سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کمک مؤمنانه| کرونا در محاصره دست‌های بخشنده‌/ از ابتکارات دانشجویی برای خدمت بیشتر تا نذر غذا

استقبال از رزمایش کمک مؤمنانه در ششمین روز اجرا، تا آنجا پیش رفت که پای ابتکارات دانشجویی هم برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم به این رزمایش باز شد، طرحی خیرخواهانه که می‌رود تا بزرگ‌ترین مواسات بشریت را در ایران رقم بزند.

کمک مؤمنانه| کرونا در محاصره دست‌های بخشنده‌/ از ابتکارات دانشجویی برای خدمت بیشتر تا نذر غذا

خبرگزاری فارس؛ سردبیری استانها| شاید بتوان گفت خیلی قبل‌تر از آغاز رزمایش «کمک مومنانه»، رزمایش همدلی و ایثار در کشور کلید خورده بود و مردم در خط مقدم جنگ با کرونا و خدمت به هموطنان خود حاضر بودند.

در پی فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه‌شعبان مبنی بر راه‌اندازی رزمایش گسترده در کشور در راستای کمک مومنانه به نیازمندان و حمایت از خانواده‌هایی که اقتصاد آنان تحت تاثیر شیوع کرونا ویروس قرار گرفته، ماجرا رنگ دیگری به خود گرفت و پررنگ‌تر از قبل و با اشتیاق بیشتر راه خود را در پیش گرفت.

این بار مسئولان جهادی نیز در امری پر از خیر و برکت با مردم همراه شده‌اند، آنچه در این میان اهمیت دارد این است که طرح «کمک مومنانه» به حمایت‌ها و کمک‌ها نظم و هماهنگی داد تا این حمایت‌ها و نذرهای مردمی بین همه نیازمندان آن، عادلانه تقسیم شود.

استقبال از رزمایش کمک مومنانه در ششمین روز اجرا؛ تا آنجا پیش رفت که پای ابتکارات دانشجویی برای خدمت رسانی بیشتر به مردم به این رزمایش باز شد،  تعدادی از فرماندهان سپاه، مسئولان قوه قضائیه و کارمندان چند استان بخشی از حقوق خود را برای کمک به خانواده‌های آسیب دیده از کرونا اختصاص دادند و  در یکی از استانها برای ساخت خانه نیازمندی آستین همت بالا زد شد و ....

این‌ها تنها بخشی از اقداماتی است که در حمایت از طرح کمک مومنانه در روز ششم اجرای آن، صورت گرفت و بی‌شک با اجرای این رزمایش همانطور که برخی از مسئولان پیش‌بینی کرده‌اند بزرگ‌ترین مواسات بشریت به همت مردم ایران رقم خواهد خورد.

توزیع 3 هزار بسته معیشتی ارتش در استان‌های شمال‌غرب کشور

فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال‌غرب ارتش از توزیع 3 هزار بسته معیشتی و بهداشتی ارتش در استان‌های شمال غرب خبر داد و گفت: کمک‌های معیشتی ارتش در راستای عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، همزمان با هفته ارتش در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل و بخشی کردستان توزیع می‌شود.

سرتیپ دوم جعفر رضاپور اظهار داشت: این اقلام شامل، برنج، روغن، رب‌گوجه‌فرنگی، ماکارونی، عدس، شوینده‌های بهداشتی و مایع  ضدعفونی است که در میان خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

 

بزرگ‌ترین مواسات بشریت در ایران رقم خواهد خورد

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه بزرگ‌ترین مواسات بشریت به همت مردم ایران رقم

فرمانده سپاه ناحیه همدان معتقد است که با اجرای رزمایش مومنانه، بزرگ‌ترین مواسات بشریت به همت مردم ایران رقم خواهد خورد و همه نهادها و دولت برای انجام این عملیات مشترک هماهنگ هستند

خواهد خورد و همه نهادها و دولت برای انجام این عملیات مشترک هماهنگ هستند، گفت: اولویت خدمت‌رسانی به افراد آسیب‌دیده از کروناست. 

علی بقایی با بیان اینکه سپاه تمام اطلاعات کمیته امداد و بهزیستی را در اختیار دارد، افزود: همه جذب‌ها در یک حساب مشترک واریز می‌شود که این حساب به امضای سه نفر شامل نماینده ولی‌فقیه در همدان، فرمانده سپاه و بسیج می‌رسد و با نظارت ایشان مبالغ به شهرستان‌ها عودت داده می‌شود.

مسوولان خراسان رضوی بخشی از حقوق خود را به نیازمندان بخشیدند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه، مدیر کل آموزش و پرورش، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل تبلیغات اسلامی در خراسان رضوی جمعی از مسوولانی هستند که با پیوستن به

مدیرکل اوقاف و امور خیریه، مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل تبلیغات اسلامی در خراسان رضوی جمعی از مسوولانی هستند که با پیوستن به پویش رزمایش همدلی حقوق خود را با دیگران شریک شدند

پویش رزمایش همدلی حقوق خود را با دیگران شریک شدند.

حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اولین نفری بود که در این زمینه اعلام آمادگی کرد و گفت انشاءالله با مشارکت در طرح «ضیافت همدلی» که به منظور تهیه بسته‌های موادغذایی برای نیازمندان توسط اوقاف در حال اجرا است اقدام می‌کنیم.

جعفر مروارید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و قاسمعلی خدابنده، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز گفتند که در این پویش شرکت می‌کنند و حقوق خود را یا مردم نیازمند سهیم می‌شوند.

 

این بخشش بعد از سخنرانی رهبر معظم انقلاب رخ داده و نسبت به قبل پر رنگ‌تر شده است، از همان روز، رزمایش همدلی بین مردم آغاز شده است و همه نهادها پای کار آمده‌اند تا حدی که بعضی‌ها مانند فرماندهان سپاه و قوه قضائیه بخشی از حقوق کارمندان خود را به نیازمندان اختصاص داده‌اند.


توزیع 313 هزار پرس غذای گرم از اول ماه رمضان در سمنان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان گفت: توزیع و تهیه 313 هزار غذای گرم به نیت 313 یار امام عصر (عج) بین نیازمندان هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان از اجرای رزمایش اطعام نیازمندان از ابتدای ماه مبارک رمضان و توزیع 313 هزار پرس غذای گرم برای اطعام محرومان این استان خبر داد.

حسن ویلان این طرح را گوشه‌ای از اقدامات کمیته امداد در پی اجرای منویات رهبری در سخنرانی نیمه شعبان دانست و افزود: پویش اطعام مهدوی توسط کمیته امداد راه‌اندازی شده است که در قالب آن، غذاهای طبخ شده با حفظ کرامت ولی‌نعمتان و با رعایت مسائل بهداشتی و به‌صورت گرم در محلات و مناطق محروم با همکاری گروه‌های جهادی و داوطلب توزیع می‌شود.

 

وی با تأکید بر بخشش ایرانیان و تحقق منویات رهبری در پی سخنرانی نیمه شعبان خاطرنشان کرد: توزیع و تهیه 313 هزار غذای گرم به نیت 313 یار امام عصر (عج) بین نیازمندان هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است.

توزیع بسته‌های بهداشتی بین 7700 بیمار خاص کرمانشاهی 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه در رابطه با رزمایش «مواسات و همدلی» در استان، اظهار داشت: این پویش از چند روز گذشته به منظور تهیه بسته‌های معیشتی 200 هزار تومانی راه‌اندازی شده است.

 

فرزین معتمدی ادامه داد: این کمک‌ها برای آسیب‌دیدگان از کروناست که شغل آن‌ها متاثر از این ویروس منحوس قرار گرفته و درآمدی ندارند و زیرپوشش هیچ نهاد حمایتی نیز نیستند.

حمایت از 100 هزار نفر توسط هیئت رزمندگان ثارالله 

محمدعلی پرزاد، رئیس هیأت امنای هیئت رزمندگان ثارالله همدان نیز گفت: 100 هزار نفر توسط هیئت رزمندگان ثارالله بسته حمایتی قرارگاه امام حسن(ع) را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: برگزاری جلسات هفتگی هیئت در فضای مجازی، ضدعفونی معابر، منازل و بیمارستان‌ها و کمک به نیازمندان قبل از سال جدید از جمله اقدامات هیئت رزمندگان ثارالله در دو ماه اخیر است.

رزمایش «کمک مومنانه» در فامنین با قوت در حال اجراست

فرمانده سپاه ناحیه فامنین از آغاز اجرای طرح مومنانه در این شهرستان خبر داد و گفت: همه ارکان شهرستان برای اجرای طرح رزمایش «کمک مومنانه» همراه هستند و ادارات نیز برای حضور داوطلبانه اعلام آمادگی کردند.

