سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سه دلیل برای ممنوعیت ورود حیوانات به محیط بازی کودکان

برخی از صاحبان سگ‌ها اغلب تصور می کنند که سگ آنها کاملاً اهلی است و هرگز به کودکان آسیب نمی‌رساند اما ممنوعیت ورود سگ‌ها به فضای بازی کودکان ابداع شورای شهر تهران نیست و این محدودیت در بسیاری از کشورهای اروپایی و امریکایی نیز وجود دارد و دلیل آن به عمدتا پیشگیری از حمله سگ‌ها به کودکان است.

سه دلیل برای ممنوعیت ورود حیوانات به محیط بازی کودکان

گروه اجتماعی خبرگزاری فارس- صبح امروز نمایندگان شورای شهر تهران از تصویب یک فوریت طرح جداسازی محل گردش حیوانات خانگی از محل بازی کودکان در بوستان‌های شهر تهران خبر دادند.

حجت نظری یکی از نمایندگان شورای شهر تهران به عنوان پیشنهاد دهنده این طرح درباره علت ارائه آن گفت: این طرح ناظر بر سلامت کودکان و  خردسالان است و از باب اجرای مصوبه شهر دوستدار کودک و تأمین سلامت شهروندان باید اجرایی شود.

با این حال برخی از صاحبان سگ‌ها اغلب تصور می کنند که سگ آنها کاملاً اهلی است و هرگز به کودکان آسیب نمی‌رساند اما ممنوعیت ورود سگ‌ها به فضای بازی کودکان ابداع شورای شهر تهران نیست و این محدودیت در بسیاری از کشورهای اروپایی و امریکایی نیز وجود دارد و دلیل آن عمدتا پیشگیری از حمله سگ‌ها به کودکان است.

چرا باید سگ‌ها را از زمین‌ بازی کودکان دور کرد؟

انگل توکسوکارا: توکسوکارا انگلی خطرناک است که در سگ‌ها و گربه‌ها به وفور دیده می‌شود. اغلب اوقات، حیواناتی که این انگل را دارند ممکن است هیچ علامتی از عفونت نداشته باشند. با این حال، حیوانات آلوده می‌توانند تخم این انگل را از طریق مدفوع خود منتشر کنند و حتی اگر صاحب سگ مدفوع سگ خود را جمع کند، این انگل می‌تواند زمین را آلوده کند. این در حالی است که برخی از کودکان تمایل به خوردن خاک و شن و ماسه دارند و یا خیلی معمول است است انگشتان خود را پس از برخورد با زمین به چشم و دهان خود بزنند که در این صورت لارو انگل توکسوکارا می‌تواند به راحتی از این طریق بدن کودک را آلوده کند.

آلودگی با این انگل می‌تواند عوارض جدی مانند تب، درد شکم یا حتی کاهش دائمی دید را به همراه داشته باشد. به علاوه بنابر آزمایشات انجام گرفته مدفوع سگ‌ها می‌تواند آلوده به هپاتیت هم باشد.

گازگرفتگی: از آنجا که کودکان بیشتر در معرض گازگرفتگی سگ‌ها هستند، بسیاری از والدین اگر سگی را در زمین بازی ببینند، حتی اگر سگ قلاده داشته باشد، باز هم بسیار احتیاط می‌کنند.

از طرف دیگر کودکانی که در خانه سگ ندارند اغلب نمی‌دانند چگونه باید در کنار سگ‌ها رفتار کنند. گرچه ممکن است در شرایط معمول سگ‌های خانگی کاملاً دوستانه باشد اما ممکن است هنگام محاصره شدن سگ توسط یک کودک ترسیده که در حال جیغ زدن است یا یک کودک کنجکاو که به سگ بیش از اندازه نزدیک می‌شود، احساس خطر کند.

از طرفی والدین وقتی با کودک خود به پارک می‌روند ممکن است لحظاتی حواسشان به چیز دیگری پرت شود در حالی که تنها ممکن است چند ثانیه طول بکشد تا یک سگ به یک کودک ترسیده یا کنجکاو که موهای او را می‌کشد، حمله کند. بنابراین مهم نیست که سگ شما چقدر ناز و دوست داشتنی باشد یا چقدر خوب آموزش دیده باشد، در هر صورت هیچ تضمینی برای رفتار عادی او در شرایط استرس‌زا وجود ندارد.

آلرژی، ترس و هراس: دلایل متعددی وجود دارد که باعث می شود بعضی از کودکان و بزرگسالان در کنار سگ‌ها احساس راحتی نکنند. برخی از افراد ممکن است حساسیت شدیدی به حیوانات خانگی داشته باشند و برخی ممکن است ترس یا فوبیای سگ داشته باشند و در هرصورت این یک امر بدیهی است که بچه‌ها باید جایی داشته باشند که بتوانند بدون احتیاط و ترس از یک حیوان ناشناخته، در امنیت بازی کنند.

انتهای پیام




تاریخ : یکشنبه 100/4/20 | 7:54 عصر | نویسنده : مرتضی | نظر

فریب بزرگ با کلیدواژه «کنترل جمعیت»/ ایران 60 سال دیگر چقدر جمعیت دارد؟

11 ژوئیه سال 1989 میلادی سازمان ملل یک مناسبت جدید اعلام کرد؛ «روز جهانی جمعیت». موضوع جمعیت آن‌سال‌ها مُد روز و بحث روز بود، ولی کم‌تر کسی می‌دانست کلیدواژه «کنترل جمعیت» رمز یک برنامه فریبکارانه است؛ یک فریب بزرگ در مقیاس جهانی!

فریب بزرگ با کلیدواژه «کنترل جمعیت»/ ایران 60 سال دیگر چقدر جمعیت دارد؟

همین دیروز| گروه تاریخ خبرگزاری فارس ـ امین رحیمی: ماجرا از آنجا شروع شد که آمارها نشان داد جمعیت جهان رو به افزایش است؛ در سال 1800 میلادی جمعیت جهان حدود یک میلیارد نفر بود و در سال 1900 میلادی حدود یک و نیم میلیارد نفر و در سال 1950 میلادی حدود 2 و نیم میلیارد نفر. دلیلش؟ پیشرفت‌های پزشکی که با مرگ‌ و‌ میر ناشی از بیماری‌ها و مشکلات بهداشتی مقابله می‌کند به همراه پیشرفت‌های فنی و علمی در حوزه افزایش تولیدات کشاورزی و موادغذایی.

در دهه 50 و 60 میلادی نیز جمعیت جهان همچنان شتابان افزایش می‌یافت تا اینکه در دهه 70 میلادی یک اتفاق مهم افتاد. «ریچارد نیکسون» رئیس‌جمهور آمریکا که می‌خواست بداند افزایش جمعیت جهان چه تأثیری بر منافع آمریکا و جایگاه این کشور به‌عنوان یک قدرت جهانی خواهد داشت به «هنری کسینجر» مشاور امنیت ملی گفت که برود و تحقیق کند و ببیند ماجرا چیست. کسینجر هم رفت تحقیقی محرمانه انجام داد که نامش «مطالعه امنیتی شماره 200» بود و 15 سال بعد فاش شد.

