سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اصلاحات جدید بن سلمان؛ مسابقه جهانی ورق‌بازی در عربستان برگزار می‌شود

اقدامات محمد بن سلمان در راستای آنچه به نام اصلاحات در عربستان انجام می‌دهد، به برگزاری مسابقه جهانی ورق‌بازی در این کشور رسیده است.

اصلاحات جدید بن سلمان؛ مسابقه جهانی ورق‌بازی در عربستان برگزار می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ترکی آل الشیخ» رئیس هیأت سرگرمی عربستان سعودی امروز (شنبه) از برگزاری مسابقات جهانی ورق‌بازی در ابتدای سال 2020 خبر داد.

به نوشته وبگاه اخبار24، آل الشیخ گفت که در هماهنگی با فدراسیون ورزش‌های فکری، قرار است بزرگترین مسابقه ورق‌بازی جهان در قالب «جام ورق‌بازی ریاض» برگزار شود. او از تمامی ورق‌بازان عربستان و جهان خواست تا در این مسابقه شرکت کنند.

او همچنین از برگزاری جشن هنری در منطقه الشرقیه خبر داد که در دو شب برگزار خواهد شد.

مسابقات ورق‌بازی سال گذشته برای اولین بار در سطح داخلی برگزار و حضور برخی مفتی‌های سعودی در این مسابقه نیز در شبکه‌های اجتماعی بسیار جنجال‌برانگیز شد.


حضور «عادل بن سالم بن سعید الکلبانی» از مبلغان سعودی در مسابقات داخلی ورق‌بازی در فروردین ماه 97

 

ترکی آل الشیخ همچنین از برگزاری بزرگترین رخداد موسیقی «دی.جی» خاورمیانه به نام «میدل بیست» با حضور 100 دی.جی از کشورهای عربی و جهان از 19 الی 21 دسامبر آتی  (28 آذر الی 30 آذر) در ریاض خبر داد و گفت که پیش‌بینی می‌شود در این مراسم 70 هزار نفر شرکت کنند و دی.جی‌های معروف جهانی از جمله «دیوید جیتا»، «مارتین جاریکس» و «استیو اوکی» نیز حضور می‌یابند.

هیأت سرگرمی که از هفتم می 2016 تأسیس شده است را می‌توان یکی از بارزترین اقدامات محمد بن سلمان برای ایجاد تغییرات مدنظر خویش در عربستان دانست. تغییراتی که ولیعهد سعودی از آن به عنوان «اصلاحات» یاد می‌کند اما مخالفانش اقداماتی می‌بینند که سنخیتی با ارزش‌های اسلامی و جامعه عربستان ندارد.

اقدامات این نهاد جدید تا کنون اعتراض بسیاری از مبلغان دینی سعودی را برانگیخته است. برگزاری «دیسکو حلال» و دعوت از خواننده‌های غربی برای شرکت در کنسرت‌های موسیقی و برگزاری جشنواره «موسم ریاض» که اخیرا به پایان رسیده، از جمله این اقدامات است.

تا کنون روحانیون بسیاری به علت مخالفت با این برنامه‌ها بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام/م