سید روح‌الله حسینی‌شاخص ادامه داد: بر این اساس شماره حساب مشترکی به نام مرکز

 براساس مشاهدات خبرنگاران، آنچه در این طرح جالب توجه است اینکه همه به صورت داوطلبانه وارد عمل شده‌اند و در برخی شهرستانها مسوولان و کارمندان نیز یک روز از حقوق خود را به این امر اختصاص داده‌اند

نیکوکاری امام حسن مجتبی(ع) ایجاد شده که همه کمک‌های مردمی و ادارات به این شماره حساب واریز خواهد شد‌.

وی با تاکید بر اینکه در قالب طرح مومنانه نیازمندان در آستانه ماه رمضان مورد تفقد قرار می‌گیرند یادآور شد: آنچه در این طرح جالب توجه است اینکه همه به صورت داوطلبانه وارد عمل شده‌اند و کارمندان نیز یک روز از حقوق خود را به این امر اختصاص داده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه فامنین یادآور شد: همچنین کمک‌های غیرنقدی نیز قرار است تحویل مجموعه‌های بسیج شده و به صورت بسته‌بندی شده در اختیار قشر نیازمند قرار گیرد.

ساخت منزل یکی از نیازمندان شاهرود در رزمایش «کمک مؤمنانه»

در راستای طرح همدلی و کمک مؤمنانه بسیج و به همت پایگاه مسلم بن عقیل حوزه بسیج مساجد و محلات علی (ع) شاهرود منزل یکی از نیازمندان محله اسلامی شهرک شهید بهشتی شاهرود ساخته می‌شود.

محسن غلامی فرمانده پایگاه مسلم بن عقیل و عضو شورای محله اسلامی شهرک شهید بهشتی شاهرود در این باره گفت: امیدواریم بتوانیم کار این منزل مسکونی را تا ماه مبارک رمضان به اتمام برسانیم.

 

آغاز رزمایش کمک‌های مؤمنانه در  بوشهر

«رزمایش کمک‌های مؤمنانه» برای کمک به مردم آسیب‌دیده از شرایط کرونا در استان بوشهر از امروز با دستور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر و با رمز یا صاحب‌الزمان (عج) ادرکنی آغازبه‌کار کرد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با بیان اینکه مجریان می‌توانند از همین امشب برای کمک به مردم آسیب‌دیده اقدام کنند تا خانواده‌ای گرسنه و مستأصل در هزینه‌های ضروری زندگی نماند، گفت: این رزمایش به ماه رمضان متصل و در این ماه نیز اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌چنین کمیته امداد برنامه دارد تا پانصد هزار وعده خوراکی را در ماه مبارک رمضان میان مددجویان خود توزیع کند که باید در پخت و توزیع این خوراک‌ها تمامی نکات بهداشتی رعایت شود.

 

وی اضافه کرد: سپاه پاسداران نیز در گام پیش، اقلام ضروری مانند برنج، روغن، مرغ، رب گوجه‌فرنگی، ماکارونی و حبوبات را در قالب سبد کالا و بسته‌های معیشتی میان مردم کمتر برخوردار استان بوشهر توزیع کرد و در این گام نیز چنین کاری را انجام خواهد داد.

شروع رزمایش همدلی در کهگیلویه و بویراحمد با مشارکت مردم و نهادها

در کهگیلویه و بویراحمد نیز همزمان با سخنرانی مقام معظم رهبری و توصیه ایشان برای رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه دستگاه‌های و ارگان‌های دولتی از یک طرف، گروه‌های مردم نهاد، هیئت‌ها، گروه‌های جهادی و... از سوی دیگر تمام تلاش خود را برای جمع‌آوری کمک های مردمی و شناسایی افراد نیازمند به کار بستند.

ستار هدایتخواه دبیر جبهه فرهنگی استان کهگیلویه وبویراحمد در جلسه ستاد هماهنگی رزمایش همدلی استان گفت: بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری موج تازه‌ای در بین مردم مؤمن و انقلابی استان و کشور به راه افتاده است،  همانطور که مردم استان ما بارها ثابت کرده‌اند در امتحان‌های مختلف تا پای جان برای انقلاب و نظام فداکاری می‌کنند.

وی افزود: با توجه به روحیه فداکاری و غیور مردی که مردم استان دارند و همچنین اعلام آمادگی خیرین داوطلب قصد داریم 10 هزار بسته معیشتی تا قبل از ماه مبارک رمضان برای نیازمند خصوصاً افرادی که به خاطر شیوع کرونا با ضرر مواجه شده‌اند توزیع کنیم.

آغاز رزمایش کمک‌های مومنانه دریادلان منطقه سوم نبوت نداجا در کنارک

مدیر عقیدتی سیاسی منطقه سوم نبوت نداجا گفت: دریادلان منطقه سوم نبوت نداجا در حمایت از نیازمندان با اجرای رزمایش کمک‌‌های مومنانه درآستانه روز ارتش و ماه رمضان لبیک گفتند.

حجت الاسلام نجاتی نژاد ارشد هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی آجا در جنوب سیستان وبلوچستان و مدیر عقیدتی سیاسی منطقه سوم با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مؤمنانه به مردم آسیب دیده از کرونا افزود: آنچه رهبری با رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه می‌خواهد این است که در کنار رزمایش مدافعان سلامت حرکت بزرگی نیز برای رفع مشکلات نیازمندان برداشته شود که باعث آرامش نسبی آنها شود.

 

وی بیان کرد: مرحله اول رزمایش کمک مؤمنانه روز 4شنبه مورخه 27 فروردین ماه با توزیع 200 بسته بهداشتی و غذایی اهدائی دربین مردم روستای پزم تیام آغاز شد  و به حول وقوه الهی  تا آخر ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

خدمت مومنانه دانشجویان، "هر کلاس درس، یک خانواده محروم"

مسوول بسیج دانشجویی استان همدان از خدمت مومنانه دانشجویان با عنوان «هر کلاس درس، یک خانواده محروم» خبر داد و اظهار کرد: قبل از اجرای رزمایش «کمک مومنانه» کمک به نیازمندان طی ایام اخیر تقویت پیدا کرده بود به طوری که هر هفته حدود 400 بسته غذایی به ارزش هر بسته 300 هزار تومان توزیع شده است‌.

 قرارگاه رزمایش «خدمت مومنانه» به مواسات در فضای دانشجویی نیز شکل گرفته و بناست طرح «هر کلاس درس یک خانواده» پیگیری شود به طوری که هر کلاس درس دانشگاه‌ها متولی یک خانواده محروم شود

طیب فریادرس با بیان اینکه در ایام درگیری کشور با بیماری کرونا نیز بسته‌های بهداشتی به ارزش هر بسته 100 هزار تومان بین نیازمندان توزیع شد تصریح کرد: قرارگاه رزمایش «خدمت مومنانه» به مواسات در فضای دانشجویی نیز شکل گرفته و بناست طرح «هر کلاس درس یک خانواده» پیگیری شود به طوری که هر کلاس درس دانشگاه‌ها متولی یک خانواده محروم شود.

وی با تاکید بر اینکه شناسایی خانواده‌های محروم انجام شده است یادآور شد: گروه‌های جهادی نیز از قبل افرادی را می‌شناختند و افراد بهروه‌ها معرفی شده‌اند تا بدانند با چه خانواده‌ای ارتباط بگیرند.

فریادرس تاکید کرد: طرح دیگری نیز داریم که بر این اساس هر دانشجو هفته‌ای هزار تومان  و یا حتی بیشتر کمک کند، تا این طرح اجرایی شود و در ماه رمضان حجم بسته‌ها بیشتر شود.

 از «فقه خانواده» تا کار جهادی در زنجان

طلاب حوزه‌های علمیه زنجان این روزها در سنگر اردوهای جهادی با تولید و توزیع بسته‌های بهداشتی بین محرومان در راستای ریشه‌کنی ویروس کرونا تلاش می‌کنند.

 

 

 

زنان ایلامی، مردانه پای کار «کمک مومنانه» ایستاده‌اند

تا چندی پیش مردان سرزمینمان برای دفاع از این خاک و اعتقاد در جبهه نبرد علیه دشمن می‌جنگیدند اما امروز زنان و دختران مومنه این دیار نیز پا به عرصه جنگ بیولوژیکی نهاده و یاری رسان فقرا شده‌اند.