کسینجر در آن سند نوشته بود: «جهان غرب به واردات مواد معدنی و مواد خام از کشورهای در حال‌ توسعه وابسته است و رشد جمعیت این کشورها به مصرف بیشتر منابع طبیعی توسط خودشان و همچنین مسائلی نظیر بی‌ثباتی احتمالی منجر می‌شود و موجب کاهش دسترسی آمریکا به منابع طبیعی آن‌ها و در نهایت، تهدید اقتصاد و سیاست آمریکا خواهد شد». از آن‌زمان جمعیت‌زدایی از سایر کشورها شد اولویت اصلی آمریکا.

«هنری کسینجر» (نفر سمت راست تصویر) در دهه 70 میلادی به مقامات آمریکایی قبولاند که جایگاه آینده آمریکا در جهان در گرو کاهش جمعیت کشورهای دیگر است

نهضت فریب جهانی با برنامه‌های عامه‌پسند!

در همان دهه 70 میلادی آمریکا آمد پشت برنامه «تنظیم خانواده» سازمان بهداشت جهانی و تمام امکانات اقتصادی و سیاسی و تبلیغاتی فراهم شد برای ترساندن مردم و دولت‌های سایر کشورها از افزایش جمعیت. در نهایت برای کشورهای قاره آفریقا، آسیا و آمریکای جنوبی چنین القاء شد که اگر جمعیت را مهار نکنند در آینده بیچاره خواهند شد و نان هم نخواهند داشت برای خوردن و مردم از گرسنگی می‌افتند به جان هم و کشورشان دچار بحران و فروپاشی می‌شود. سازمان ملل هم که پشت برنامه بود و یک نهضت جهانی راه افتاد برای ترس از افزایش جمعیت کشورها و خیلی سریع آمارسازی و بحران‌نمایی هم در حد کمال در خدمت این نهضت نوپدید قرار گرفت تا کشورها با بودجه خودشان بیفتند دنبال برنامه‌های عامه‌پسند و خوش رنگ و لعابی نظیر تنظیم خانواده و بهداشت جنسی که مزایایی داشت، ولی عاقبتش می‌شد همان کاهش جمعیت.

تصویری از صفحه نخست سند «مطالعه امنیتی شماره 200»

آمریکا برنامه‌اش را فازبندی هم کرده بود و فاز نخستِ کاهش جمعیت تمام کشورهای آفریقایی به همراه 13 کشور از جمله هند، برزیل، ترکیه، اندونزی، کلمبیا، مکزیک و مصر را شامل می‌شد. آمریکا برای پیشبرد این برنامه پول هم خرج می‌کرد و طبق یک تحقیق در 4 دهه اخیر حدود 9 میلیارد دلار پول داده برای اجرای برنامه‌های تنظیم خانواده در سایر کشورها. آلمان، انگلستان و فرانسه هم پول می‌دادند برای این برنامه‌ها و پشتیبانی فنی و فرهنگی و پزشکی می‌کردند.

سازمان ملل در دهه 80 و 90 میلادی کمک غذایی به برخی کشورهای آفریقایی و آسیایی را به اجرای برنامه کنترل جمعیت مشروط کرده بود

کاهش در سایر کشورها، افزایش در آمریکا!

کشورهای حامی کاهش جمعیت در کشور خودشان چه می‌کردند؟ پول خرج می‌کردند و همچنان خرج می‌کنند برای حمایت از فرزندآوری و افزایش جمعیت. فقط یک نمونه‌اش آمریکا که جمعیتش را از 150 میلیون نفر در سال 1950 میلادی به 280 میلیون نفر در سال 2000 رساند و حالا هم جمعیتش به بیش از 330 میلیون نفر رسیده است! یعنی در همین 20 سال اخیر 50 میلیون نفر به جمعیتش اضافه کرده است!

معلوم است در یک دهه اخیر با بروز هشدارهای جمعیتی و البته این‌بار هشدارهای مربوط به کاهش جمعیت برخی کشورها و از همه معروف‌تر روسیه و ژاپن به‌کلی از آن سیاست قدیمی دست کشیدند و سیاست افزایش جمعیت را پیگیری می‌کنند.

برنامه کاهش جمعیت هیچ‌گاه در آمریکا اجرا نشد. جمعیت این کشور در 20 سال اخیر 50 میلیون نفر افزایش یافته است

در ایران چه خبر بود؟

در ایران برنامه‌های کنترل جمعیت از اواخر دهه 40 شمسی جدی شد و نرخ رشد جمعیت کاهش یافت. ولی در دهه 60 نرخ رشد جمعیت رو به افزایش رفت و به حدود 4 درصد رسید. از اواخر دهه 60 دوباره برنامه‌های کنترل جمعیت جدی شد و تا حدود 2 دهه بعد ادامه داشت. تا اینکه در یک دهه اخیر تحقیقاتی در دنیا و در ایران صورت گرفت و نشان داد کاهش جمعیت چقدر می‌تواند فاجعه‌بار باشد و توان دفاعی، فرصت‌های اقتصادی، امکانات رفاهی، تأمین اجتماعی، رشد علمی و پیشرفت فناوری و همچنین نیروی کار مولد یک جامعه را کاهش دهد و حتی از بین ببرد.

در آمریکا فرزندآوری با مشوق‌های اقتصادی همراه است و از نظر فرهنگی تبلیغ می‌شود. خانواده داگر با 19 فرزند یک برنامه تلویزیونی جذاب هم در آمریکا دارند

بزرگ‌ترین خطر برای ایران

در ایران در دهه 90 بالاخره ورق برگشت و از سال 1393 نیز با ابلاغ «سیاست‌های کلی جمعیت» توسط رهبر انقلاب نور امیدی تابیدن گرفت که جمعیت ایران در آینده افزایش یابد و به مقدار متناسب برسد. در این‌سال‌ها نیز رهبر انقلاب بارها درباره جمعیت تذکر و هشدار داده‌اند و کاهش جمعیت را بزرگ‌ترین خطر برای کشور معرفی کرده‌اند؛ «الان آمار فرزندآوری ما به قدر جانشینی هم نیست، یعنی کمتر از جانشینی است، الان این‌جوری است. این معنایش این است که ما تا 30 سال دیگر یک جامعه‌ پیر داشته باشیم. خطر بزرگی است، این از همه‌ خطرات بزرگ‌تر است. این خیلی مهم است. این احتیاج به تلاش و کار دارد. مسلما راه‌هایی هم وجود دارد برای اینکه بشود این را درست کرد؛ باید بنشینید این راه‌ها را پیدا کنید».

رهبر انقلاب درباره پیری جمعیت به‌عنوان بزرگ‌ترین خطر برای ایران هشدار داده‌اند

مشکل چقدر جدی است؟

حالا برای اینکه بدانیم مشکل کجاست و چقدر عمیق و جدی است باید به آمارهای جمعیتی نگاه کنیم. طبق یک برآورد ایران با نرخ رشد جمعیت حدود یک درصد که در سال‌های اخیر دارد در سال 1460 جمعیتی حدود 46 میلیون نفری خواهد داشت که بیش‌ از نیمی از آن سالمند است و در سال 1480 جمعیت به 31 میلیون نفر خواهد رسید باز هم با نیمی سالمند! و مشکل به همین جا ختم نمی‌شود چون همین نرخ رشد یک درصدی هم رو به کاهش است و به‌دلیل بروز کرونا و به‌تأخیراندازی فرزندآوری حالا به زیر یک درصد رسیده است.

