌های متعددی می‌تواند انجام دهد. اما برخلاف باقی سایت‌ها که شبیه بازار عمل می‌کنند. انتخاب‌ها نباید همزمان باشد.
ما بهترین انتخاب از نظر خودمان را به او پیشنهاد می‌دهیم و او اگر نپسندید ضمن تایید اینکه پیشنهاد اول نزدیک پیشنهاد از سوی ماست مورد بعد را معرفی می‌کنیم
دکتر گلزاری در پایان در خصوص نقش مشاوران جوان در همدم نیز گفت: در همدم مشاوران ازدواج بسیار نقش دارند و مشاور حتما باید کسی باشد که سلیقه و حرفهای جوان را بفهمد. این قسمت همدم نیازمند 50 تا 100 مشاور دانش آموخته‌است که نیازمند بودجه نیز است که اگر انجام شود این زنجیره محکم‌تر خواهد شد که امیدواریم با حمایت‌ها محقق شود.

 

....

پلتفرم «همدم» سامانه فراگیر همسان‌گزینی تبیان است که با استفاده از شیوه‌های نو در بستر تلفن همراه طراحی شده‌است. این پلتفرم قرار است پاسخگوی نیاز جوانان و خانواده‌ها در امر ازدواج باشد و در راستای تحکیم ازدواج و خانواده به عنوان دستیار عمل نماید.

همدم با 4 سرویس مهم «همدم‌یاب» برای مجردها، خدمات مشاوره‌ای به شکل تلفنی و حضوری، آزمون‌های روانشناسی، خودآگاهی و سازگاری و مجله آنلاین و محتواهای آموزشی در قالب، فیلم، پادکست، اینفوگرافیک و مقالات مختلف در دسترس جوانان و خانواده‌ها خواهد بود و جوانان مجرد متقاضی ازدواج را از ابتدای تصمیم‌گیری برای ازدواج تا 4سال پس از آن همراهی خواهد کرد.

این اپلکیشن هم‌اکنون در بازارها و مارکت‌های تلفن همراه قابل دسترسی است.

 

انتهای پیام

 

 

 

 

+1
هزار
نصب فعال
سبک زندگی
دسته
29
مگابایت
حجم

 

 

«همدم» راهکار جامع و پویای همسان‌گزینی تبیان برای موضوع ازدواج جوانان است. این پلتفرم نسخه کارآمدی از همسان‌گزینی تبیان بر بستر تلفن همراه است. نشانی وب‌سایت اصلی ما https://hamsan.tebyan.net است.

 

 

«همدم» جوانان مجرد متقاضی ازدواج را از ابتدای تصمیم‌گیری برای ازدواج تا 4 سال پس از ازدواج همراهی می‌کند، آموزش‌های لازم را به شکلی جذاب در اختیارشان قرار می‌دهد، ، آزمون‌های تخصصی همراه با تفسیر را برای کمک به شناخت بیشتر، به آنان ارائه می کند، امکان جستجو و انتخاب زوج مناسب را  برایشان مهیا می‌کند و در تمامی این مراحل با بهره‌گیری از شبکه مشاوران متخصص به آنان مشاوره می‌دهد.

 

اپ همدم متعلق به سامانه همسان گزینی تبیان است . سامانه همسان گزینی تبیان تنها سامانه دارای مجوز و مورد تایید نهادهای حاکمیتی و حکومتی است .

 

1 - رونمایی سامانه همسان گزینی با تایید و همکاری وزارت ورزش و جوانان در سال 94 در زمان معاونت آقای دکتر گلزاری معاون وقت ساماندهی امور جوانان

 

 

2 - مورد تایید پلیس فتا و نیروی انتظامی و دارای تقدیرنامه از پلیس فتا

 

 

3 - مورد تایید قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران ( معاونت فرهنگی ) و شورای فرهنگ عمومی کشور ( هر دو نهاد با تبیان تفاهم نامه امضا کرده اند )

 

4 - با حمایت سازمان تبلیغات اسلامی




تاریخ : دوشنبه 100/4/21 | 4:1 عصر | نویسنده : مرتضی | نظر


  • paper | خرید لینک | اخبار
  • خرید Reports | مقاله سورس باز نیو