سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فریم به فریم؛ اختلال در روند برگزاری انتخابات کهگیلویه و بویراحمد/داد مردم از بی تدبیری درآمد+فیلم

 از صبح روز 28 خرداد که قرار بود انتخابات راس ساعت 7 صبح در شعب اخذ رای شروع به کار کند شاهد اختلال در روند انتخابات در این استان بودیم.

فریم به فریم؛ اختلال در روند برگزاری انتخابات کهگیلویه و بویراحمد/داد مردم از بی تدبیری درآمد+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا و همچنین میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست.

از صبح روز 28 خرداد که قرار بود انتخابات راس ساعت 7 صبح در شعب اخذ رای شروع به کار کند شاهد اختلال در روند انتخابات در این استان بودیم.

ساعت 7 صبح دبیرستان تیزهوشان یاسوج-در حالی که نماینده ولی فقیه در استان و برخی مسئولان استانی دقایقی قبل از ساعت هفت در یکی از شعب شهر یاسوج منتظر شروع برنامه رسمی شروع انتخابات در استان بودند و صدا و سیما و رسانه ها نیز با آماده باش کامل برای ضبط و پخش و نشر این برنامه در محل دبیرستان پسرانه تیزهوشان یاسوج حضور به هم رسانده بودند شاهد اتفاق جدیدی در روند برگزاری انتخابات در طول سالیان اخیر در سطح استان بودیم.

مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در این شعبه درست دقایقی بعد از ساعت 7 صبح در شعبه حضور پیدا کردند و آنهایی که در شعبه حضور داشتند مشغول بررسی و تنظیم دستگاه های الکترونیکی بودند که قرار بود به وسیله آنها انتخابات شوراها برگزار شود.

نکته جالب توجه اینکه عدم آمادگی در برگزاری انتخابات تنها مربوط به دستگاه‌های الکترونیکی نبود و آن گونه که مشاهده می شد هنوز مسئولان شعب اخذ رای بنرهای مربوط و اسامی شوراها و همچنین نامزدهای ریاست جمهوری را نصب نکرده بودند و سایر ملزومات نیز آماده نبود.

این یعنی مسئولان و متولیان برگزاری انتخابات در ساعت مقرر و قانونی 7 صبح آمادگی اجرای انتخابات را نداشتند و این اختلال در روند رأی‌گیری در برخی شعب رای در استان کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت 9 و نیم صبح ادامه داشت.

ترمینال قدیم حوزه خدمات شهری شهرداری ساعت 9:30- در حالی این مشکل در اصلی ترین شعبه اخذ رای در مرکز استان و به عبارتی در شعبه اصلی کل استان بروز کرده بود گزارش های رسیده حکایت از این داشت در شعب دیگر نیز چنین وضعیتی با حدت و شدت بیشتری حاکم بوده و مردم از اوضاع به شدت نگران و گلایه‌مند بودند.

در بازدید میدانی خبرنگار ما در این شعبه اخذ رای مردمی مشاهده شدند که اعتراض خود را به گوش نماینده ولی فقیه در استان می رساندند و از این وضعیت گلایه‌مند بودند و نماینده ولی فقیه به عنوان شخص اول استان نیز اندکی بیش از یک ساعت در این شعبه اخذ رای در میان مردم معطل ماند و کسی هم پاسخگوی وضعیت موجود نبود.

ساعت 18:30 مادوان پایین- علاوه بر این در بازدیدهای میدانی خبرنگار ما از برخی شعب اخذ رای به خصوص در حاشیه شهر یاسوج مشاهده شد که به مدت یک ساعت یا بیشتر معطل تعرفه بودند اما با این حال مردم همچنان در محل شعبه حضور داشتند تا بتوانند رای خود را به صندوق بیندازند.

در این بین برخی از مردم در روستاهای مختلف از جمله روستاهای اطراف شهر یاسوج نیز با ارسال پیامک به رسانه‌ها و خبرنگاران از روند رأی‌گیری ناراضی بودند.

روستای تنگ رواق از توابع شهرستان دنا-روستاییان می گفتند که یا انتخابات راس ساعت مقرر آغاز نشده و معطل شده‌اند و یا اینکه صندوق‌های رای خیلی زود از این روستا به آن روستا منتقل می‌شوند و بیشتر مردم روستایی فرصت رای دادن را نداشته‌اند.

انتهای پیام




تاریخ : جمعه 100/3/28 | 10:59 عصر | نویسنده : مرتضی | نظر

#بگذارید_رای_بدهیم/ واکنش مردم به کمبود تعرفه‌ رای در نقاط مختلف کشور

کمبود تعرفه رای در برخی حوزه‌های رای‌گیری واکنش برخی چهره‌ها و کاربران فضای مجازی را برانگیخت. بسیاری از این کاربران با انتقاد از ضعف اجرایی دولت خواستار تامین تعرفه‌های رای شدند.