شاید در این شرایط مهم‌ترین هشدار «روز جهانی جمعیت» برای ایرانی‌ها این باشد که واقعا بنشینند و فکر کنند و چاره‌ای بیابند برای آنکه جمعیت از‌دست‌رفته را به ایرانِ آینده بازگردانند.

افزایش جمعیت ایران به یک برنامه جامع فرهنگی و البته مشوق‌های اقتصادی کارآمد نیاز دارد 




تاریخ : یکشنبه 100/4/20 | 1:40 عصر | نویسنده : مرتضی | نظر

پشت‌پرده‌هایی از تصویب ارز 4200تومانی/ پورابراهیمی: جهانگیری گفت شما کار خودتان را کنید و ما هم کار خودمان را!

جلسه در اردیبهشت سال 97 در دفتر آقای جهانگیری برگزار شد. ما بدون نگاه سیاسی نظراتمان را بیان کردیم اما خروجی جلسه این بود: «آقای پورابراهیمی شما در مجلس هستید و اختیارات مشخص است و ما هم به‌عنوان دولت اختیارات‌مان معلوم است؛ پس شما کار خودتان را کنید و ما هم کار خودمان را.»

پشت‌پرده‌هایی از تصویب ارز 4200تومانی/ پورابراهیمی: جهانگیری گفت شما کار خودتان را کنید و ما هم کار خودمان را!

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه جام جم گفت‌وگویی با محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه آمده است.

قطعا در دولت حضور نخواهم داشت

در تاریخ انقلاب اسلامی اولین‌بار است که 80 درصد نمایندگان یک مجلس از حضور یک نفر در انتخابات حمایت می‌کنند و برای رای‌آوری او کمک کردند اما این حمایت‌ها نباید تبدیل به سهم‌خواهی شود. به‌نظر من در مجلس حمایت بیشتری می‌توان از دولت انجام داد تا این‌که در خود دولت باشیم.

در طول سال‌های گذشته برنامه‌ریزی غلط، اقدامات نابخردانه‌ دولت، سوء‌مدیریت و بعضا خیانت‌هایی را در کشور شاهد بودیم که اکنون معیشت مردم به خطر افتاده است. اغلب مردم به یاد شهدا و سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی پای صندوق رای آمدند و باید پاسخگوی رای مردم باشیم. صریحا اعلام می‌کنم قطعا در دولت حضور نخواهم داشت.

مانند زمان جنگ، ساختمان سالمی باقی نمانده‌ است!

گزارشی تهیه کردیم از فعالیت اقتصادی دولت یازدهم و دوازدهم. آمارها تا پایان آذر 99 است و بقیه به صورت تخمینی محاسبه شده که با واقعیت فاصله زیادی ندارد. از سال 92 تا 99 سالانه حدود منفی 4/5 درصد نرخ رشد درآمد ملی بوده‌است. در حوزه پس‌انداز ملی در طول هشت سال گذشته منفی 7/8 محاسبه شده. بهره‌‌وری، نیروی کار، سرمایه‌گذاری خارجی و همه این موارد منفی است. کسری بودجه در سال 99 حدود 48 هزار میلیارد تومان و الان پیش‌بینی می‌شود به 400 هزار میلیارد تومان برسد. نرخ رشد اقتصادی طی هشت سال گذشته صفر بوده و مانند زمان جنگ، ساختمان سالمی باقی نمانده‌است. ما باید امیدوار باشیم اما باید مشخص شود که از کجا به کجا می‌رسیم. با این وضعیت ابتدا باید منفی‌ها به سمت صفر برود و پس از آن به سمت مثبت‌شدن حرکت کنیم.

هر تحریمی قابلیت مقابله دارد

اگر کسی بگوید تحریم در اقتصاد ایران اثر نداشته صحبت غیر کارشناسی است اما تجربه کشور خودمان و کشورهای دیگر نشان می‌دهد هر تحریمی قابلیت مقابله دارد. اوج تحریم ایران در زمان باراک اوباما رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا اوایل دهه 90 انجام شد. دونالد ترامپ هم رئیس‌جمهور جمهوریخواه آمریکا بعد از او همان‌ها را پیگیری کرد اما به نکته‌ای می‌خواهم اشاره کنم. تحریم نظامی ایران در زمان جنگ باعث شد تا ما به قدرت نظامی برسیم. تصمیمات علمی و تخصصی در کنار باور دینی باعث شد تا در این زمینه پیشرفت کنیم.

اگر نگاهی که اکنون در کشور وجود دارد و گفته می‌شود تحریم هستیم در زمان جنگ وجود داشت باید تسلیم می‌شدیم و نیمی از ایران را تقدیم می‌کردیم تا از تحریم نظامی خارج شویم. قدرت نظامی ایران نه تنها در ایران بلکه در منطقه هم تضمین کننده امنیت است.

روحانی در بیرون از کشور به دنبال کلید حل مشکلات اقتصادی بود

تحریم‌های اقتصادی هم با مدیریت درست کم اثر خواهد شد. نگاه به حل مشکلات اقتصادی در ظرفیت درونی تبدیل شد به نگاه بیرونی. به طوری که کلید مشکلات اقتصادی در داخل کشور بود و می‌توانستیم با رویکرد اقتصاد مقاومتی بخشی از مشکلات را حل کرد اما آقای روحانی در بیرون از کشور به دنبال کلید حل آن بود.

من برجام را نفی نمی‌کنم و ایران حتما باید در مذاکرات حضور پیدا کند اما نباید همه مسائل اقتصاد را به برجام گره‌ بزنیم. تصمیمات غیر تخصصی و غیر کارشناسی مشکل دیگری بود که در شرایط تحریم گرفته شد.

سه عضو ارشد اقتصادی کابینه با یک تصمیم اقتصادی مخالف بودند!

در بحث سیاست‌های ارزی در سال 96 با التهاب ارزی روبه‌رو شدیم. همان زمان رئیس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی را به مجلس دعوت کردیم. در آن جلسه گفتیم ما نگران هستیم و اگر کمکی از ما بر می‌آید بگویید تا انجام دهیم. هم آقای سیف (رئیس کل وقت بانک مرکزی) و هم آقای کرباسیان (وزیر وقت اقتصاد) اعلام کردند که یک برنامه جامع در این زمینه دارند اما نه برنامه دادند و نه مشورت کردند.

در یک بازه زمانی متوجه شدیم در حال تصمیم‌گیری در حوزه ارز هستند. روسای بانک‌ها برای مدیریت بازار ارز به بانک مرکزی دعوت شدند و نتیجه آن جلسه، افزایش سود سپرده بانکی بود. با شنیدن این خبر از آقای حسین‌زاده رئیس شورای بانک‌های دولتی و آقای پرویزیان رئیس شورای بانک‌های خصوصی دعوت کردیم به مجلس بیایند. در مورد تصمیم اتخاذ شده پرسیدیم که آیا این کار درست است و قبول دارید که هر دو نفر گلایه کردند ما مخالف بودیم اما رئیس کل بانک مرکزی در آن جلسه اجازه صحبت به ما را نداد.