 

فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران  ام ابیها(س) چوار با اشاره به کمک مومنانه این پایگاه به اقشار آسیب دیده، افزود: در ادامه خدمات رسانی تاکنون 104 پک بهداشتی، 115 بسته غذایی  و 150 بسته فرهنگی در بین اقشار کم درآمد و کادر درمان و بیمارستان شهید مصطفی خمینی شهر ایلام توزیع شد.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای حمایت و کمک مومنانه و لبیک به فرمایشات رهبر انقلاب، جهاد کارکنان و نیروهای حوزه مقاومت بسیج خواهران ام ابیها(س) ادامه دارد.

خیران با کمک نقدی و آبروی خود به یاری اقشار آسیب‌دیده بشتابند

امام جمعه همدان با بیان اینکه خیران و مردم با کمک نقدی و آبروی خود به یاری اقشار آسیب‌دیده بشتابند گفت: قرارگاه مواسات باید برای شناسایی افراد آسیب‌دیده از کرونا وارد میدان شود.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی با اشاره به اهمیت شناسایی دقیق اقشار کم‌برخوردار، عنوان کرد: درست است که گذران زندگی در شرایط فعلی سخت است اما برخی از خانواده‌ها زیر پوشش نهادهای حمایتی هستند و با وجود این مستمری‌ها زندگی آنها می‌گذرد، بنابراین باید توجه قرارگاه به خانواده‌هایی باشد که با شرایط سخت‌تری مواجه هستند.

امام جمعه همدان ادامه داد: آنچه موجب نگرانی شده است، وجود اقشاری است که دارای درآمد روزانه هستند و از منبع ثابتی برخوردار نیستند و پس از شیوع این بیماری واقعا دچار مشکل شده‌اند.

توزیع بسته‌های معیشتی از امروز بین نیازمندان هرمزگان

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان با بیان اینکه بسته‌های معیشتی از امروز بین نیازمندان توزیع می‌شود، گفت: تأکید بر کمک‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر جامعه و راه‌اندازی یک رزمایش گسترده برای همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا، سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان را بر آن داشت تا در جهت لبیک به فرمان مقام معظم رهبری، در ماه مبارک رمضان اقدام به برگزاری رزمایش «همت جوانانه - کمک مومنانه» کنند.

 

مجتبی عامری سیاهویی تصریح کرد: طبق اعلام هیأت دولت سهم وزارت ورزش و جوانان، 17 درصد از کل خانوارهای نیازمند جامعه است و طبق تقسیم‌بندی ستاد، این اداره کل می‌بایست تا قبل از ماه مبارک رمضان بیش از 5000 بسته معیشتی آماده و در بین 5000 خانواده توزیع نمایند.

اجرای رزمایش کمک مؤمنانه در پارس آباد

فرمانده سپاه شهرستان پارس آباد از اجرای رزمایش سراسری کمک مؤمنانه در شهرستان پارس آباد با همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج این شهرستان خبر داد و گفت: تا به امروز یک میلیون و 200 هزار لیتر مواد ضدعفونی و گندذایی و یکصد و 76 هزار عدد ماسک تولید کردیم که 76 هزار به‌صورت رایگان، یکصد هزار عدد با قیمت مصوب، 13 هزار و 200عدد محلول ضدعفونی‌کننده و 510 بسته معیشتی در مرحله اول در بین افراد آسیپ‌پذیر و کم‌درآمد توزیع شده است.

 

حسن نوری ادامه داد: در مرحله دوم یک هزار و 10 بسته معیشتی با همکاری اداره‌ها و اقشار مختلف مردم جمع‌آوری و در بین افراد کم‌درآمد و آسیپ‌پذیر توزیع شد.

وی با دعوت از عموم مردم نوعدوست و خیر شهرستان برای مشارکت در اجرای رزمایش کمک مومنانه، اظهار داشت:کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده صرف خرید و تهیه بسته‌های معیشتی شده و در سال روز میلاد امام حسن عسکری(ع) به دست خانواده‌ها خواهد رسید.

افتتاح 28مین کارگاه تولید ماسک در سنندج

بیست و هشتمین کارگاه تولید ماسک بسیج اقشار در راستای کمک مومنانه و با حضور فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در دبیرستانه دخترانه ارشاد سنندج افتتاح شد.

سردار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه کردستان راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک و لباس‌های ایزوله را جهاد دانست و گفت: مردم در این شرایط هر آنچه دارند پای کار آورده و بهداشت و درمان را تنها نگذاشته‌اند.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کردستان نیز گفت: 12 کارگاه تولید ماسک در استان راه‌اندازی شده است که 110 هزار ماسک در این کارگاه‌ها تولید خواهد شد و بصورت رایگان در بین اقشار محروم و مناطق حاشیه توزیع می‌شود.
وی ادامه داد: سپاه در کنار مردم است و حضور گروه‌های جهادی و بسیجیان اقشار در زمینه‌های تولید، ضدعفونی و توزیع اقلام بهداشتی ومعیشتی مصداق بارز این گفته‌هاست.

 

اصغر عزیزی‌فر افزود: بسیج سازندگی با پشتیبانی آماد سپاه بیت‌المقدس پارچه‌، کش، نخ و فیلتر را تهیه کرده و با کمک گروه‌های جهادی سپاه‌های شهرستانی و نواحی و سازمان بسیج دانش‌آموزی، فرهنگیان و دانشجویی ماسک تولید می‌کنند.

 

 

 

آمادگی کامل مازندرانی‌ها برای برگزاری رزمایش کمک مومنانه

فرمانده سپاه کربلا گفت: مردم خیر مازندران در بحث مقابله با کرونا، کمک به همنوع و کمک مومنانه تاکنون 70 میلیارد تومان انفاق کردند.

 

سردار بابایی یادآور شد: 12 هیأت مذهبی در استان هر کدام هزار بسته معیشتی و خیران نیز 3 هزار بسته 200 هزار تومانی آماده کردند، مردم مازندران همان‌طور که در رزمایش ایثار معجزه کردند در کمک مومنانه قطعا با مشارکت وسیع‌تری مشارکت خواهند کرد.

 

رزمایش «کمک مؤمنانه» با رعایت آبروی خانواده‌ها انجام می‌گیرد

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: یکی از ویژگی‌های ارزشمند رزمایش کمک مؤمنانه که با فرمایشات رهبر معظم انقلاب شکل گرفت، رعایت آبروی خانواده‌ها در اجرای این طرح است.

سردار اباذر سالاری با تاکید بر ضرورت حفظ حرمت، آبرو و احترام افراد نیازمند در رساندن بسته‌های معیشتی به دست آنان در قالب این طرح، تصریح کرد: اولویت توزیع بسته‌های معیشتی در این طرح با خانواده‌هایی است که سرپرست آنها، شغل و کار خود را در این بحران کرونا از دست داده است.

آغاز «رزمایش مواسات و همدلی مؤمنانه» با تشکیل قرارگاه امام حسن (ع) در کرمان

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: قرارگاه امام حسن (ع) در راستای رزمایش «مواسات و همدلی» با هدف به صحنه آوردن کمک‌های مردمی به وسیله ائمه جمعه و کانون‌های فرهنگی مساجد در استان تشکیل شده است.

سردار حسین معروفی ابراز داشت: در ماه مبارک رمضان با کمک کمیته امداد سفره

 در ماه مبارک رمضان در کرمان با کمک کمیته امداد سفره مهربانی به‌منظور اطعام نیازمندان و با همکاری بسیج پهن خواهد شد و سپاه، بسیج، کمیته امداد و اوقاف غذای گرم را قبل از افطار درب منازل توزیع خواهند کرد

مهربانی به‌منظور اطعام نیازمندان و با همکاری بسیج پهن خواهد شد و سپاه، بسیج، کمیته امداد و اوقاف غذای گرم را قبل از افطار درب منازل توزیع خواهند کرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در این رزمایش مقرر شد نهادهای حمایتی بسیج و سپاه در سطح استان و خارج از استان کمک‌هایی که جمع می‌شود به‌وسیله بانک اطلاعاتی که وجود دارد در شهرستان‌ها و محلات کم برخوردار توزیع کنند؛ رزمایشی برای خارج از مرکز و حاشیه شهر کرمان برگزار و همچنین برای مناطق سیل‌زده به‌صورت ویژه بسته‌هایی دیده‌ایم و به‌صورت ویژه کمک‌ها را بسته‌بندی و توزیع می‌کنیم.

خیران اصفهانی در طرح مواسات پیشرو هستند

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: اصفهان یکی از استان‌هایی است که بیش از سایر استان‌ها خیریه دارد و خیران قبل از اینکه طرحی را کلید بزنیم، خود دست‌به‌کار شده‌اند و فعالیتهای متعددی را آغاز و همچنان هر روز با قوت بیشتر در حال انجام است.