#بگذارید_رای_بدهیم/ واکنش مردم به کمبود تعرفه‌ رای در نقاط مختلف کشور

به گزارش فارس پلاس، انتخابات از صبح امروز با برخی مشکلات اجرایی شروع شد. ساعت شروع رای‌گیری ساعت 7 صبح اعلام شده بود اما برخی از حوزه‌های رای‌گیری با وجود آنکه مردم در صف رای ایستاده بودند به دلیل عدم اتصال سیستم اخذ رای به سیستم مرکزی ستاد انتخابات امکان اخذ رای نداشتند. این اتفاق و برخی دیگر از مسائل باعث شد آقای جنتی دبیر شورای نگهبان در نامه‌ای از وزیر کشور بخواهد در این حوزه‌ها رای‌گیری بصورت کاغذی انجام شود. 

با این حال برخی مشکلات اخذ رای حل شد و رای‌گیری ادامه یافت اما رفته رفته دو مشکل دیگر بیشتر به چشم خورد: اول آنکه برخی درخواست‌ها برای صندوق سیار اخذ رای بدون پاسخ ماند و از طرفی در برخی از حوزه‌های رای‌گیری شاهد کمبود تعرفه رای بودیم.

این دو ماجرا از سوی برخی چهره‌ها وکاربران فضای مجازی نیز واکنش‌هایی را برانگیخت. برخی از مطالب منتشر شده توسط این کاربران را در زیر بخوانید:

انتهای پیام/




تاریخ : جمعه 100/3/28 | 10:44 عصر | نویسنده : مرتضی | نظر

?? 100 درصد مردم رای می دهند؟!

 

??گفت : من رای نمیدم.....??

??گفتم : تو رای میدی.

??گفت : باور کن رای نمیدم

??گفتم : باور میکنم ، تو رای میدی

??گفت : من اصلا جمعه پای صندوق نمیرم که رای بدم

??گفتم : میدونم پای صندوق نمیری ، ولی رای میدی!

??گفت : چطوری ممکنه پای صندوق نرم ولی رای بدم؟

??گفتم : وقتی پای صندوق نری ، داری رای میدی ؛ 

??به مریم رجوی ،

? به داعش ، 

?به ترامپ و بایدن ، 

?به رضاپهلوی ، 

?به نتانیاهو ، 

?به بن سلمان ،

? به بی بی سی ،

? به من و تو ، 

?به پژاک ، 

?به طالبان ،

? به کومله ، 

?به دمکرات ، 

?به غربزده های نوکر کدخدا ،

? به قاتلین حاج قاسم ،

? به منافقین کمپ لیبرتی و تیرانا،

? به 160 شبکه فارسی زبان که چند ماهه تو گوش تو میخونند ؛ رای بی رای،

? به همه بدخواهان و دشمنان تو و خانوادت ،

? به اونهایی که چشمشون دنبال خاک تو ، نفت تو ، ناموس تو ، سرزمین تو و خون توست

??در واقع داری رای میدی خوبم رای میدی.

 

پس حتما برو پای صندوق و رای 

خود را در صندوق بینداز.... البته رای

به......... فرزند زهرا سلام الله دهید  

 

 

♥? کانال #شهید_هادی و

#شهید_تورجی_زاده????

 

@shahid_hadi124




تاریخ : جمعه 100/3/28 | 10:7 عصر | نویسنده : مرتضی | نظر

بیانیه ستاد حامیان رئیسی مبنی بر لزوم تمدید زمان انتخابات تا ساعت 2 بامداد برای جبران کم‌کاری در رای‌گیری صبح جمعه

یکی از ستادهای مردمی حامیان آیت الله سید ابراهیم رئیسی دربیانیه‌ای بر لزوم تمدید زمان انتخابات تا ساعت 2 بامداد برای جبران کم کاری در رای گیری صبح جمعه تاکید کردند.

بیانیه ستاد حامیان رئیسی مبنی بر لزوم تمدید زمان انتخابات تا ساعت 2 بامداد برای جبران کم‌کاری در رای‌گیری صبح جمعه

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، یکی از ستادهای  مردمی حامیان آیت الله سید ابراهیم رئیسی دربیانیه ای  بر لزوم تمدید زمان انتخابات تا ساعت 2 بامداد برای جبران کم کاری در رای گیری صبح جمعه تاکید کردند.