تاریخ : شنبه 98/9/23 | 7:13 عصر | نویسنده : مرتضی | نظر
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز:
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در پیامی به بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز با‌ اشاره به اینکه نماز از جمله‌ بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین نعمت‌های شگفتی‌ساز است که انسان را در برابر این پدیده‌ الهی خیره و مبهوت می‌کند، خاطرنشان کردند: خداوند این نعمت را به ما هدیه فرمود که با آن خود را پالایش کنیم و ارتباطات بشری را برخوردار از معنویت کرده و امن و سلامت روانی و رهایی از چالش‌های ستیزگرانه و بهجت و نشاط را نصیب جامعه‌ سازیم.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این اجلاس که صبح پنجشنبه در شهر گرگان برگزار شد و آیت‌الله ‌نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان، آن را قرائت کرد به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
و صلّی الله علی محمّد و‌آله الطیبین
در میان نعمت‌های بزرگ الهی که هیچ کس قادر بر شمارش آنها نیست، برخی برجستگی‌های نمایانی دارند که اهل تأمل را به شگفتی می‌رساند، و از جمله‌ جذاب‌ترین این نعمِ شگفتی‌ساز، نماز است. ترکیب اذکار نماز، ترکیب حرکات نماز، ترتیب اوقات نمازهای واجب و مستحب، تأکید بر تمرکز و حضور قلب در آن، تأکید بر مسجدی کردن آن، تأکید بر جمعی کردن آن، الزام پاکیزگی در آن، هم در تن و پوشش با دور کردن نجاست، و هم در دل و روح با غسل و وضو، الزام به روی آوردن آن از هر نقطه‌ جهان به یک کانون مرکزی- کعبه‌ شریف- و بسی نکات و نقاط ظریف و دقیق و پرمضمون در این فریضه ممتاز و یکتا، آدمی را در برابر این پدیده‌ الهی خیره و مبهوت می‌کند. خداوند این نعمت بزرگ را به ما هدیه فرموده است. با آن می‌توانیم جان خود را پالایش کنیم، می‌توانیم خود را از گناهان دور کنیم، می‌توانیم ارتباطات بشری را در جامعه‌ خود، برخوردار از معنویت کنیم و بدین‌وسیله، امن و سلامت روانی و رهایی از چالش‌های ستیزگرانه، و بهجت و نشاط را نصیب آن سازیم. این هدیه به صورت فریضه و تکلیف درآمده است تا دست‌کم، جامعه از حداقل‌های آن محروم نماند، هدیه‌ای با این وزن عظیم و متقابلاً با کمترین هزینه‌ مالی و وقت حقیقتاً درخور سپاس پایان‌ناپذیر ما است.
حضار محترم! ما هم در ادای این شکر واجب، قاصر یا مقصریم. کارهای زیادی باید بشود که امیدوارم عالم مجاهد جناب حجت‌‌الاسلام قرائتی ما همه را به آن متذکر گرداند.
والسلام علیکم و رحمهًْ‌الله
سیّد علی خامنه‌ای
20 آذر ماه 1398
رئیس‌قوه قضائیه هم در این اجلاس گفت: اقامه نماز تنها راه برون‌رفت جامعه از آسیب‌های اجتماعی و مصون سازی جوانان و نوجوانان از عواقب ناشی از آن است.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی ، افزود: طبیعت و سرشت انسان نیازمند برقراری ارتباط با خدا است که این رابطه در پرتو نماز به عنوان رمز حیات طیبه و صراط مستقیم شکل می‌گیرد.
وی بیان کرد: اگر چه اقامه نماز از خانه آغاز می‌شود اما همه بخش‌های جامعه اسلامی مانند مدرسه، دانشگاه، ادارات و هر کوی و برزن باید جلوه‌گاه این ارتباط الهی و معنوی باشد.
رئیس‌قوه قضائیه افزود: مساجد خانه‌های خدا در زمین و مرکز ارتباط با خالق است که اگر ارتباط انسان با خدا حتی برای یک لحظه قطع شد زمینه سقوط و از بین رفتن انسان و همه وجودش فراهم خواهد شد.
حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: علاوه‌بر آن، تداوم اقامه نماز می‌تواند منجر به برقراری عدالت در جامعه شده و انسان‌های عادل را به طرف عدالت رهنمون کند.
وی گفت: اگر در جامعه مشکلاتی مانند آسیب‌های اجتماعی، کمبودهای اقتصادی و سیاسی و فرهنگی داریم باید بدانیم که از خدا غافل شده‌ایم که توجه بیشتر به نماز این مشکلات را تا حد زیادی برطرف خواهد کرد.
رئیس‌قوه قضائیه افزود: حقیقت نماز می‌تواند جامعه را از تهدیدات مصون کرده و فرد، جامعه، اقتصاد، سیاست، قضا و حکمرانی را در مسیر راستی و عدالت قرار دهد.
رئیس‌ستاد اقامه کشور هم در این اجلاس گفت که اگر روحانیان در مدارس حضور بیشتری داشته باشند مشکلات مدرسه‌ها برای برپایی نماز جماعت حل خواهد شد.
حجت‌الاسلام محسن قرائتی ، اظهار داشت: حضور روحانیان شاغل در نیروهای مسلح و ادارات برای اقامه نماز در مدارس از جمله این راهکارها است.
وی همچنین با گلایه از نبود اعتبار مشخص برای نماز در کشور بیان کرد: برای همه بخش‌ها بودجه خاص در نظر گرفته می‌شود اما نماز هیچ اعتبار مشخصی ندارد که دولت باید توجه خود را به بخش نماز بیش از گذشته معطوف
کند.
حجت‌الاسلام قرائتی درخصوص اجرای طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش هم گفت: اجرایی شدن این طرح به افرادی توانمند نیاز دارد و فقط داشتن طرح برای اجرا کافی نیست.
قرائتی همچنین به اهمیت برپایی اجلاسیه سراسری نماز در کشور‌اشاره کرد و گفت: این اجلاسیه‌ها فرصتی است که دستگاه‌های فرهنگی به فکر بیفتند تا فرهنگ اقامه نماز در جامعه گسترش بیشتری پیدا کند.
اجلاسیه سراسری نماز هر سال در یک استان با موضوع و محوریتی خاص برگزار می‌شود.
برای اجلاسیه این دوره در گلستان، در بیش از یکصد شهر و 760 منطقه آموزش و پرورش پیش اجلاسیه برگزار شده و بیش از 15 هزار اثر با موضوعات مختلف نماز در قاب‌های مختلف هنری به دبیرخانه اجلاس ارسال
شد.