 

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد اظهار داشت: سپاه و بسیج هم‌زمان با طرح مواسات که توسط ائمه جمعه و جماعات دنبال می‌شود، طرحی را با عنوان رزمایش کمک مؤمنانه دنبال می‌کنند که بهتر است تفاهمی ایجاد شود و از ائمه جمعه و جماعات همراه با ظرفیت بزرگ بسیج بتوانند این طرح را به‌خوبی اجرا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: حتی می‌توان نام آن را رزمایش مواسات مؤمنانه قرار داد و همه ظرفیت‌ها برای کمک به اقشار آسیب‌دیده به دلیل بروز بیماری کرونا به کار گرفته شود، ما در استان اصفهان تفاهمی با سپاه صاحب‌الزمان(عج) انجام داده‌ایم تا همه ظرفیت‌ها به کار گرفته شود.

به گفته رییس سازمان بسیج مستضعفین، این رزمایش پیوست‌های متنوعی دارد و در این طرح از ظرفیت خیرین و ائمه جمعه و جماعت استفاده خواهد شد، همچنین از همکاری سایر دستگاه‌ها استفاده می‌شود.

سردار غلامرضا سلیمانی در آغاز اجرای این طرح، درباره آن گفته بود: نحوه گردآوری و توزیع کمک‌های مردمی در رزمایش سراسری «کمک مومنانه» به این صورت است که کمک‌هایی که به صورت کالا خواهد بود در همان محل به افراد نیازمند اعطا می‌شود و کمک‌های نقدی نیز به دست نیازمندان همان منطقه خواهد رسید و کمک‌ها در منطقه‌ای دیگر هزینه نخواهد شد.

انتهای پیام




تاریخ : جمعه 99/1/29 | 7:44 صبح | نویسنده : مرتضی | نظر
 پروژه «نئوم» خونین شد؛ طرح بن سلمان از کوچ اجباری به قتل سکنه محلی رسید

در راستای طرح رؤیاپردازانه ولی‌عهد سعودی موسوم به «نئوم»، نیروهای امنیتی آل سعود، با حمله به چند روستا که در منطقه این طرح واقع شده، ساکنان محلی را اخراج می‌کنند و بتازگی یکی از آنان را به ضرب گلوله، از پای درآوردند.

عربستان | پروژه «نئوم» خونین شد؛ طرح بن سلمان از کوچ اجباری به قتل سکنه محلی رسید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فعالان شبکه‌های اجتماعی تصاویری از عملیات «کوچ اجباری» افراد قبیله «الحویطات»  در عربستان سعودی منتشر کردند.

قبیله الحویطات یکی از قبایلی است که در عربستان سعودی، اردن، فلسطین، سیناء مصر و بحرین حضور دارد. این قبیله، نسب خود را به امام حسین -علیه السلام- می‌رسانند که در این مسئله نیز اختلاف نظر بسیاری وجود دارد.

اخیرا مسئولان عربستان سعودی برای اجرای طرح رؤیاپردازانه محمد بن سلمان ولی‌عهد این کشور موسوم به اَبرشهر «نئوم»، دست به اخراج سکنه‌ای زده‌اند که در منطقه پروژه، سکونت دارند.

شبکه خبری الجزیره به نقل از شبکه‌های اجتماعی گزارش داد، «عبد الرحیم أحمد محمود الحویطی» شهروند سعودی از قبله الحویطات است که «برای حفظ منزل خود و خارج نشدن از آن به علت اجرای پروژه نئوم، جان خود را از دست داد».

الحویطی یکی از ساکنان روستای باستانی «الخریبه» است که در نزدیکی شهر «العلا» از توابع مدینه منوره سکونت داشت. وی با انتشار چند ویدئو از خود، از اشغالگری و رفتار ناشایست مسئولان سعودی با شهروندان خود انتقاد کرد.

البته الحویطی این فیلم‌ها را پیش از کشته شدن خود به دست نیروهای امنیتی ضبط کرده است. وی در یکی از این ویدئوها می‌گوید که تخلیه این روستا و چند روستای دیگر، بخشی از مرحله نخست پروژه نئوم است و هم اکنون نیز، مسئولان سعودی، در حال اخراج مردم از منازلشان هستند.

وی تأکید کرد، مسئولان سعودی ابتدا به بهانه «نقشه‌برداری» مردم را از منازلشان بیرون کشیدند «ولی قصد دارند آنان را از این منطقه اخراج کنند. این مسئله، را تغییر اجباری می‌نامند. طبیعتا، مردم [این منطقه] با این مسئله، کاملا مخالف هستند».

این شهروند سعودی ادامه داد: «روشی که حکومت [سعودی] -که متأسفانه تروریسم حکومتی نامیده می‌شود- در پیش گرفته،  این است که هر کس را که می‌گوید مخالف کوچ اجباری است، بازداشت می‌کند... سکنه محلی را به زور اخراج می‌کنند و افراد دیگری مانند مسیحیان، یهودیان را به اینجا می‌آورند... [مسئولان سعودی] گفته‌اند که یک میلیون و نیم فرد محلی را اخراج کرده و یک میلیون و نیم فرد خارجی را جایگزین آنان خواهند کرد».

وی گفت که افراد خارجی، افراد سرمایه‌داری خواهند بود که مسئولان سعودی، آنان را جذب این منطقه خواهند کرد و ریاض برای اجرای طرح خود از زور و سلاح استفاده می‌کند.

الحویطی در یک فایل دیگر می‌گوید که یک افسر سعودی به نام «عبدالله الربیعی» به همراه سربازان خود، به منازل حمله می‌کنند و می‌گویند که اخراج از این منطقه، اجباری است.

 

 

افسر سعودی مدعی است که این دستور باید اجرا شود، الحویطی نیز  در پاسخ می‌گوید که پیشرفت شهروندان این منطقه، با اخراجشان صورت نمی‌گیرد. الحویطی در این فایل تصریح می‌کند که همه چیز در این منطقه اجباری است و شهروندان مجبور هستند که از منزل خود اخراج شوند.


منزلی که به رگبار بسته شده است

 

این شهروند سعودی خاطر نشان کرد: «فکر می‌کنم پلیس من را در خانه‌ام بکشد و مرا به تروریسم متهم کند و سلاحی در کنار جنازه‌ام بگذارد. همان گونه که چنین اتفاقی در مصر، رخ داد». وی تأکید کرد که ترجیح می‌دهد کشته شود یا به زندان بیفتد، ولی خانه خود را ترک نکند.

این شهروند سعودی طبق پیش‌بینی خودش سرانجام با سلاح نیروهای امنیتی آل سعود کشته شد و تصاویر منتشر شده از منزلش نشان می‌دهد که او و خانه‌اش را به رگبار بسته‌اند.


منزل الحویطی

 

کشته شدن وی، جنجال بسیاری در شبکه‌های اجتماعی به پا کرده است. «سعید بن ناصر الغامدی» استاد دانشگاه و از مخالفان رژیم آل سعود مقیم خارج از عربستان از الحویطی تحت عنوان «شهید» یاد کرد.

الغامدی تأکید کرد که «امروز [14 آوریل - 26 فروردین] نیروهای دولتی، [سعودی] روستای الخریبه و صاحب خانه‌ای را که حاضر نبود خانه خود را تحویل دهد، محاصره کردند... و وی را کشتند... [مسئولان سعودی] بیانیه‌ای منتشر و وی را متهم کرده و جنایتکار جلوه خواهند داد».


توئیت الغامدی

 

این در حالی است که در توئیتر هشتگهایی مانند «#استشهاد_عبدالرحیم_الحویطی»، «#الحویطات_ضد_ترحیل_نیوم» و «#شهید_الأرض_الحویطی» [در حوزه عربستان سعودی] ترند شده است.

بن سلمان اواسط سال 1396 از آغاز طرح «رؤیاپردازانه» نئوم یا ساخت یک شهر جدید نوین در شمال غرب عربستان خبر داد. ارزش این شهر نیم تریلیون دلار است که شامل بخش‌هایی از اردن و مصر نیز می‌شود. شهر مذکور قرار است در مساحت 26 هزار و 500 کیلومتر مربعی احداث شود. البته کارشناسان نزدیک به ولی‌عهد سعودی تأکید دارند که مرحله نخست این طرح در سال 2025 آماده خواهد شد.

در پی اعلام رسمی طرح ساخت شهری مدرن در شمال غربی عربستان سعودی از سوی بن سلمان، مشخص شده تعداد زیادی از کمپانی‌های اسرائیلی در مذاکرات برای شرکت در این طرح 500 میلیارد دلاری حاضر هستند.