پس از این اظهارات، رئیس‌کل‌بانک‌مرکزی را دعوت کردیم و سوال شد بر چه مبنای علمی چنین تصمیمی گرفته شده که آقای سیف آن را توجیه کرد و البته متوجه شدیم این توجیهات برای فشار به آقای سیف از خارج از بانک‌مرکزی بود. بابت آن تصمیم 15هزارمیلیارد تومان به نظام بانکی زیان وارد کردند و به اندازه یک سر سوزن در التهابات ارزی تاثیر نداشت.

در این مورد سوال از رئیس‌جمهور مطرح شد که نمایندگان رئیس دولت در مجلس حاضر شدند. آقای محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، آقای مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد، آقای ولی‌ا... سیف رئیس کل بانک‌مرکزی و آقای حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در آن جلسه حضور داشتند. در حاشیه جلسه از آقای نهاوندیان سوال کردم شما که اقتصاد خوانده‌اید آیا با افزایش نرخ سودسپرده برای مدیریت التهاب ارزی موافق هستید؟ ایشان پاسخ داد من صد در صد مخالف بودم اما در این زمینه صحبت دارم. به آقای کرباسیان گفتم شما که به عنوان وزیر اقتصاد بهتر می‌دانید وقتی 5 واحد نرخ سود سپرده زیاد می‌شود به معنای این است که نرخ تامین مالی در کشور 5 واحد زیاد خواهدشد و خیلی از طرح‌ها از توجیه خارج می‌شوند و سودآوری شرکت‌ها پایین می‌آید که در این صورت درآمد مالیاتی کاهش می‌یابد. شما به عنوان متولی مالیات کشور با افزایش سود سپرده موافق بوده‌اید که با همان لهجه شیرین اصفهانی و با لحنی تند و عصبانی گفت من از اساس مخالف این تصمیم بودم و کار به جایی رسید که من آقای کرباسیان را به آرامش دعوت کردم.

از آقای سیف هم این نکته را پرسیدم که آیا شما شخصا موافق افزایش نرخ سودسپرده‌بانکی بودید که پاسخ داد قطعا مخالف بودم. سه عضو ارشد اقتصادی کابینه با یک تصمیم اقتصادی مخالف بودند اما تصمیم‌گیری و ابلاغ شده‌است.

جهانگیری گفت شما کار خودتان را کنید و ما هم کار خودمان را!

در نوروز سال 97 قیمت‌ها روزانه تغییر می‌کرد و من هشتم فروردین سال 97 در تهران مستقر شدم. در این زمینه از یک تیم تخصصی دعوت کردیم و برنامه‌ای جامع با عنوان طرح دو‌فوریتی کمیسیون اقتصادی ساماندهی بازار سرمایه نوشتند. حرف‌مان هم علمی بود. از تجربه دولت‌های قبلی تا کشورهای دیگر که با شوک ارزی مواجه شده بودند استفاده کردیم. از تیم اقتصادی دولت‌های گذشته دعوت کردیم تا راهکار ارائه کنند و همه پای کار آمدند و جمع‌بندی شد. در اولین روز کاری مجلس، جلسه‌ای سه ساعته با برخی اعضای تیم اقتصادی دولت از جمله آقای سیف (رئیس وقت کل بانک مرکزی) داشتیم و خروجی آن موافقت آنها با طرح مجلس بود. حتی اعضای تیم اقتصادی دولت با رسانه‌ها مصاحبه کردند و از مزایای طرح گفتند.

شب همان روز با آقای لاریجانی (رئیس وقت مجلس) تماس گرفتم و گفتم با دولت در زمینه ساماندهی بازارهای سرمایه‌ای توافق کردیم. فردا این را به هیات‌رئیسه تقدیم می‌کنیم و شما هم در دستور بگذارید تا پس از تصویب به دولت ابلاغ شود. اعضای تیم اقتصادی(‌وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی) از مجلس راهی جلسه‌ای در دولت شدند. همان شب (20 فروردین سال 97) آقای اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور یک‌باره اعلام کرد « از الان قیمت ارز 4200 تومان است و هر‌کسی به هر میزان برای هر تقاضایی که داشته باشد ارز می‌دهیم و صرافی‌ها تعطیل خواهند شد.» این جمله را که شنیدم گویی دنیا بر سر ما خراب شد.

شب با آقای لاریجانی تماس گرفتم و ماجرا را شرح دادم و درخواست جلسه غیر‌علنی کردم. آقای لاریجانی هم تیم اقتصادی دولت را در 21 فروردین به مجلس دعوت کرد تا درباره این تصمیم‌گیری پاسخ دهند. حدود سه ساعت بحث‌ها بالا گرفت. آقای لاریجانی به من ابراز نگرانی کرد. رئیس وقت مجلس نگرانی خود را این‌گونه بیان کرد که دولت اکنون می‌گوید کشور با این نرخ ارز اداره خواهد شد اما مجلس اجازه نمی‌دهد. من همان موقع صریحا گفتم از روز برایمان روشن‌تر است که نمی‌توان با این روش با بحران ارزی مقابله کرد. آقای لاریجانی گفت اگر موفق شوند قطعا نتیجه را اعلام می‌کنند اما ما به حرف خودمان باور داشتیم. اجازه دهید چند روز کار کنند تا فضا مشخص شود. ما بنا به درخواست رئیس مجلس تبعیت کردیم اما هر روز بدتر از روز قبل شد.

کار به جایی رسید که در کمیسیون اقتصادی تعداد زیادی اعضا اعلام کردند استعفا می‌دهند. دوباره نزد آقای لاریجانی (رئیس وقت مجلس) رفتم و گفتم بنده دیگر توان اداره جلسات کمیسیون را ندارم. در این‌باره جلسه‌ای با آقای لاریجانی داشتیم. در آن جلسه هم تصمیم‌گیری شد که جلسه‌ای با تیم اقتصادی دولت داشته باشیم که یا ما آنها را متقاعد کنیم یا آنها با دلایل‌شان ما را متقاعد کنند.

جلسه در اردیبهشت سال 97 در دفتر آقای جهانگیری برگزار شد. ما بدون نگاه سیاسی نظراتمان را بیان کردیم اما خروجی جلسه این بود: «آقای پورابراهیمی شما در مجلس هستید و اختیارات مشخص است و ما هم به‌عنوان دولت اختیارات‌مان معلوم است؛ پس شما کار خودتان را کنید و ما هم کار خودمان را.» این موضوعاتی را که می‌شنوید دام آبستن راهی کشتارگاه می‌شود نتیجه تصمیم‌گیری همان روز است.