تاریخ : شنبه 98/9/23 | 6:53 صبح | نویسنده : مرتضی | نظر
سید حسن نصرالله: آمریکا درصدد بهره‌برداری از اعتراض‌هاست/ ایران در برابر حمله ساکت نمی‌نشیند

دبیر کل حزب الله لبنان گفت که آمریکایی‌ها به اعتراضات مردمی در کشورهای منطقه، به چشم ابزاری برای اعمال فشار به ایران نگاه می‌کنند.

سید حسن نصرالله: آمریکا درصدد بهره‌برداری از اعتراض‌هاست/ ایران در برابر حمله ساکت نمی‌نشیند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان شامگاه جمعه در مورد تحولات اخیر این کشور و منطقه غرب آسیا سخنرانی کرد.

او بعد از گذشت یک ماه از سخنرانی خود، امشب گفت که سخنان او در مورد حوادث اخیر لبنان و تلاش‌ها برای تشکیل دولت و دخالت‌های آمریکایی‌ها در لبنان و سایر کشورهای منطقه خواهد بود.

سید حسن نصر الله گفت که آمریکایی‌ها بسیار تلاش می‌کنند که از هرگونه اعتراضات‌ مردمی سوء استفاده کنند و بر موج این اعتراضات سوار شوند تا در راستای منافع و نقشه‌های آن‌ها باشد.

او گفت که آمریکایی‌ها به اعتراضات در لبنان، عراق و حتی یمن با این دید نگاه می‌کنند که این اعتراض‌ها به ابزاری برای فشار به ایران است.

سید حسن نصرالله گفت: «آمریکایی‌ها تصور می‌کردند که تظاهرات در لبنان، تظاهرات ضد ایرانی است؛ ولی باید بگویم که در این تظاهرات چیزی که مربوط به ایران باشد، مطرح نشد. شعارها در مورد مسائل اقتصادی و مطالبات بود».

برخی به آمریکایی‌ها اطلاعات غلطی می‌دهند

او ادامه داد: آن‌ها از روز اول اعتراض‌های مردمی در لبنان، این گونه وانمود کردند و فهمیدند که این اعتراض‌ها همه انقلابی علیه حزب‌الله است. آن‌ها یا خود را فریب داده‌اند یا اینکه برخی از لبنانی‌ها اطلاعات غلطی به آمریکایی‌ها داده‌اند.