از جمله ویژگی‌های پروژه نئوم که ریاض اعلام کرده، اشراف آن بر ساحل دریای سرخ است که شریان اقتصادی مهمی به شمار می‌رود و ده درصد از مسیر عبور و مرور تجارت جهانی از آن می‌گذرد.

این منطقه، قاره‌های آسیا، اروپا و آسیا را به هم پیوند می‌دهد؛ به گونه‌ای که 70 درصد از ساکنان جهان می‌توانند خود را نهایت ظرف هشت ساعت بدان برسانند.

پروژه نئوم مشتمل بر همکاری مصر و اردن با عربستان سعودی خواهد  بود و اولین منطقه خصوصی است که میان این سه کشور امتداد دارد.

انتهای پیام




تاریخ : پنج شنبه 99/1/28 | 12:5 عصر | نویسنده : مرتضی | نظر
سؤالات متداول درباره «شاد»/ در زمان استفاده از «شاد» فیلترشکن را خاموش کنید

وزارت آموزش‌ و پرورش به سؤالات متداول در خصوص شبکه آموزشی دانش‌آموزان(شاد) به تفکیک سطوح کاربران، پاسخ داد.

سؤالات متداول درباره «شاد»/ در زمان استفاده از «شاد» فیلترشکن را خاموش کنید

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش اعلام کرد: در پی شیوع بیماری کرونا در جهان که منجر به  تعطیلی مدارس در همه کشورها از جمله ایران شد و نظر به اهمیت و ضرورت ادامه آموزش دانش‌آموزان، وزارت آموزش‌ و پرورش با تأکید بر ایجاد مدارس در فضای مجازی، تلاش‌های بی‌وقفه را در این راستا آغاز کرد و در کوتاه‌ترین فرصت، شبکه آموزشی دانش‌آموزان(شاد) را راه‌اندازی کرد.

بر این اساس، شبکه آموزشی دانش‌آموزان(شاد) در فضایی ایزوله و با امکانات بومی و به‌عنوان شبکه آموزشی اختصاصی وزارت آموزش‌ و پرورش راه‌اندازی شده تا آنچه در مدرسه اتفاق می‌افتد در زمان تعطیلی مدارس در این فضای امن مجازی صورت گیرد.

با راه اندازی این شبکه، ممکن است، مدیران، معلمان و دانش‌آموزان برای بهره‌برداری از این پیام‌رسان با ابهاماتی مواجه شوند که نیاز به شفاف‌سازی و رفع این ابهام‌هاست. بنابراین سؤالات متداول مطرح‌شده توسط کاربران به تفکیک در سطوح عمومی، مدیران، معلمان، کادر آموزشی، والدین و دانش‌آموزان باهدف بهره‌مندی بیشتر و تسهیل در دسترسی به این فضای مجازی به همراه پاسخ ارائه می‌شود.

سؤالات عمومی

1. آیا بعد از نصب پیام‌رسان توسط مدیر، معلم، دانش‌آموز یا اولیا نیاز به تعریف کلاس یا گروه‌های درسی است؟

به‌محض ورود و احراز هویت مدیر مدرسه، کلاس‌های مدرسه به‌صورت خودکار تعریف می‌شوند و نیازی به ساخت گروه‌های کلاسی نیست.

2. مزیت استفاده از اپلیکیشن‌ داخلی و اختصاصی در این طرح چیست؟

فراهم آوردن محیطی جذاب، پویا، امن و متناسب با نیازهای آموزشی و اجتماعی دانش‌آموزان ایرانی از مهم‌ترین دلایل راه‌اندازی اپلیکیشن داخلی شاد است.

3. تلفن همراهم اجازه نصب اپلیکیشن را نمی‌دهد. چه‌کار کنم؟ پیغام‌هایی نظیر این برنامه معتبر نیست یا ممکن است تلفن و اطلاعات شمارا به خطر بی اندازد؟

تمام مسائل امنیتی در خصوص اپلیکیشن توسط تیمی فنی مورد بررسی قرار گرفته است. لذا کافی است به بخش تنظیمات (setting) دستگاه خود مراجعه کرده و اجازه نصب اپلیکیشن را فعال کنید.

4.آیا مخاطبین هم‌گروه‌ها و مخاطبین ما را می‌بینند؟

خیر. تمام اطلاعات شخصی کاربران محفوظ بوده و برای سایر کاربران غیرقابل دسترسی است. افراد تنها امکان مشاهده مخاطبان خود را که به شاد پیوسته‌اند، دارند.

5. آیا پیام‌رسان نسخه دسکتاپ (ویندوز/ مک/ لینوکس) دارد؟

در حال حاضر فقط نسخه اندروید قابل‌دسترسی است.

6. آیا پیام‌رسان نسخه وب دارد؟

بله.  Shadweb.iranlms.ir

7. آیا پیام‌رسان نسخه IOS دارد؟

بله Shaddl.ir

8. آموزش‌های برخط تا چه زمانی ادامه دارد؟

آموزش برخط تا رفع موانع موجود و اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا ادامه خواهد داشت.

9. آیا اینترنت رایگان در اختیار ما قرار می‌گیرد؟

بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، به‌زودی امکان استفاده از اینترنت رایگان برای اپلیکیشن شاد فراهم خواهد شد.

10. برنامه کلاس‌های چندپایه/ پیش‌دبستانی/ نهضت سوادآموزی چگونه خواهد بود؟

فعلاً امکان حضور این افراد در سامانه شاد وجود ندارد. در اسرع وقت پس از امکان‌پذیر شدن ارائه خدمت اطلاع‌رسانی می‌شود.

11. برای دانش آموزان محروم/ مناطق محروم از امکانات لازم چه باید کرد؟

موضوع در دست بررسی است و مراتب متعاقباً به اطلاع می‌رسد.

12. آیا امکان گزارش‌گیری از فعالیت مدرسه و کلاس‌ها در سطح منطقه و استان وجود دارد؟

بله. پنل گزارش‌گیری در بخش «ورود مدیر ستادی/ استانی/ شهرستانی» در اپلیکیشن شاد وجود دارد.

13. امکان فعالیت کلاس‌های پیش‌دبستانی وجود دارد؟

فعلاً خیر. اما به‌زودی این امکان فراهم خواهد شد.

14. آیا امکان ایجاد گروه و کانال (به هر نوعی) برای افراد وجود دارد؟

خیر. این امکان در حال حاضر در اپلیکیشن شاد وجود ندارد.

15. امکانات موردنیاز دستگاه هوشمند برای نصب این اپلیکیشن چیست؟

دستگاه هوشمند با سیستم‌عامل اندروید (نسخه 4.4 یا بالاتر) و دارای حداقل حافظه لازم برای نصب و اجرای اپلیکیشن.

مدیران

1. مدیران باید چه‌کاری انجام دهند؟ (شرح یک‌به‌یک مراحل)

 مدیران با مراجعه به کانال پشتیبانی اپلیکیشن شاد می‌توانند تمامی مراحل کار را به تفکیک مشاهده کنند. (در صورت نیاز از راهنما استفاده شود.)

2. چگونه اطلاعات معلمان (رسمی، حق‌التدریس، نیروهای آزاد، فاقد ابلاغ سیستمی (خرید خدمات)) را در "سناد" ثبت و اصلاح کنیم؟ مشکل عدم پذیرش اطلاعات معلم توسط اپلیکیشن را چطور حل کنیم؟

 کلیه اطلاعات معلمان توسط مدیران مدارس در سامانه سناد قابل ثبت و ویرایش است. مدیر و معلم باید از صحت اطلاعات واردشده در سناد اطمینان حاصل کنند و سپس فرآیند نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن را اجرا نمایند.

3. چگونه اطلاعات خود (مدیر) را در سناد ثبت کنم؟

این اطلاعات توسط مدیران مناطق در سامانه سناد قابل ثبت و ویرایش است.

4. چه مقاطعی موظف هستند در سناد فرآیند ثبت اطلاعات را انجام دهند؟

 تمامی مقاطع موظف به ثبت اطلاعات خود در سناد هستند. این کاربر عهده مدیران مدارس و مناطق بوده و دسترسی برای سایر افراد وجود ندارد.