اعتقاد ما این بود که با دلار 4200 تومانی اگر دولت بتواند کالا را ارزان به‌دست مردم برساند کمک کنیم تا کالا ارزان به خانوارها برسد. آقای رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس‌جمهور و همچنین تیم اقتصادی دولت اصرار کردند که آن را حذف نکنیم. ما اکنون در حال ارزیابی هستیم. نتایج ما نشان می‌دهد دلار 4200 تومانی به هدف اصابت نکرده و تبدیل شده به یک مسیر رانتی در اقتصاد ایران. ما به‌جای ارز ترجیحی، مابه‌التفاوت آن را به خود مردم بدهیم و این به عدالت نزدیک‌تر است. دلار ترجیحی، تولید را در کشور نابوده کرده، به‌طوری‌که برای واردات مرغ دلار 25 هزار تومانی پرداخت می‌کنند اما 5000 تومان در نظر می‌گیرند. در این شرایط کدام تولید‌کننده می‌تواند با کالای خارجی که ارز ترجیحی دریافت می‌کند رقابت کند؟ در کنار این موارد قاچاق در کشور را زیاد کرده است اما مافیای واردات اجازه حذف آن را نمی‌دهد.

انتهای پیام




تاریخ : شنبه 100/4/19 | 1:38 عصر | نویسنده : مرتضی | نظر

اعمال شب و روز دحوالارض

دحوالارض به روز 25 ذی‌القعده اطلاق می‌شود و در چنین روزی خداوند زمین را از زیر کعبه گسترش داد.

اعمال شب و روز دحوالارض

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس دحوالارض به روز 25 ذی‌القعده اطلاق می‌شود. در چنین روزی خداوند زمین را از زیر کعبه گسترش داد. در این روز روزه و غسل مستحب است و مخصوصاً روزه که ثوابش معادل ثواب شصت سال عبادت است.

اعمال شب و روز دحوالارض

روزه

روز دحوالارض از چهار روزی است که در تمام سال به فضیلت روزه گرفتن، ممتاز است و در روایتی آمده است که روزه‌اش مثل روزه هفتاد سال است و در روایت دیگر کفاره هفتاد سال است و هر که این روز را روزه بدارد و شبش را به عبادت بسر آورد از برای او عبادت صد سال نوشته شود و هر چه در میان آسمان و زمین وجود دارد برای کسی که در این روز روزه‌دار باشد استغفار می‌کنند و این روزی است که رحمت خدا در آن منتشر گردیده و از برای عبادت و اجتماع به ذکر خدا در این روز اجر بسیاری است و از برای این روز به غیر از روزه و عبادت و ذکر خدا و غسل دو عمل وارد است.

نماز

خواندن نمازی که در کتب شیعه روایت شده و آن دو رکعت است در وقت چاشت(نیمه اول روز) در هر رکعت بعد از حمد پنج مرتبه سوره والشمس بخواند و بعد از سلام نماز بخواند لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلا بِاللَّهِ الْعَلِی الْعَظِیمِ پس دعا کند و بخواند یا مُقِیلَ الْعَثَرَاتِ أَقِلْنِی عَثْرَتِی یا مُجِیبَ الدَّعَوَاتِ أَجِبْ دَعْوَتِی یا سَامِعَ الْأَصْوَاتِ اسْمَعْ صَوْتِی وَ ارْحَمْنِی وَ تَجَاوَزْ عَنْ سَیئَاتِی وَ مَا عِنْدِی یا ذَا الْجَلالِ وَ الْإِکْرَامِ.

دعا

برای روز دحوالارض دعایی سفارش شده و آن دعا این است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

اللَّهُمَّ دَاحِی الْکَعْبَةِ وَ فَالِقَ الْحَبَّةِ وَ صَارِفَ اللَّزْبَةِ وَ کَاشِفَ کُلِّ کُرْبَةٍ أَسْأَلُکَ فِی هَذَا الْیوْمِ مِنْ أَیامِکَ الَّتِی أَعْظَمْتَ حَقَّهَا وَ أَقْدَمْتَ سَبْقَهَا وَ جَعَلْتَهَا عِنْدَ الْمُؤْمِنِینَ وَدِیعَةً وَ إِلَیکَ ذَرِیعَةً وَ بِرَحْمَتِکَ الْوَسِیعَةِ أَنْ تُصَلِّی عَلَی مُحَمَّدٍ عَبْدِکَ الْمُنْتَجَبِ فِی الْمِیثَاقِ الْقَرِیبِ یوْمَ التَّلاقِ فَاتِقِ کُلِّ رَتْقٍ وَ دَاعٍ إِلَی کُلِّ حَقٍّ وَ عَلَی أَهْلِ بَیتِهِ الْأَطْهَارِ الْهُدَاةِ الْمَنَارِ دَعَائِمِ الْجَبَّارِ وَ وُلاةِ الْجَنَّةِ وَ النَّارِ وَ أَعْطِنَا فِی یوْمِنَا هَذَا مِنْ عَطَائِکَ الْمَخْزُونِ غَیرَ مَقْطُوعٍ وَ لا مَمْنُوعٍ [مَمْنُونٍ] تَجْمَعُ لَنَا بِهِ التَّوْبَةَ وَ حُسْنَ الْأَوْبَةِ یا خَیرَ مَدْعُوٍّ وَ أَکْرَمَ مَرْجُوٍّ یا کَفِی یا وَفِی یا مَنْ لُطْفُهُ خَفِی الْطُفْ لِی بِلُطْفِکَ وَ أَسْعِدْنِی بِعَفْوِکَ وَ أَیدْنِی بِنَصْرِکَ وَ لا تُنْسِنِی کَرِیمَ ذِکْرِکَ بِوُلاةِ أَمْرِکَ وَ حَفَظَةِ سِرِّکَ وَ احْفَظْنِی مِنْ شَوَائِبِ الدَّهْرِ إِلَی یوْمِ الْحَشْرِ وَ النَّشْرِ وَ أَشْهِدْنِی أَوْلِیاءَکَ عِنْدَ خُرُوجِ نَفْسِی وَ حُلُولِ رَمْسِی وَ انْقِطَاعِ عَمَلِی وَ انْقِضَاءِ أَجَلِی اللَّهُمَّ وَ اذْکُرْنِی عَلَی طُولِ الْبِلَی إِذَا حَلَلْتُ بَینَ أَطْبَاقِ الثَّرَی وَ نَسِینِی النَّاسُونَ مِنَ الْوَرَی وَ أَحْلِلْنِی دَارَ الْمُقَامَةِ وَ بَوِّئْنِی مَنْزِلَ الْکَرَامَةِ وَ اجْعَلْنِی مِنْ مُرَافِقِی أَوْلِیائِکَ وَ أَهْلِ اجْتِبَائِکَ وَ اصْطِفَائِکَ وَ بَارِکْ لِی فِی لِقَائِکَ وَ ارْزُقْنِی حُسْنَ الْعَمَلِ قَبْلَ حُلُولِ الْأَجَلِ بَرِیئا مِنَ الزَّلَلِ وَ سُوءِ الْخَطَلِ اللَّهُمَّ وَ أَوْرِدْنِی حَوْضَ نَبِیکَ مُحَمَّدٍ صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ اسْقِنِی مِنْهُ مَشْرَبا رَوِیا سَائِغا هَنِیئا لا أَظْمَأُ بَعْدَهُ وَ لا أُحَلَّأُ وِرْدَهُ وَ لا عَنْهُ أُذَادُ وَ اجْعَلْهُ لِی خَیرَ زَادٍ وَ أَوْفَی مِیعَادٍ یوْمَ یقُومُ الْأَشْهَادُ اللَّهُمَّ وَ الْعَنْ جَبَابِرَةَ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ وَ بِحُقُوقِ [لِحُقُوقِ] أَوْلِیائِکَ الْمُسْتَأْثِرِینَ اللَّهُمَّ وَ اقْصِمْ دَعَائِمَهُمْ وَ أَهْلِکْ أَشْیاعَهُمْ وَ عَامِلَهُمْ وَ عَجِّلْ مَهَالِکَهُمْ وَ اسْلُبْهُمْ مَمَالِکَهُمْ وَ ضَیقْ عَلَیهِمْ مَسَالِکَهُمْ وَ الْعَنْ مُسَاهِمَهُمْ وَ مُشَارِکَهُمْ اللَّهُمَّ وَ عَجِّلْ فَرَجَ أَوْلِیائِکَ وَ ارْدُدْ عَلَیهِمْ مَظَالِمَهُمْ وَ أَظْهِرْ بِالْحَقِّ قَائِمَهُمْ وَ اجْعَلْهُ لِدِینِکَ مُنْتَصِرا وَ بِأَمْرِکَ فِی أَعْدَائِکَ مُؤْتَمِرا اللَّهُمَّ احْفُفْهُ بِمَلائِکَةِ النَّصْرِ وَ بِمَا أَلْقَیتَ إِلَیهِ مِنَ الْأَمْرِ فِی لَیلَةِ الْقَدْرِ مُنْتَقِما لَکَ حَتَّی تَرْضَی وَ یعُودَ دِینُکَ بِهِ وَ عَلَی یدَیهِ جَدِیدا غَضّا وَ یمْحَضَ الْحَقَّ مَحْضا وَ یرْفِضَ الْبَاطِلَ رَفْضا اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَیهِ وَ عَلَی جَمِیعِ آبَائِهِ وَ اجْعَلْنَا مِنْ صَحْبِهِ وَ أُسْرَتِهِ وَ ابْعَثْنَا فِی کَرَّتِهِ حَتَّی نَکُونَ فِی زَمَانِهِ مِنْ أَعْوَانِهِ اللَّهُمَّ أَدْرِکْ بِنَا قِیامَهُ وَ أَشْهِدْنَا أَیامَهُ وَ صَلِّ عَلَیهِ [عَلَی مُحَمَّدٍ] وَ ارْدُدْ إِلَینَا سَلامَهُ وَ السَّلامُ عَلَیهِ [عَلَیهِمْ] وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ

انتهای پیام/




تاریخ : دوشنبه 100/4/14 | 8:49 عصر | نویسنده : مرتضی | نظر

نامه 450 بسیج دانشجویی/ درخواست از دستگاه قضا برای جلوگیری از اقدام عجولانه دولت در واگذاری معادن

بسیج دانشجویی 450 دانشگاه کشور طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام اژه‌ای خواستار ورود دستگاه قضا به ماجرای اقدام دولت برای واگذاری معادن کشور به بهانه اشتغال‌زایی و همچنین تعویق اجرای این طرح شدند.

نامه 450 بسیج دانشجویی/ درخواست از دستگاه قضا برای جلوگیری از اقدام عجولانه دولت در واگذاری معادن

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، بسیج دانشجویی 450 دانشگاه کشور طی نامه‌ای به از حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای خواستار ورود دستگاه قضا به ماجرای اقدام عجولانه دولت برای واگذاری بخش اعظمی از معادن کشور به بهانه اشتغال‌زایی و همچنین تعویق اجرای این طرح شدند.

متن این نامه به شرح زیر است:

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای

 رئیس محترم قوه قضاییه

سلام علیکم

با صلوات بر محمّد و آل محمّد و با آرزوی توفیق حضرتعالی در منصب ریاست دستگاه قضا، احتراماً به استحضار می رساند، اخیرا دولت دوازدهم در روز های پایانی خود، در اقدامی عجولانه و شک برانگیز، در صدد واگذاری بی رویه بخش اعظمی از معادن کشور به بهانه اشتغال زایی و فعال نمودن بخش خصوصی است که این اقدام همانطور که در گذشته نیز شاهد آن بوده ایم،  زمینه ساز واگذاری رانتی و فساد و تضییع حقوق عامه خواهد بود. این آزادسازی ها که در تاریخ 13 تیر 1400 آغاز شده و تا 22 تیر ماه ادامه دارد، نیازمند اقدام فوری دستگاه قضا جهت توقف و تعویق اجرای آن تا استقرار دولت جدید است. برخی از ایرادات این نوع واگذاری که بستر سودجویی افراد مسئول و غیر مسئول در حوزه معدن را فراهم می کند، به شرح ذیل می باشد:

افراد منتسب به مسئولین دولتی، با اعمال نفوذ و قدرت در پوشش سرمایه گذار مجوزهای بهره وری معادن را اخذ نموده و با ایجاد شبکه چند لایه پوششی با استفاده از هویت سایر افراد حقیقی، به اهمال حقوق عامه می پردازند.

سابقا دیده شده است پس از واگذاری معادن، به علت عدم شفافیت و نظارت صحیح بر آن، به تضییع حقوق دولتی و عمومی و فرار مالیاتی می انجامد. (طبق آمار انتشار یافته ، از 200هزار میلیارد تومان بهره مالکانه دولت از معادن ، تنها 1هزار میلیارد آن وصول می گردد!)

ردیابی حساب ها، قراردادها و تراکنش های مالی به دلیل ایجاد شبکه پوششی به درستی صورت نمی گیرد.
به گزارش رسمی مرکز آمار ایران ، 83 درصد معادن کشور در نقاط محروم واقع شده است که با فرار مالیاتی مالکان معادن ، حقوق مردم مستضعف ضایع گردیده و از جهت امنیتی درگیری های مردم محلی با معدن داران را در پی داشته است. این در حالی است که طبق قانون ، باید 15 درصد از مالیات معادن در همان منطقه ای که معدن در آن واقع شده است ، صرف گردد.

روشی که برای واگذاری معادن به کارگیری می شود بدین نحو است که چندین هزار نفر اقدام به ثبت محدوده معدن می نمایند و نهایتاً هر فردی که سریع تر محدوده اش را ثبت نماید ، صاحب معدن می شود. در همین راستا ، افراد با رشوه دادن به کارمندان ، سرورها ، ربات ها و... اعمال نفوذ می نمایند و در واگذاری ها عدالت رعایت نمی گردد که این شیوه های غیر عادلانه و فساد زا باید هرچه سریعتر بر چیده شود.

در حالی که معادن می بایست به سرمایه گذاران واقعی تعلق گیرد ، به افراد منتسب به مسئولین دولتی واگذار می شود ، بدون آن که سرمایه گذاری در این زمینه انجام دهند. این افراد با تصاحب بهره وری معادن ، بهره برداری از آن را به بخش خصوصی به صورت پیمانکاری واگذار کرده و در واقع بخش خصوصی تبدیل به کارگر اشخاص دارای رانت خواهد شد و سود اصلی را همان افراد دارای رانت می برند.