سید حسن نصرالله گفت که آمریکایی‌ها همواره به دنبال ارائه اطلاعات و ارزیابی‌ها اشتباه و غلط بوده و هستند و سیاست خارجی آن‌ها بابت این، همواره متضرر شده است.

وی گفت:‌ «آمریکایی‌ها چنان وانمود و القا می‌کردند که گویا تمامی مشکلات لبنان، حزب‌الله بوده و "مایک پامپئو" [وزیر خارجه آمریکا] دراین مورد تلاش‌های زیادی کرده است و گفت که لبنانی‌ها از این مشکل باید خود را خلاص کنند».

سید حسن ادامه داد: «اظهارات پامپئو مضحک است او در مورد کمک‌های آمریکا به لبنان سخن می‌گوید با این هدف که حزب‌الله از نظام سیاسی و کشور لبنان خارج شود؛ چگونه می‌تواند حخزب‌الله را از لبنان خارج کند. این نشان دهنده پوچی و سفاهت آمریکایی‌هاست»

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت که برخی از رسانه های عربی و خارجی در این زمینه (تخریب حزب‌الله) به آمریکایی‌ها کمک کردند و تلاش کردند هم‌صدا با واشنگتن بگویند: «تظاهرات در لبنان علیه حزب‌الله است».

او گفت: «در طرف اسرائیلی هم چنین تلاش‌هایی است؛ اگر به اظهارات [مقامات] اسرائیلی‌ها نگاه کنیم می‌بینیم که نتانیاهو [نخست‌وزیر] و سایر مقامات می‌گویند که این فرصت [تظاهرات در لبنان] فرصت تاریخی برای تضعیف حزب‌الله است یا اینکه می‌گویند حالا وقت آن است که از لبنان یک امتیاز در مورد نفت یا گاز در این کشور بگیریم».

با افتخار می‌گوییم: حزب‌الله خطری برای اسرائیل است

سید حسن نصرالله گفت: «بله ارزیابی آن‌ها در مورد اینکه حزب‌الله خطر و تهدیدی بر منافع و مصالح صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها است، درست است، ما با افتخار این را می‌گوییم که خطری برای آن‌ها هستیم. ولی حزب‌الله خطری برای منافع ملی لبنان نیست بلکه برعکس، این حزب‌الله تهدید واقعی برای منافع آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در منطقه است».

چرا حزب‌الله تهدیدی است برای آمریکا و اسرائیل است؟

دبیر کل حزب‌الله لبنان در مورد چرایی تلاش واشگنتن و تل‌آویو برای تخریب مقاومت اسلامی در لبنان گفت که حزب‌الله در لبنان مانع تحقق توطئه‌ها و طرح و نقشه‌های آن‌ها است. او گفت: «آمریکایی‌ها به لبنانی‌ها می‌گویند که اگر می‌خواهید مشکلات معیشتی شما حل شود، شما اول باید مشکل اسرائیل [یعنی حزب‌الله] را بر طرف کنید».

او ادامه داد: «آمریکایی‌ها و به دنبال آن‌ها اسرائیلی‌ها، در برابر مردم لبنان متوسل به روش‌های باج‌گیری می‌شوند».

سید حسن نصرالله به جنجال رسانه‌ای برخی از رسانه‌های لبنانی و عربی در منطقه در مورد تحریف اظهارات یکی فرماندهان سپاه نیز گفت که به محض شنیدن این اظهارات  منتسب و تحریف شده، با داخل ایران تماس گرفته است.

برخی فقط با اظهارات ایرانی‌ها تحریک می‌شوند ولی با دخالت آمریکا کاری ندارند

او ادامه داد: «هنگامی که اظهارات یکی از مقامات لبنانی [در واکنش به اظهارات منتسب به فرمانده ایرانی] را خواندم، مطمئن بودم که این اظهاراتِ منتسب صحت ندارد. من شخصاً متن فارسی را خواندم و واژه لبنان را در این متن پیدا نکردم و با برادران در ایران تماس گرفتم و آن‌ها این اظهارات منتسب را تکذیب کردند».