سؤالات معلمان

1. معلمان باید چه‌کاری انجام دهند؟ (شرح یک‌به‌یک مراحل)

معلمان با مراجعه به کانال پشتیبانی اپلیکیشن شاد می‌توانند تمامی مراحل کار را به تفکیک مشاهده کنند. (در صورت نیاز از راهنما استفاده شود)

2. با ورود کد ملی معلم در قسمت کلاس‌بندی، خطای «معتبر نیست» نمایش داده می‌شود. باید چه‌کار کنم؟

 لازم است دقت کنید شماره تلفن شما با سامانه سناد مطابقت داشته باشد. همچنین شماره ملی را درست و با صفحه‌کلید زبان انگلیسی وارد کنید. در صورت نیاز، از مدیر درخواست کنید اطلاعات شمارا در سامانه سناد اصلاح کند.

3. برخی از همکاران حق‌التدریس با ابلاغ همکار دیگری در کلاس هستند. چه باید کرد؟

ابلاغ صوری خلاف است. باید اطلاعات دقیق در سناد درج شود.

4. آیا امکان ادغام چند کلاس با محتوای مشابه توسط یک معلم وجود دارد؟

متأسفانه فعلاً این امکان وجود ندارد.

5. معلمانی که تدریس غیرموظف دارند چه باید بکنند؟

فرهنگیانی که تدریس غیرموظف دارند، می‌توانند از روز سه‌شنبه وارد پیام‌رسان شده و پس از انتخاب نقش معلم، کد مدرسه خود را انتخاب کنند.

6. آیا امکان ترک کلاس را می‌توان غیرفعال کرد؟

امکان ترک کلاس برای دانش آموزان وجود دارد که به‌زودی غیرفعال خواهد شد.

راهنمای افزودن عضو در کلاس:

راهنمای انتخاب یکی از اعضای گروه (معلم) به‌عنوان مدیر گروه

نحوه حذف مخاطب (به‌جز اعضای احراز هویت شده)

سوالات کادر مدرسه/ سایر آموزش‌ها

1. معاونین مدرسه باید چه کاری انجام دهند؟

در حال حاضر، کادر مدرسه موظف به همکاری با مدیر مدرسه هستند. در مراحل بعد برای این افراد نیز نقش‌های مجزا روی اپلیکیشن قابل تعریف است.

2. مربیان پرورشی/ مشاوران باید چه کاری انجام دهند؟

 به زودی گروه مخصوص پرورشی/مشاوره در هر مدرسه تاسیس خواهد شد. ایده‌های عملیاتی و قابل اجرای خود در محیط شاد را از طریق مدیران مناطق به تیم پشتیبانی انتقال دهید تا در صورت امکان به نام خودتان اجرا شود.

3. برای اجرای برنامه های سلامت و تربیت بدنی/ دروس عملی/ دروس مهارتی چه کنیم؟

متعاقباً اطلاع رسانی خواهدشد. ایده‌های عملیاتی و قابل اجرای خود در محیط شاد را از طریق مدیران مناطق به تیم پشتیبانی انتقال دهید تا در صورت امکان به نام خودتان اجرا شود.

پیغام‌های خطا

1. در هنگام احراز هویت دانش آموز، صفحه ثبت اطلاعات شناسنامه‌ای (کد ملی و سریال شناسنامه و ...) نشان داده نشد و مستقیماً به صفحه‌ای وارد شود که پیام خطای 403 ظاهر شود چه باید کرد؟

هنگام کار با شاد و احراز هویت در گوشی، فیلترشکن خودرا خاموش کنید.

 زبان صفحه‌کلید گوشی یا کامپیوتر را روی انگلیسی قرار دهید. (اعداد را به انگلیسی وارد کنید)

 صحت مشخصات شناسنامه‌ای دانش‌آموز توسط مدیر مدرسه در سناد چک شود. اصلاح اطلاعات در سناد حداکثر تا 24 ساعت در سامانه شاد اعمال خواهد شد.

لینک صفحه اینترنتی احراز هویت را کپی کرده و با مرورگر دیگری در گوشی یا کامپیوتر همان صفحه را باز کنید و احراز هویت را ادامه دهید. (مراحل به را صورت تصویری بینید).

معمولاً مشکل از ترافیک و سرعت اینترنت شما یا خود برنامه است. مراحل احراز هویت را مجدداً و  در زمان‌های مختلف انجام دهید.

 احتمال دارد نسخه گوشی یا مرورگر اینترنت شما پایین باشد. در صورت آشنایی با بروزرسانی برنامه‌ها، مرورگر خود را از "بازار" یا "فروشگاه گوگل" آپدیت نمایید، یا یک مرورگر دیگر مثل گوگل‌کروم یا موزیلا فایرفاکس و ... نصب نمایید.

در صورتی که با این روش موفق به انجام احراز هویت نشدید، آسان‌ترین راه این است که روی یک گوشی دیگر و با همین شماره موبایل اولی، برنامه را نصب و اجرا و مراحل احراز هویت را انجام دهید. پس از اتمام کار در گوشی دوم، در گوشی اول نیز دانش آموز به کلاس اضافه خواهدشد و می‌توانید برنامه را از گوشی دومی حذف نمایید.

 حاصل جمع دوعدد راهم درجای مشخص شده بنویسید.

2. در صورت بروز خطای 406 راه حل چیست؟

هر دانش آموز برای ثبت مشخصات شناسنامه ای 5 دقیقه زمان دارد چنانچه در 5 دقیقه نتواند اطلاعات خود را ثبت کند با خطای 406 مواجه می شود. در این صورت مجدداً اقدام به ثبت مشخصات کنید.

3. در صورت بروز خطای  402 و 401 راه حل چیست؟

اگر بعد از ثبت مشخصات دانش‌آموز با خطای 401 یا 402 مواجه شدید باید به یک مرحله عقب برگردید و مراحل را مجدداً ادامه دهید. در صورتی که بعد از مرحله احراز هویت به خطای 401 یا 402موجه شدید، باید به قسمت دانش‌آموز سپس قسمت لیست دانش‌آموزان بروید و نام دانش‌آموز را انتخاب کنید.

4- در هنگام ورود دانش‌آموز خطای عدم انطباق اطلاعات شناسنامه‌ای وجود دارد.

توجه کنید که ممکن است دلیل بروز این ایراد، نقص یا اشتباه در مشخصات ثبت شده دانش‌آموز در سامانه سناد باشد. از صحت اطلاعات خود اطمینان حاصل کنید.

سوالات دانش‌آموزان

1. دانش‌آموزان باید چه کاری انجام دهند؟ (شرح یک به یک مراحل)

دانش‌آموزان با مراجعه به کانال پشتیبانی اپلیکیشن شاد می‌توانند تمامی مراحل کار را به تفکیک مشاهده کنند. (در صورت نیاز از راهنما استفاده شود.)

2. دانش آموز اتباع هستم. چگونه وارد سامانه شوم؟

در مورد اتباع سایر کشورها، کد هویتی اتباع به جای کد ملی درج شود و نیازی به ورود اطلاعات شناسنامه‌ای نیست. امکان ورود این عزیزان به‌زودی فراهم می شود. هم‌اکنون مدیر، امکان اضافه‌نمودن دانش آموز را دارد.

3. آیا امکان ورود چند دانش‌آموز با یک خط وجود دارد؟ والدینی که معلم یا مدیر مدرسه هستند می‌توانند از همان خط برای ورود فرزندشان استفاده کنند؟

بله. فعلاً این امکان وجود دارد. اما احتمال بروز هر خطای احتمالی توسط فرزندان در این زمینه بر عهده‌ والدین خواهدبود. والدین باید در صورت نیاز، خط تلفن جداگانه برای ورود هر دانش‌آموز تهیه کنند.

3. چگونه دانش‌آموزانی که خود گوشی ندارند، از گوشی پدر و مادر استفاده کنند؟

می توانید با نصب این برنامه روی دو گوشی مثلاً (گوشی پدر و مادر) و فعال‌سازی آن با فقط یک شماره، در صورت در دسترس نبودن یکی، از گوشی دیگر استفاده نماید.

4. دانش‌آموزان استثنایی چه کار کنند؟

برنامه‌ریزی برای دانش‎آموزان استثنائی در حال پیگیری است. در صورت وجود پیشنهاد، ایده‌های عملیاتی و قابل اجرای خود در محیط شاد را از طریق مدیران مناطق به تیم پشتیبانی انتقال دهید تا به نام خودتان اجرا شود.

سؤالات والدین

1. والدین باید چه کاری انجام دهند؟

والدین می توانند پس از نصب اپلیکیشن، بر حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس در ساعت مقرر نظارت داشته باشند. فعلاً امکان حضور فعال والدین در اپلیکیشن شاد وجود ندارد.

2.آیا امکان ارسال گزارش حضور و غیاب بصورت هفتگی برای والدین وجود دارد؟

متأسفانه فعلاً این امکان وجود ندارد اما محتوای کلاس و فعالیت‌های کلاسی در دستگاه هوشمند مورد استفاده همواره قابل دسترسی است.