لذا با توجه به این مسائل، جهت جلوگیری از فساد و تضیع حقوق عامه راهکار زیر پیشنهاد می شود:

به جای اعطای بهره‌وری معادن به اشخاص خاصی که زمینه اعمال نفوذ مسئولین را فراهم می آورند، بهره وری معادن در اختیار دولت یا شرکت های سهامی مردمی باشد و بخش خصوصی به صورت پیمانکاری وارد فعالیت اقتصادی شود. همچنین به جهت ایجاد رغبت و تمایل برای فعالیت بخش خصوصی می بایست سهم بخش خصوصی متناسب بر مقدار ریسک سرمایه گذاری معدن مبتنی بر داده های زمین شناسی ، تعیین گردد.

تشکیل کمیته نظارت بر معادن در سطح استانی و شهرستانی با حضور یک نماینده از نهادهای اداره مالیات ،  سازمان بازرسی کل ، سازمان منابع طبیعی و اداره صمت به جهت ارائه گزارش کارشناسی و ایجاد نظارت دقیق و جلوگیری از فساد در رسیدگی حائز اهمیت است.

لذا با توجه به روحیه انقلابی و ضدفساد جنابعالی، استدعا می‌شود گزارش فوق را بررسی و با عنایت بر ایرادات بیان شده نسبت به واگذاری معادن، جهت ورود دیوان عدالت اداری کشور به عنوان مرجع رسیدگی به آن و ابطال مصوبه مذکور و تعویق اجرای طرح، اقدامات لازم را به عمل آورید.

شایان ذکر است با ابطال این مصوبه، اولا از حیف و میل ذخایر و اموال عمومی جلوگیری می شود، دوما دولت سیزدهم با بررسی کارشناسی می تواند بهره وری به نحو احسن را از معادن به نفع مردم ایجاد نماید. لازم به ذکر است در صورت نیاز و فراهم آمدن شرایط ، امکان حضور، تبیین و دفاع از مطالب مطرح شده وجود دارد.

و من ا... توفیق

بسیج دانشجویی 450 دانشگاه کشور

بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی شیراز

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان فارس

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز

بسیج دانشجویی دانشگاه سراسری یزد

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان

دانشگاه سراسری زنجان

دانشگاه علوم پزشکی زنجان

دانشگاه پیام نور زنجان

دانشگاه فرهنگیان زنجان

بسیج دانشجویی دانشگاه اراک

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک

بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مطهری زاهدان

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی بیرجند

بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تبریز

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تبریز

سیج دانشجویی حوزه دانشگاه اصفهان

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز

بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز

بسیج دانشجویی دانشکده علوم قرآنی شیراز

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز

بسیج دانشجویی پردیس شهید رجایی شیراز دانشگاه فرهنگیان فارس

بسیج دانشجویی پردیس فرهنگیان سلمان فارسی شیراز

بسیج دانشجویی پردیس فرهنگیان شهید مطهری شیراز

بسیج دانشجویی  دانشکده بهداشت اوز

بسیج دانشجویی  دانشکده پرستاری حضرت زینب (س) لارستان

بسیج دانشجویی  دانشکده علوم  انسانی آزاداسلامی کازرون

بسیج دانشجویی  دانشگاه پیام نور شهید تقوا استهبان

بسیج دانشجویی آموزش عالی شهید عبد الحمید دیالمه استهبان

بسیج دانشجویی آموزش عالی لامرد

بسیج دانشجویی آموزشکده سما لارستان

بسیج دانشجویی آموزشکده فنی امام خمینی (ره) آباده

بسیج دانشجویی آموزشکده فنی حرفه ای دختران

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی فسا

بسیج دانشجویی پیام نور رستم

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرودشت

بسیج دانشجویی حکیم عباس دارابی داراب

بسیج دانشجویی دانشکده  پیراپزشکی شهید خلیل سامان استهبان

بسیج دانشجویی دانشکده  فنی شهیدرجایی

بسیج دانشجویی دانشکده  فنی لارستان

بسیج دانشجویی دانشکده پرستاری حضرت زهرا(س)  آباده

بسیج دانشجویی دانشکده پرستاری لامرد

بسیج دانشجویی دانشکده پیراپزشکی داراب

بسیج دانشجویی دانشکده پیراپزشکی نورآباد

بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی آزاداسلامی کازرون

بسیج دانشجویی دانشکده سما فیروزآباد

بسیج دانشجویی دانشکده علمی کاربردی لارستان

بسیج دانشجویی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی فسا

بسیج دانشجویی دانشکده علو م پزشکی فسا

بسیج دانشجویی دانشکده علو م انسانی دانشگاه آزاد اسلامی فسا

بسیج دانشجویی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی داراب

بسیج دانشجویی دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت

بسیج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی لارستان

بسیج دانشجویی دانشکده علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت  

بسیج دانشجویی دانشکده فنی آزاداسلامی کازرون

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد سما شیراز

بسیج دانشجویی دانشکده فنی امام رضا نورآباد

بسیج دانشجویی دانشکده فنی دختران اقلید

بسیج دانشجویی دانشکده فنی شهید سید محمد مهدی تابعی استهبان

بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی فیروز آیاد

بسیج دانشجویی دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی داراب

بسیج دانشجویی دانشکده فنی و حرفه ای دختران نی ریز

بسیج دانشجویی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت

بسیج دانشجویی دانشکده فنی وحرفه ای  مرودشت

بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی داراب

بسیج دانشجویی دانشگاه  پیام نور سپیدان

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ارسنجان

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خرامه

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی داراب

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی داریون

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی داریون

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی زرین دشت

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سپیدان

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی علامرودشت

بسیج دانشجویی آموزشکده فنی و کشاورزی فسا

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی فیروزآباد

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی لامرد

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نورآباد

بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد اسلامی نی ریز

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نی ریز

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم

بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد اسلامی واحد داراب

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فراشبند

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زاهدشهر

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهید مفتح لارستان

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اشکنان

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اقلید

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور جهرم

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور خرامه

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور داراب

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور ششده

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور کوار(علم الهدی)

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور لامرد

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز کازرون

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور نورآباد

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور نی ریز

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد لارستان

بسیج دانشجویی دانشگاه تابناک لامرد

بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی استهبان

بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی جهرم

بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی سپیدان

بسیج دانشجویی دانشگاه غیر انتفاعی شیراز

بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی فسا

بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی فیروز اباد

بسیج دانشجویی غیر انتفاعی هنر شیراز

بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون

بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی آباده

بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی نی ریز

بسیج دانشجویی دانشکده فنی الزهرا شیراز

بسیج دانشجویی دانشگاه غیر انتفاعی اپادانا

بسیج دانشجویی دانشگاه غیر انتفاعی ارم

بسیج دانشجویی دانشگاه غیر انتفاعی پاسارگاد

بسیج دانشجویی دانشگاه غیر انتفاعی زند

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان فارس

بسیج دانشجویی رهروان ولایت اقلید

بسیج دانشجویی  دانشکده سما دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت

بسیج دانشجویی شهید بهشتی اقلید

بسیج دانشجویی شهید چمران دانشگاه آزاد اسلامی زرقان

بسیج دانشجویی شهید رجائی پیام نور استهبان

بسیج دانشجویی شهید زین الدین زرقان

بسیج دانشجویی شهید عسکری دانشگاه آزاد اسلامی لارستان

بسیج دانشجویی شهید علم الهدی پیام نور زرقان

بسیج دانشجویی شهید علم الهدی دانشگاه آزاد لارستان

بسیج دانشجویی شهید مطهری فرهنگیان زرقان

بسیج دانشجویی شهید مفتح فیروزآباد

بسیج دانشجویی علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی داراب

بسیج دانشجویی علوم پزشکی جهرم

بسیج دانشجویی غیر انتفاعی تابناک لامرد

بسیج دانشجویی مجتمع آموزش عالی لارستان

بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی اقلید

بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی حضرت  زینب کبری(س) دانشگاه فرهنگیان

بسیج دانشجوییی دانشگاه ازاداسلامی واحد اقلید

بسیج دانشجویی حضرت رقیه دانشگاه آزاد اسلامی لارستان

دانشگاه غیر انتفاعی مخابرات ایران (کما)

بسیج دانشجویی دانشکده پیراپزشکی آزاداسلامی کازرون

بسیج دانشجویی دانشکده علوم پایه آزاداسلامی کازرون

بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی نی ریز

 بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی هنر شیراز

 بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی فراشبند

 بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور فراشبند

 بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی اقلید

 بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اقلید

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استهبان

بسیج دانشجویی دانشکده علی ابن ابی طالب

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بافق

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اردکان

 بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی میبد

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ابرکوه

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاتم

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مهریز

 بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور یزد

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور میبد

 بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردکان

 بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور خاتم

 بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور  بافق

 بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور ابرکوه

بسیج دانشجویی دانشگاه سراسری میبد

بسیج دانشجویی دانشگاه فنی شهید صدوقی

 بسیج دانشجویی دانشگاه فنی امام علی علیه السلام

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قرآنی میبد

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد

دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان

دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر

دانشگاه آزاد اسلامی واحد هیدج

دانشگاه آزاد اسلامی واحد قیدار

دانشگاه الغدیر زنجان

دانشگاه صوفی زنجان

دانشگاه روزبه زنجان

دانشگاه پیام نور ابهر

دانشگاه پیام نور قیدار

دانشگاه کار خرمدره

بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا

بسیج دانشجویی پردیس امام علی (ع) دانشگاه فرهنگیان گیلان

بسیج دانشجویی پردیس بنت الهدی صدر دانشگاه فرهنگیان گیلان

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز استان گیلان

بسیج دانشجویی دانشکده فنی شهید چمران رشت

بسیج دانشجویی دانشکده فنی دکتر معین رشت

بسیج دانشجویی دانشگاه غیر انتفاعی احرار رشت

بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی قوه قضاییه گیلان

بسیج دانشجویی دانشگاه جهاد دانشگاهی رشت

بسیج دانشجویی دانشگاه غیر انتفاعی کوشیار رشت

بسیج دانشجویی دانشگاه غیر انتفاعی راهبرد شمال رشت

بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر رشت

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رودسر

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور املش

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور آستانه اشرفیه

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور لاهیجان

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی آستانه اشرفیه

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی رودسر

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سیاهکل

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی لنگرود

بسیج دانشجویی دانشگاه غیرانتفاعی مهرآستان آستانه اشرفیه

بسیج دانشجویی دانشکده فنی شهید رجایی لاهیجان

بسیج دانشجویی دانشکده فنی امام جعفر صادق(ع) آستانه اشرفیه

بسیج دانشجویی دانشگاه غیر انتفاعی قدیر لنگرود

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تالش

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور تالش

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور آستارا

بسیج دانشجویی پردیس فنی کاسپین دانشگاه تهران

بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی تالش

بسیج دانشجویی دانشگاه غیر انتفاعی شهریار آستارا

بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی آستارا

بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی بندر انزلی

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بندر انزلی

بسیج دانشجویی دانشکده فنی شهید خدادادی بندر انزلی

بسیج دانشجویی دانشکده فنی سید الشهدا رستم آباد

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی رودبار

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور منجیل

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور ماسال

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور صومعه سرا

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور فومن

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شفت

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی فومن

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ماسال

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی صومعه سرا

بسیج دانشجویی دانشکده منابع طبیعی صومعه سرا

بسیج دانشجویی دانشکده فنی میرزا کوچک صومعه سرا

بسیج دانشجویی دانشگاه غیر انتفاعی دامون فومن

بسیج دانشجویی پردیس فنی فومن . دانشگاه تهران

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مطهری زاهدان

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور چابهار

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد چابهار

بسیج دانشجویی دانشگاه دریانوردی چابهار

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور راسک

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد نیکشهر

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور نیکشهر

بسیج دانشجویی مجتمع آموزش عالی سراوان

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد سراوان

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور خاش

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد خاش

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ایرانشهر

بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان

بسیج دانشجویی دانشکده فنی و حرفه ای شهید عارفی زاهدان

بسیج دانشجویی دانشکده فنی و حرفه ای دخترانه حیدری خباز زاهدان

بسیج دانشجویی دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی زاهدان

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قرآنی زاهدان

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مطهری زاهدان

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس رسالت زاهدان

بسیج دانشجویی موسسه غیر انتفاعی هاتف زاهدان

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور ایرانشهر

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور زابل

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زابل

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اراک

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اراک

بسیج دانشجویی دانشکده فنی و حرفه ای اطهر اراک

بسیج دانشجویی دانشکده فنی و حرفه ای امیر کبیر اراک

بسیج دانشجویی مرکز علمی کاربردی قوه قضائیه اراک

بسیج دانشجویی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اراک

بسیج دانشجویی مرکز علمی کاربردی ماشین سازی اراک

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر اراک

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس زینب کبری (س)

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور ساوه

بسیج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی ساوه

بسیج دانشجویی دانشکده فنی حرفه ای جراحی زاده ساوه

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ساوه

بسیج دانشجویی مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی ساوه

 

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور خمین

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خمین

بسیج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی خمین

بسیج دانشجویی دانشکده فنی و حرفه ای دکترحسابی شهابیه خمین

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور محلات

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی محلات

بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی محلات

بسیج دانشجویی مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی نیم ور

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دلیجان

بس




تاریخ : دوشنبه 100/4/14 | 7:9 عصر | نویسنده : مرتضی | نظر


  • paper | خرید لینک | اخبار
  • خرید Reports | مقاله سورس باز نیو