سید حسن نصرالله دلیل این گونه رفتارهای مسئولان و رسانه‌های لبنانی را این گونه تحلیل کرد که «این گونه اظهارات جعلی با هدف تحریک برخی از لبنانی‌ها منتشر می‌شود. برخی با اظهارات آمریکایی‌ها [و مداخلات آن‌ها در لبنان] تحریک نمی‌شوند، ولی اگر اظهاراتی منتسب به مقام ایرانی در یکی از سایت‌ها ببینند، تحریک می‌شوند و از رئیس جمهور و مقامات لبنان می‌خواهند تا موضعی اتخاذ کنند».

ایران خود قادر به دفاع و دفع حمله است

او ادامه داد: «برخی فکر می‌کنند که اگر به ایران حمله شود؛ این کشور برای پاسخ، به حمله با متحدان خود متوسل خواهد شد و از آن‌ها کمک خواهد گرفت. می‌خواهم اینجا اطلاعات دقیقی به شما بدهم. هرکسی به ایران حمله کند، خود این کشور به تنهایی پاسخ آن را خواهد داد. ایران کشوری نیست که سکوت اختیار کند و تنها به متحدانش تکیه کند. اگر اسرائیل بخواهد به ایران حمله کند، ایران خود پاسخ اسرائیلی‌ها را خواهد داد».

او گفت که اظهاراتی که به مقامات ایرانی نسبت داده می‌شود مبنی بر اینکه ایران در صورت حمله اسرائیل به خود، از خاک لبنان تل‌آویو را هدف قرار خواد داد، با روش معمول در ایران در تضاد است.

بررسی اوضاع لبنان، از تشکیل دولت جدید تا مدیریت اوضاع

سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود به موضوع تحولات داخلی لبنان پرداخت و گفت که حزب‌الله از روز اول گفت که مخالف استعفای «سعد الحریری»، نخست‌وزیر مستعفی لبنان است و دلایل این مخالفت را گفت؛ اینکه تشکیل دولت جدید در لبنان سخت است و به نفع این کشور به دلیل اوضاع سیاسی و اقتصادی نیست.

دولت نباید استعفا می‌کرد| استعفا اتلاف وقت است

او گفت: «بهتر بود دولت استعفا نکند و تظاهرات هم سرجای خود باشد و این وضعیت برای لبنان بهتر بود؛ چرا که عامل فشاری برای دولت بود تا دست به اجرای اصلاحات بزند و مطالبات مردم لبنان محقق شود».

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت برخی استعفای حریری را دستاوردی برای خود دانستند ولی این استعفا اتلاف وقت بود؛ چرا که باعث تعطیلی مؤسسات و ارگان‌های دولتی شد که می‌بایست مجری اصلاحات مدنظر می‌شدند. او گفت که از لحظه استعفای نخست‌وزیر، اوضاع اقتصادی در لبنان بهتر که نشده است بدتر هم شده است، قیمت‌ها بالا رفته و کمبود دارو احساس می‌شود و اخلالاتی در خدمات عمومی ایجاد شده است.

او گفت:‌«اگر دولت به جای استعفا باقی می‌ماند و مردم هم در خیابان‌ها می‌ماندند، حال و روز لبنان این‌گونه نبود. برخی این ارزیابی ما را قبول ندارند، ولی این ارزیابی ماست و ما بعد از استعفای دولت، با واقعیت جدیدی روبه رو هستیم که با روزهای اولی اعتراضات فرق دارد».

حزب‌الله از تشکیل دولت فراگیر حمایت می‌کند

دبیر کل حزب‌الله گفت که در برابر این حزب‌ و سایر احزاب برای برون‌رفت از مشکل اخیر و تشکیل دولت چند گزینه وجود داشت، ولی حزب‌الله از گزینه تشکیل دولت فراگیر شراکتی حمایت می‌کرد که از سوی سایر احزاب برای تصدی نخست‌وزیری سه نامزد  (الصفدی، بهیج طباره و سمیر الخطیب) معرفی شد که بنا به دلایلی مورد موافقت قرار نگرفت.