3. آیا چند دانش‌آموز از یک خانواده با یک شماره همراه می‌توانند وارد شاد شوند؟

عضویت این مورد امکان‌پذیراست. بعد از عضویت یک فرزند حتماً باید از برنامه خارج شده و مجدد وارد شوند تا دانش‌آموز بعدی را عضو کلاس کنند.

فعالیت‌های داخل کلاسی

1. آیا امکان انصراف از کلاس (ترک گروه کلاسی) وجود دارد؟

در حال حاضر امکان انصراف از کلاس‌ها وجود ندارد.

2. آیا امکان ذخیره کلاس و محتوای ارائه‌شده را دارم؟

بله. اپلیکیشن شاد در این زمینه مشابه پیام‌رسان‌ها عمل می‌کند و شما مشابه یک پیام‌رسان می توانید محتوای ارائه‌شده در آن را ذخیره کنید.

3. آیا امکان حذف/ ویرایش پیام‌های ارسالی را دارم؟

 بله. اپلیکیشن شاد در این زمینه مشابه پیام‌رسان ها عمل می‌کند و شما مشابه یک پیام‌رسان می‌توانید پیام‌های خود را حذف یا ویرایش کنید.

4. آیا ارسال فایل متنی وصوتی و یا عکس یا فیلم محدودیت دارد؟

حداکثر حجم فایل قابل ارسال 100 مگابایت است.

5. آیا امکان انتقال اطلاعات از یک گوشی به گوشی دیگر را دارم؟

بله. اطلاعات پیام‌رسان درون خود پیام‌رسان ذخیره شده‌اند و وابسته به ابزار مورد استفاده شما نیست. کافی است با دستگاه دیگر در حساب کاربری خودتان وارد شوید.

6. آیا امکان ارتباط دوسویه و تعاملی بین دانش‌آموزان و معلم وجود دارد؟

بله. محیط شاد قابلیت ارتباط‌گیری دوسویه معلم و دانش‌آموزان در گروه‌های کلاسی را فراهم آورده است. البته امکان ارتباط‌گیری شخصی بین دانش‌آموزان در حال حاضر وجود ندارد.

7. آیا آزمون‌ها/ امتحانات/ صدور کارنامه هم به همین روش انجام می‌شوند؟

در این مورد متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

8. آیا امکان اشتراک‌گذاری (share) قسمتی از صفحه گوشی و یا دسکتاپ برای همه کلاس وجود دارد؟

 متأسفانه فعلاً این امکان وجود ندارد.

9. آیا امکان حضور و غیاب آنلاین وجود دارد؟ چگونه بفهمیم دانش‌آموز از کلاس خارج نشده است؟

با مراجعه به لیست کلاس می‌توانید از وضعیت حضور هر یک از دانش آموزان اطلاع حاصل نمایید.

10. آیا امکان ارسال تصویر یا صوت معلم به صورت همزمان (stream) وجود دارد؟

خیر. متأسفانه فعلاً این امکان وجود ندارد.

انتهای پیام




تاریخ : چهارشنبه 99/1/27 | 7:10 عصر | نویسنده : مرتضی | نظر

جز استوری گذاشتن سلبریتی‌ها کار دیگری بلد نیستند؟!
یک سایت اصلاح‌طلب از اینکه سلبریتی‌های عادت کرده به خودنمایی رسانه‌ای، هنگام گرفتاری‌هایی مانند کرونا غیب‌شان می‌زند، ابراز تعجب و ناخرسندی کرد.
عصر ایران نوشت: وظیفه آدم مشهورها در بحران‌هایی مثل کرونا چیست؟ شاید بپرسید آدم مشهورها چه کسانی هستند؟ همان سلبریتی‌های خودمان. همان‌هایی که مردم برای دیدن‌شان صف می‌کشیدند. همان‌هایی که دنبال‌کنندگان فضای مجازی‌شان سر به فلک می‌گذارد.
آدم مشهورهای کشورهای دیگر به‌شدت این روزها فعال هستند. آنها می‌دانند شهرت برای آنها یک وظیفه اجتماعی به همراه دارد. نمی‌شود خیلی ساده از کنار بحران‌های اجتماعی گذشت و ساکت بود.
آدم مشهورهای خارج، در روزهای کرونایی با کمک‌های مادی و معنوی خود به کمک جامعه کرونازده آمده‌اند. در ایران اما آدم مشهورها البته جز چند نفر، تقریبا هیچ کاری نمی‌کنند به جز استوری گذاشتن.
آدم مشهورها درآمد بهتری نسبت به دیگر افراد جامعه دارند. آنها می‌توانند بخشی از درآمد خود را به بیمارستان‌ها و افرادی که درگیر کرونا هستند اختصاص دهند.
چه اشکالی دارد تا پایان عصر کرونا، مشاغل مردم را در صفحه‌های اجتماعی‌شان تبلیغ کنند بدون اینکه از آنها هزینه دریافت کنند.
چه اشکالی دارد، ورزشکارها در خانه زمان ورزش بگذارند و از مردم و طرفدارهای‌شان بخواهند با آنها ورزش کنند. اینکه دیگر به حقوق عقب مانده ربط ندارد، دارد؟
اینها نمونه‌ای از کارهایی است که آدم مشهورها می‌توانند به‌عنوان وظیفه اجتماعی انجام دهند. رفتار آدم مشهورها در زمان کرونا به یادمان می‌ماند. خیلی از آنها در این زمان تقریبا هیچ کاری نکردند. قدمی برای بهتر شدن حال جامعه برنداشتند.
یا مشهور نشوید یا به وظیفه اجتماعی مشهور بودن عمل کنید تا به واسطه این رفتار محبوب شوید. آدمی به یاد این تعبیر می‌افتد که بعضی‌ها مشهورند به این که شهرت دارند! کیهان




تاریخ : سه شنبه 99/1/26 | 10:40 صبح | نویسنده : مرتضی | نظر
در شرایطی که اقتصاد آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده و تمام ایالتهای این کشور با فاجعه ملی روبرو شده‌اند باز هم برخی غربزدگان داخل ایران به دنبال التماس به آمریکا برای حل مشکلات کشور هستند.