در متن بیانیه یکی از ستادهای  مردمی حامیان آیت الله سید ابراهیم رئیسی آمده است:

اختلال سیستم رای گیری در بسیاری از صندوق های رای در ساعات ابتدایی صبح امروز، موجب شد تا تعداد قابل توجهی از رای دهندگان، ساعات دیگری را برای شرکت در انتخابات در نظر بگیرند. 

با خنک شدن هوا و آغاز موج دوم حضور مردم در شعب اخذ رای، ازدحام و صف‌های طولانی ایجاد شده است. این اتفاق در کنار زمان‌بر بودن اخذ رای الکترونیکی شوراها در برخی شعب می‌تواند باعث از دست رفتن تعداد زیادی از رای‌هایی شود که در ساعات ابتدایی صبح از رای دادن منصرف شده‌ بودند و عصر را برای حضور در صندوق رای انتخاب کردند. 

پیش از این نیز سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرده بود که تا ساعت 12 شب می‌توانیم انتخابات را تمدید کنیم و پس از آن ساعت، درهای شعبه را می‌بندیم و حداکثر تا ساعت 2 بامداد از افراد داخل شعبه رای‌گیری انجام می‌شود. 

همچنین در متن کامل دستورالعمل بهداشتی انتخابات 28 خرداد 1400 که پس از طرح و بررسی در کمیته امنیتی انتظامی ستاد ملی کرونا و ستاد انتخابات کشور به تصویب ستادملی مدیریت کرونا رسیده و از سوی رئیس جمهور نیز ابلاغ شده، آمده است: به وزارت کشور اجازه داده می شود با هماهنگی شورای نگهبان به منظور جلوگیری از ازدحام در شعب، ساعت اخذ رأی را از ساعت 7 صبح روز 28 خرداد آغاز و در صورت لزوم در شعبه های شلوغ تا ساعت 2 صبح روز بعد تمدید نماید. 

به نظر می‌رسد با شرایط ایجاد شده و پویش‌های دعوت به حضور پای صندوق‌های رای که از سوی هواداران نامزدهای مختلف ایجاد شده، لازم است تا وزارت کشور بر اساس اختیارات قانونی خود و به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با تمدید انتخابات تا ساعت 2 بامداد، زمینه رای دادن مردم با خاطر آسوده و به دور از ازدحام و اجتماعات خطرناک و جبران کم کاری صبح امروز را فراهم کند. 

انتهای پیام/




تاریخ : جمعه 100/3/28 | 10:4 عصر | نویسنده : مرتضی | نظر

امتناع مجریان انتخابات از ارسال صندوق‌های سیّار به مراکز درمانی

امتناع مجریان انتخابات از ارسال صندوق‌های سیار به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و اماکن حضور سالمندان ناتوان، باعث انتقاد به روند برگزاری انتخابات و جلب مشارکت مردم شده است.

امتناع مجریان انتخابات از ارسال صندوق‌های سیّار به مراکز درمانی

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، با گذشت بیش از 13 ساعت از آغاز رسمی فرایند رأی‌گیری در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، گزارش های دریافتی از منابع مردمی حاکی است، عدم ارسال صندوق سیار به مراکز درمانی برای اخذ رای بیماران و کادر درمان، باعث اعتراض این گروه از مردم شده است.

علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و نامزد انصرافی انتخابات هم در همین رابطه در توئیتی نوشت: «متاسفانه گزارش‌های مردمی حاکی از این است که هنوز در بسیاری از بیمارستان‌ها صندوق سیار نبرده‌اند و بیماران و کادر درمان معترض هستند. وزارت کشور انتقال صندوق رای به بیمارستان‌ها را پیگیری کند».

علاوه بر مراکز درمانی، گزارش‌های دیگری نیز از مخاطبان فارس دریافت شده که با وجود درخواست از مجریان انتخابات برای ارسال صندوق سیار جهت دریافت رأی سالمندان بستری در منزل که امکان خروج از خانه را ندارند، هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

صبح امروز نیز از ساعت 7 صبح و همزمان با آغاز فرایند رای‌گیری، مسئولان برخی حوزه های اخذ رای در تهران و شهرستان‌ها، با بیان دلایلی از قبیل عدم ابلاغ فرماندرای‌ها، آماده نبودن تعرفه‌ها و یا اختلال در سیستم الکترونیک احراز هویت، از دریافت رأی شهروندان خودداری کردند که این مسئله در برخی حوزه‌ها از 3 تا 5 ساعت نیز ادامه داشته و باعث خستگی و کلافگی مردم در این حوزه‌ها شده است.

انتهای پیام/




تاریخ : جمعه 100/3/28 | 9:56 عصر | نویسنده : مرتضی | نظر


  • paper | خرید لینک | اخبار
  • خرید Reports | مقاله سورس باز نیو