او گفت که گزینه همچنان راه حل در لبنان در دو راه حل خلاصه می‌شود؛ ایجاد دولتی بدون سعد الحریری با تشکیل این دولت با نخست‌وزیری حریری که هر دو فعلاً مطرح است. سید حسن نصرالله ادامه داد: «راه حل ِتشکیل دولت به نخست‌وزیری حریری همچنان پا برجاست ولی او باید مقداری، مسائل و امور را حل و تغییر دهد».

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت هر دولیت تشکیل شود، باید این توانایی را داشته باشد که اصلاحات را اجرا کرده و به پیش ببرد. او گفت که حزب‌الله همانگونه که بر مشارکت جریان المستقبل به رهبری حریری در تشکیل دولت آینده مُصر است، این اصرار را در مورد مشارکت جریان ملی آزاد (التیار الوطنی الحر) به ریاست جبران باسیل نیز دارد.

او گفت که تا این لحظه (22 آذر) فراکسیون‌های سیاسی در لبنان بر سر تعیین فرد معینی برای تصدی نخست‌وزیری به توافق نرسیده‌اند و فراکسیون حزب‌الله موسوم به فراکسیون الوفاء موضع حزب ‌الله در مورد دولت آینده را خواهد گرفت. سید حسن نصرالله ابراز امیداوری کرد که دوشنبه آینه احزاب و فراکسیون‌های لبنانی بر سر نامزد نخست‌وزیری به توافق برسند و او مأمور تشکیل کابینه شود.

دبیر کل حزب‌الله از مردم لبنان به دلیل مشکلاتی که در جریان انسداد راه‌های ارتباطی به دلیل اعتراضات اخیر ایجاد شد، تقدیر و تشکر کرد و از آن‌ها خواست همانند گذشته برای گذار از این مرحله صبر پیشه کنند و سعه صدر داشته باشند.

حمله حزب‌الله و جنبش امل به معترضان، دروغ است

سید حسن نصرالله در ادامه به درگیری‌های صورت گرفته در اعتراض‌های اخیر اشاره کرد و گفت که برخی می‌گویند عناصر جنبش امل (به رهبری نبیه برّی) و حزب‌الله معترضان را ضرب و جرح کرده‌اند که دروغ است و صحت ندارد. او گفت: «حزب‌الله و امل کمیته‌هایی برای کنترل اوضاع خیابان‌ها تشکیل دادند و در این راه، برای اینکه درگیری ایجاد نشود، متوسل به اعمال فشارهایی به طرفداران خود شده‌اند».

وی از جدیت ارتش و نیروهای امنیتی برای کنترل اوضاع و تلاش برای بازگشایی معابر و راه‌ها تشکر کرد و خواستار تسریع در این گونه تلاش‌ها شد و گفت که نیروهای امنیتی و ارتش نباید در برابر برخی از اختلالات امنیتی و وقوع سرقت، تساهل و مماشات کنند.

سید حسن نصرالله از اقدام برخی در گران فروشی و احتکار  انتقاد کرد و گفت که لبنان در مقطع کنونی نیازمند همبستگی همگانی است و اگر کشور از نظر اقتصادی فرو بپاشد، همه از این مسئله متأثر خواهند شد.

انتهای پیام/




تاریخ : شنبه 98/9/23 | 6:43 صبح | نویسنده : مرتضی | نظر
چشم‌بند موشه‌دایان بر چشم آشوبگران!

شواهد و اسناد کمترین تردیدی باقی نمی‌گذارد که فرمول آشوب‌های اخیر در همه کشورهای ناهمخوان با آمریکا، یکسان است و ماموریت آشوبگران آدمکش و خونریز، ایجاد ترس و وحشت در میان مردم با هدف وادار کردن حکومت‌های مستقل به پذیرش سلطه از دست رفته آمریکا در این کشورهاست.