سرویس اقتصادی-

این روزها موضوعی که در کانون توجهات جهانی قرار گرفته، شیوع ویروس کروناست، دولت‌های متعددی –خصوصا کشورهای اروپایی و آمریکا- در مقابله با این ویروس دچار مشکل شده‌اند و هنوز هم با وجود گذشت چند ماه از شیوع کرونا خسارات وارد بر اقتصاد این کشورها به طور دقیق محاسبه نشده است.
سردرگمی دولت‌ها در این کشورها حاکی از این واقعیت است که ویروس کرونا توانسته آن‌ها را در شرایط سختی قرار دهد؛ با این وجود برخی رفتارها در داخل کشور موجب تعجب و شگفتی شده است! ماجرا از این قرار است که برخی افرادی که در کشور ما بعضا دارای جایگاهی علمی یا تریبون‌های رسانه‌ای هستند از آمریکا درخواست کرده‌اند تا به زعم آنها با لغو تحریم‌ها مشکلات اقتصادی ما را حل کند.
در پی این موضوع، برخی افراد وابسته به جریان موسوم به اصلاح‌طلب نیز دست به حمایت از این اقدام زده و نشان دادند حتی در شرایطی که تمرکز مسئولین کشور بر روی درمان و بهبود شرایط سلامت کشور است، به دنبال راهی برای ارتباط با آمریکا هستند! در ادامه نگاهی به این رویکرد التماسی در مقابل آمریکا خواهیم داشت تا چند واقعیت پنهان در این باره مشخص شود.
آمریکا برای وام ممانعت نکند
لغو تحریم پیشکش
تلاش برای ارتباط با آمریکا برای بهبود شرایط کشور در حالی انجام می‌شود که آمریکا تاکنون نشان داده به هیچ وجه قابل اطمینان نیست، اولا کارنامه آمریکا در قبال ملت ایران نشان داده که این رژیم، همواره دشمن ملت و دولت بوده و در این 42سال از هیچ ترفندی برای خصومت ورزی در قبال ما دست برنداشته است ثانیا اگر اندکی امیدی در دل برخی افراد داخلی به آمریکا وجود داشت با عملکرد این کشور در برجام و خرج یکطرفه آن از یک توافق چندجانبه از بین رفت. اما ظاهرا عجیب است که این عهد شکنی بزرگ آمریکا هنوز برای عده‌ای درس عبرت نشده و آنها همچنان بر گدایی از آمریکا اصرار دارند.
جالب اینجاست که در همین موضوع کرونا هم کشور آمریکا مانع اخذ وام از صندوق بین‌المللی پول شد! چنانچه پایگاه خبری اسپوتنیک از قول مسعود افشار، رایزن مطبوعاتی سفارت ایران در مسکو، درباره وضعیت تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران نوشت: «ایالات متحده آمریکا مانع پرداخت وام پنج میلیاردی صندوق بین‌المللی پول به ایران شد.»
به عبارتی، وامی که حق طبیعی ایران بود (چون ایران تاکنون به این بانک درخواست وام نداده و سپرده کافی نیز در این بانک دارد) به دلیل مخالفت آمریکا با اعطای وام به ایران پرداخت نشد، در واقع آمریکا حتی برای درمان بیماران کرونایی هم حاضر نیست منفعتی به کشور ما برسد، اما عده‌ای امید دارند تا با رویکرد التماسی تحریم‌ها را لغو کند!
50 ایالت آمریکا در وضع فوق العاده!
غیرقابل اطمینان بودن آمریکا البته نیازی به شواهد فوق نداشت، چندین دهه هست که ایران از ناحیه آمریکا دچار آسیب‌های عدیده شده اما برخی هنوز هم به کمک رسانی این کشور امیدوارند! با این حال، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که حتی اگر آمریکا خباثت‌های فوق را هم نداشت باز هم در شرایط کمک به ایران نبود.
زیرا آمریکا در شرایط فعلی حتی نتوانسته این بیماری را در مرزهای خودش کنترل کند، نمونه بارز این ادعا هم اعلام وضعیت فوق العاده در 50 ایالت آمریکا از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده در روز دوشنبه بود. ترامپ در نشست خبری اخیر خود حتی اعلام کرد: «شیوع ویروس کرونا در ایالت نیویورک به طور ناگهانی و غیر پیش‌بینی شده بود.»
همان طور که مشاهده می‌شود آمریکا در حال حاضر بیشترین درگیری با ویروس کرونا را داشته و چه بسا بزرگترین اقتصاد جهان، بیشترین ضرر اقتصادی را هم متقبل شده است، چنانچه رئیس‌جمهور آمریکا در اظهارات جدید خود صراحتا گفت: «اقتصاد تعطیل شده است، این بی‌سابقه است، نگران‌کننده است و چالش‌برانگیز.»
از کیسه زباله پوشی تا ماسک دزدی؛ اینجا آمریکاست
اما مروری بر اتفاقاتی که تاکنون در آمریکا افتاده خالی از لطف نیست، چه اینکه در بزرگترین اقتصاد دنیا که تولید ناخالصی بالغ بر 20 تریلیون دلار دارد و جزو پنج کشور نخست صادر‌کننده نفت است، در برخی بیمارستان‌ها از کیسه زباله به عنوان پوشش پرستاران استفاده شده است!
در این زمینه، انتشار تصاویر کیسه زباله پوشیدن پرستاران در بیمارستان مونت‌سیناوست در ایالت نیویورک بسیار خبرساز شد! خبرگزاری آناتولی در توضیح این تصاویر از قول پرستاران کیسه زباله پوش نوشت: «دراین بیمارستان لباس‌های ایزوله و ماسک‌ به پایان رسیده و ماسک‌های یکبار مصرف را به کرات استفاده کرده ایم.»
نمونه دیگر، ماسک دزدی توسط دولت آمریکا بود؛ زمانی که دولت واشنگتن عملیات دزدی دریایی و سرقت ماسک‌های پزشکی ارسالی به آلمان و فرانسه را کلید زد، ترامپ اعلام کرد که اجازه خواهد داد کشتی نیروی دریایی آمریکا در نیویورک به بیمارستانی برای مبتلایان به کرونا تبدیل شود!
عبور با افتخار ایران از گردنه سخت
آنچه تاکنون در درباره معضلات آمریکا گفتیم حاکی از عمق بحرانی است که قدرتمندترین اقتصاد دنیا را به زانو درآورده است؛ اتفاقاتی که در آمریکا رخ داده می‌توانست در کشورهای دیگر دنیا به بحران‌های فجیع تری بیانجامد، اما در عین حال می‌بینیم که ایران با وجود سخت‌ترین تحریم‌ها و کاهش محسوس درآمدهایش به مشکلات آمریکا دچار نشده است. این در حالی است که علاوه بر مشکلات اقتصادی ایران، آمریکا حتی از پرداخت وام صندوق بین‌المللی پول هم ممانعت کرد تا دست ایران برای استفاده از منابع مالی خالی‌تر شود؛ در حالیکه در کشور آمریکا سیاست‌های انبساطی بسیاری (مانند تزریق منابع یا کاهش نرخ بهره به نزدیک صفر) انجام شد اما در نهایت، نتیجه آن چیزی نبود که آمریکا می‌خواست.
حداقلِ آن چیزی که در ایران وجود داشت این بود که پرستاری مجبور به تن کردن کیسه زباله یا استفاده از ماسک‌های یکبار مصرف برای دفعات متعدد نشد؛ در ایران برای تامین ماسک، دزدی صورت نگرفت و مثل آمریکا لقب «دزد دریایی مدرن» را از سوی مقامات آلمانی دریافت نکرد.
در کدام کشور فروشگاه‌ها خالی شد؟
یک نکته دیگر در خصوص مقایسه بین اتفاقاتی که در ایران و آمریکا افتاده، وضعیت فروشگاه‌هاست. حدود یکماه پیش بود که شهروندان آمریکایی از جرسی سیتی در ساحل شرقی تا لس آنجلس در ساحل غربی از ترس کمبود مواد غذایی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، به فروشگاه‌ها هجوم برده و با خرید اقلام مختلف از محصولات شوینده و ضدعفونی‌کننده گرفته تا برنج، قفسه‌های آنها را خالی کردند.
این در حالی است که در ایران هیچگاه چنین اتفاقی نیفتاد، موضوعی که حتی سفیر انگلستان هم با انتشار عکسی از  قفسه‌های دستمال کاغذی در فروشگاهی در تهران به رفتار هم‌وطنانش برای هجوم به فروشگاه‌ها در انگلیس واکنش نشان داد و نوشت: «خرید امروز در تهران. همان چیزی که شما نگرانش بودید.»
قابل توجه اینجاست که وزیر صنعت، چند روز پیش اعلام کرد: «تولید مواد شوینده نیز از اسفند ماه 98 تا کنون هشت برابر و تولید الکل نیز20 برابر شده است. تولید دستکش بیش از دو برابر شده است.» اوضاع بازار در ایران به نحوی با آمریکا متفاوت بود که مسئولان ایران از تامین مایحتاج ماه پیش رو (ماه رمضان) هم خبر می‌دادند، چنانچه معاون وزیر جهاد کشاورزی در این باره اظهار کرد: «در قالب طرح ضیافت 30 هزار تن برنج،10 هزار تن شکر و روغن با تخفیف 10 درصدی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود تا مردم بتوانند نیاز‌های خود را تامین کنند.»
هر چند نمی‌توان منکر مشکلات اقتصادی ایران شد، اما در همین شرایط و با توجه به مشکلاتی که وجود دارد، می‌بینیم کالاهای مورد نیاز مردم بدون مشکل تامین می‌شود، حتی طی روزهای اخیر شاهد رشد چشمگیر شاخص بورس تهران هم بودیم؛ در طرف مقابل اما می‌بینیم آمریکا هر روز درگیر یک بحران جدید می‌شود.
حالا که اقتصاد رو به افول آمریکا پیش چشمان ما قرار دارد و ضعف این کشور را در برابر یک ویروس می‌بینیم؛ آیا رواست که به التماس و گدایی آمریکا برای مقابله با کرونا بیفتیم؟ آن هم آمریکایی که در خباثت علیه ما از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده و حتی به این درخواست‌های التماس گونه پاسخی نمی‌دهد!
اگر کسانی که علاقه مند به رابطه با آمریکا هستند، توجهی به عزت خود ندارند، خوب است حداقل به واقعیات توجه کنند، تا ببینند در این شرایط که آمریکا خودش با بحران‌های عدیده رو به رو ست، چه کمکی می‌تواند به ما بکند؟ ضمن اینکه در آسیب پذیری اقتصاد آمریکا نیز جای تامل فراوانی وجود دارد، البته برای کسانی که خواب آمریکا را نمی‌بینند.



تاریخ : سه شنبه 99/1/26 | 10:36 صبح | نویسنده : مرتضی | نظر


  • paper | خرید لینک | اخبار
  • خرید Reports | مقاله سورس باز نیو