خبرگزاری فارس،گروه دیدگاه؛ «حسین شریعتمداری» در یادداشتی نوشت:

«موشه دایان» یکی از معروف‌ترین فرماندهان نظامی رژیم اشغالگر قدس بود؛ او در جریان اشغال فلسطین و قتل‌عام وحشیانه مردم مظلوم این سرزمین نقش موثری داشت و بعدها به فرماندهی کل ارتش رژیم صهیونیستی رسید و با سفارش اکید و مشترک دولت وقت انگلیس و لابی صهیونیست‌ها در آمریکا به وزارت جنگ اسرائیل منصوب شد؛ او به خونریزی و جنایت و مخصوصاً قتل‌عام زنان و کودکان فلسطینی شهرت داشت.
روزنامه اکسپرسیون فرانسه در شماره 12 اکتبر 2012 خود- 21 مهر ماه91- به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی نوشت: «ژنرال موشه‌دایان معتقد بود که سران اسرائیل باید روشی را در پیش بگیرند که دیگران از آنها تلقی یک «سگ‌هار» را داشته باشند»! سگی که بی‌ملاحظه به هر که بخواهد حمله می‌کند و گاز می‌گیرد و می‌کشد! گفتنی است موشه‌دایان در جریان جنگ جهانی دوم بر اثر اصابت گلوله چشم چپ خود را از دست داده بود ولی تا پایان عمر(1981-1360) یک چشم‌بند سیاه به چشم داشت و حاضر به استفاده از چشم مصنوعی و یا عینک دودی نبود و گفته می‌شد موشه‌دایان بر اساس همان دیدگاه یاد شده اصرار داشته است که چهره مخوفی داشته باشد!
نتیجه تصویری برای موشه دایان


چه کسی باور می‌کند که تروریست‌های تکفیری داعش آنگونه که ادعا می‌کردند، درپی تشکیل حکومت (از نوع خلیفه‌گری) بوده‌اند؟! کسانی که درپی تشکیل حکومت هستند اصرار دارند که از خود چهره‌ای مردم‌دوست ارائه کنند ولی داعشی‌ها ضمن آنکه به انواع جنایات وحشیانه نظیر، سر بریدن، زنده‌زنده در آتش سوزاندن، قتل‌عام مردم بی‌پناه و... دست می‌زدند، از این جنایات وحشیانه فیلم و عکس نیز تهیه کرده و منتشر می‌کردند. اقدام تکفیری‌ها به وضوح نشان می‌داد که تنها ماموریت آنها ایجاد وحشت در میان ملت‌هایی است که حاضر به پذیرش سلطه آمریکا و متحدان غربی و عبری و عربی آن نیستند.
دیروز، مزدوران داعشی و بعثی که در پوشش اعتراضات اقتصادی به میان معترضان عراقی نفوذ کرده‌اند و چند هفته‌ای است عراق را به آشوب کشیده‌اند، در میدان «الوثبه» یک نوجوان 16 ساله را به طرز فجیعی به قتل رسانده و جنازه او را وارونه در خیابان به دار کشیدند! این جنایت هولناک فقط یکی از صدها جنایتی است که مزدوران بعثی و سعودی و اماراتی و... از آغاز آشوب‌های عراق (اول اکتبر/مهرماه) تا‌کنون علیه مردم مظلوم این کشور مرتکب شده‌اند!
در جریان آشوب‌های آبان ماه کشورمان نیز، مزدوران اجاره‌ای ضمن به آتش کشیدن اموال عمومی، خانه و کاشانه مردم، پمپ بنزین‌ها و بانک‌ها، ده‌ها نفر را نیز با سلاح گرم و سرد به قتل رساندند که حمله آنان با تبر به یک رهگذر موتور‌سوار و قتل فجیع آن انسان بی‌گناه فقط یکی از آن نمونه‌هاست و... این قصه سر دراز دارد!
شواهد و اسناد یاد شده کمترین تردیدی باقی نمی‌گذارد که فرمول آشوب‌های اخیر در همه کشورهای ناهمخوان با آمریکا، یکسان است و ماموریت آشوبگران آدمکش و خونریز، ایجاد ترس و وحشت در میان مردم با هدف وادار کردن حکومت‌های مستقل به پذیرش سلطه از دست رفته آمریکا در این کشورهاست.
در عراق نیز مانند ایران باید به معترضان عادی توصیه اکید شود که صف خود را از جنایتکاران اجاره‌ای جدا کنند تا نیروهای نظامی و امنیتی فرصت و فضای لازم را برای سرکوب مزدوران داشته باشند. توصیه اکیدی که مرجعیتِ عالیقدر عراق، حضرت آیت‌الله سیستانی در بیانیه اخیر خود داشتند ولی متاسفانه بیانیه برخی از گروه‌های سیاسی عراق در محکومیت جنایات مزدوران که همراه با حمایت از اعتراض‌ها بود، مطلوب به نظر نمی‌رسد. این اطلاعیه‌ها هنگامی کارساز است که مزدوران آدمکش به بهانه اعتراض‌های مردمی در صحنه نباشند ولی در حالی که مزدوران هنوز در صحنه حضور دارند‌، حمایت از اعتراض‌ها، جز تبدیل مردم عادی به سپر مزدوران و کشته شدن یا آسیب دیدن آنها نتیجه دیگری نخواهد داشت.
در آشوب اخیر ایران جدایی مردم عادی از اراذل اجاره‌ای با درایت رهبر معظم انقلاب و هوشیاری مردم خیلی زود اتفاق افتاد و آشوب‌ها در فاصله زمانی کوتاهی جمع شد.
همین جا باید یاد‌آوری کرد که حمایت برخی از گروه‌های سیاسی بد‌سابقه از آشوبگران که بیانیه 77 مدعی اصلاحات و اظهارات چند نماینده مجلس نمونه آن است، پرده دوم فرمول آشوب است که نباید از نگاه تیزبین مسئولان اطلاعاتی و امنیتی پنهان بماند. اقدام این جماعت اولاً؛ با هیچ‌یک از معیار‌های عقلی و منطقی و ملاک‌های دینی و ملی سازگار نیست و ثانیاً؛ همراهی آشکار با آشوبگران و مدیریت بیرونی آشوب است، بدیهی است نمی‌توان به آسانی از کنار این احتمال بسیار قوی عبور کرد که میان جماعت یاد شده و اراذل مزدور و اجاره‌ای رابطه و پیوندی پنهانی وجود دارد که از افشای آن به شدت نگران و بیمناک شده‌اند وگرنه دلیلی ندارد از دستگیری مزدوران آشوبگر و اعترافات احتمالی آنان تا این ‌اندازه به وحشت افتاده باشند!

انتهای پیام/




تاریخ : شنبه 98/9/23 | 6:34 صبح | نویسنده : مرتضی | نظر

با توجه به پست قبل :

می توان گفت جبهه مقاومت باید شاهرگ اقتصادی مفسدین و ارتباطشان با آمریکا را قطع کند .

2-استقلال عراق در گرو حذف کامل آمریکا است .

3- آگاهی بخشی به مردم و کمک گرفتن از مردم جهت ملی کردن واقعی نفت عراق 

4- ارتباط مستقیم و بدون نظارت آمریکا با کردها ی کردستان  و گروههای سیاسی در عراق را قطع کند .

5-اقتصاد عراق تازمانی که به نفت و دلار وابسطه است لذا خطر اغتشاش وجود دارد .لذا جبهه مقاومت باید با ایجاد امنیت و ایجاد  پایه و بستر برای اقتصاد  غیر نفتی زمینه را برای امنیت اقتصادی و مردمی کردن اقتصاد در عراق بردارد .

6-....




تاریخ : جمعه 98/9/22 | 11:17 صبح | نویسنده : مرتضی | نظر


  • paper | خرید لینک | اخبار
  • خرید Reports | مقاله سورس باز نیو